Voorzand 24, 2984 BH Ridderkerk, Nederland
Begindatum:
19 mei 2025Einddatum:
19 mei 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
1 mei 2025Profiel:
Zuid-Holland Bereikbaar (ZHB) zoekt een Inkoopadviseur binnen de portefeuille Bedrijfsvoering. Onze organisatie is nog redelijk nieuw en er is genoeg te bouwen. Het werken voor ZHB is een mooie kans om je expertise in te zetten. We hebben 8 moederorganisaties bestaande uit centrale en decentrale overheden die onderdeel zijn van een uniek samenwerkingsverband. Benieuwd naar alle werkzaamheden? Lees dan snel verder!
Wie is ZHB?
Zuid-Holland Bereikbaar is een samenwerking van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland, gemeente Den Haag, gemeente Rotterdam, Metropoolregio Den Haag Rotterdam (MRDH), Havenbedrijf Rotterdam en ProRail.
Onze hoofdtaak is het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in Zuid-Holland. Om dit te realiseren zorgen wij, met de partners, dat de hinder tijdens werkzaamheden beperkt blijft en leveren wij een bijdrage aan de duurzame mobiliteitstransitie.
Wat verwachten we van de inkoopadviseur?
De druk op de Bereikbaarheid neemt toe waardoor er veel vraag is naar mobiliteitsmaatregelen. Daarvoor staat er veel druk op de portefeuille Bedrijfsvoering om alle processen zo goed mogelijk te laten verlopen.
Om de inkoopactiviteiten effectief te beheren is Zuid-Holland bereikbaar op zoek naar een Inkoopadviseur. In deze functie lever je een actieve bijdrage aan de organisatie om alle inkoopprocessen zo goed mogelijk te laten verlopen. Je richt je zowel op de operationele activiteiten als de strategisch vraagstukken. Je adviseert collega’s bij vragen en begeleid aanbestedingen. Je houd nauw contact met portefeuillehouders, projectleiders en onze samenwerkingspartners. Daarnaast werk je nauw samen met de financiële en projectenafdeling om alle processen uit te voeren en verder te ontwikkelen.
Ben jij in staat om jou expertise in te zetten en bij te dragen aan het team van Bedrijfsvoering? Dan komen we graag met je in contact.
Taken en verantwoordelijkheden
Medewerkers adviseren en ondersteunen bij inkooptrajecten vanaf het in kaart brengen van de behoefte t/m facturatie en het relatiebeheer. Inclusief het verantwoordelijk zijn voor het beantwoorden van mondelinge en schriftelijke vragen vanuit de organisatie en het beheer van de inkoop postvakken;
Het in kaart brengen welke goederen en diensten Zuid-Holland Bereikbaar nodig heeft en op basis hiervan marktonderzoek uitvoeren en inkooprelaties selecteren. met daarbij gevraagd en ongevraagd advies geven over inkoopstrategieën;
Het begeleiden van het gehele inkoopproces, van het identificeren van potentiële leveranciers tot en met het afsluiten van contracten inclusief onderhandelen over prijzen, voorwaarden en condities. Hierbij wordt nauw samengewerkt met verschillende afdelingen binnen de organisatie om een breed scala aan informatie en inzichten te verzamelen die essentieel zijn voor een effectief inkoopbeleid;
Het op orde houden van de inkoopadministratie in AFAS met gegevens van alle inkooprelaties, inkooporders, contracten inclusief verplichtingenadministratie;
Controle of de geleverde goederen en diensten, of de gemaakte afspraken nageleefd worden, de kwaliteit op orde is en facturen tijdig betaald worden.
Het begeleiden van DAS-uitvragen
Competenties en vaardigheden
Analytisch vermogen, in staat om mogelijkheden te zien voor kostenvermindering bij het inkopen
Goede sociale en communicatieve vaardigheden, de inkoopadviseur moet in staat zijn om zowel met leveranciers als interne medewerkers goed overweg te kunnen.
Probleemoplossend vermogen, in staat flexibel te zijn en snel door te schakelen bij nieuwe behoeftes die zich voordoen vanuit de basisorganisatie en projectorganisatie;
Initiatiefrijk, hij moet in staat snel inzicht te krijgen in marktontwikkelingen om daar vervolgens proactief en creatief op in te spelen;
Teamspeler pur sang, kan goed samenwerken met meerdere portefeuilles en teams om het inkoopbeleid af te stemmen aan de hand van de wensen en de doelen.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk en evt fee kosten)
Kandidaat toont aan over een afgeronde HBO opleiding in de richting van Bedrijfskunde of soortgelijk opleiding te beschikken.
Kandidaat heeft minimaal Nevi 1 of vergelijkbare opleiding
Kandidaat heeft in het afgelopen jaar minimaal 6 maanden werkervaring opgedaan als inkoopadviseur binnen de overheid
Minimaal 6 maanden werkervaring met het volledig begeleiden van DAS-uitvragen.
Kandidaat heeft kennis en ervaring met MS Office (World, Excel, Outlook en Teams)
Het maximum tarief is €95,-
Kandidaat heeft cv en motivatiebrief aangeleverd
De kandidaat is per direct beschikbaar
Kandidaat is geen zzp'er
Wensen
Kandidaat heeft in het afgelopen jaar meer dan 9 maanden werkervaring opgedaan als inkoopadviseur binnen de overheid
Kandidaat heeft in het afgelopen meer dan 9 maanden werkervaring met het volledig begeleiden van DAS-uitvragen opgedaan
Ervaring met het uitzetten van DAS-uitvragen via het Netive systeem
Vergelijkbare ervaring binnen een mobiliteitsorganisatie in de regio is een pre
Kandidaat heeft ervaring met het werken in het ERP systeem AFAS
De kandidaat beschikt naast de gevraagde kennis en ervaring over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Analytisch vermogen, in staat om mogelijkheden te zien voor kostenvermindering bij het inkopen
Goede sociale en communicatieve vaardigheden, de inkoopadviseur moet in staat zijn om zowel met leveranciers als interne medewerkers goed overweg te kunnen.
Probleemoplossend vermogen, in staat flexibel te zijn en snel door te schakelen bij nieuwe behoeftes die zich voordoen vanuit de basisorganisatie en projectorganisatie;
Initiatiefrijk, hij moet in staat snel inzicht te krijgen in marktontwikkelingen om daar vervolgens proactief en creatief op in te spelen;
Teamspeler pur sang, kan goed samenwerken met meerdere portefeuilles en teams om het inkoopbeleid af te stemmen aan de hand van de wensen en de doelen.