Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
29 okt 2024Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne organisatie met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Team
Het team Financiën geeft gevraagd en ongevraagd advies op de financiën en ondersteunt daarmee de organisatie met (strategische) advisering binnen de financiële planning en control cyclus van de gemeente. Het team stelt de documenten van planning en control (begroting, jaarrekening) op en zorgt voor het betalingsverkeer.
De afdeling bestaat uit 3 clusters:
Financieel advies
Financieel beheer
Grootboek (inclusief gemeentebelastingen en treasury- en fiscale functie)
Het is een hecht team waar mensen er voor elkaar zijn en elkaar helpen. We werken op kantoor maar ook thuiswerken is een optie. Naast hard werken zorgen we ook voor een goede werksfeer, hebben we overleggen over de inhoud en drinken we maandelijks informeel een kop koffie met wat lekkers.
Opdracht
Als Financieel Adviseur draag je er aan bij dat onze gemeente financieel gezond blijft en dat de beschikbare middelen efficiënt worden ingezet voor projecten die de levenskwaliteit van onze inwoners verhogen. Van betere openbare voorzieningen tot duurzame ontwikkelingsinitiatieven. Jij bent de schakel tussen teammanagers en collega's (budgethouders) van één of meerdere teams binnen het sociaal domein. Je doet dit vanuit je financiële achtergrond en kijkt daarnaast ook mee naar de wereld achter de cijfers. Je bent niet alleen het eerste aanspreekpunt, maar ook een proactieve adviseur op het gebied van financiën en planning & control. Of het nu gaat om budgettering, financiële planning of investeringsanalyses, jij staat paraat om gevraagd én ongevraagd advies te geven.
Concreet ga je aan de slag met:
Voor één of meerdere teams binnen het sociaal domein fungeren als financieel adviseur voor budgethouders. Eén van de teams waarvoor we op zoek zijn naar een financieel adviseur is het team dat zich bezig o.a. houdt met de Participatiewet, het minima beleid en de sociale basis.
Het adviseren en begeleiden tijdens P&C-processen, specifiek de jaarrekening
Het adviseren over voorstellen en projecten met het oog op volledigheid, resultaatgerichtheid en financiële sluiting.
Het bewaken en uitvoeren van de financiële afspraken die gemaakt zijn tussen teams.
Het opstellen van financiële rapportages, analyses, begrotingen en begrotingswijzigingen.
Het vervullen van een signalerende rol bij de naleving van financiële wet- en regelgeving, fiscaal beleid en het opzetten van liquiditeitsplanningen
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur bij een overheidsinstelling;
3. Aantoonbare werkervaring met financieel advies binnen het sociaal domein;
4. Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op WO niveau in adminsitratieve / financiele richting (35 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen een gemeente (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met financiën binnen de publieke sector (15 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met P&C producten en het jaarrekeningproces binnen een gemeente (15 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per 15 november 2024 (10 punten).
Competenties
- Pro-actief;
- Nieuwsgierig;
- Pragmatisch;
- Communicatiefvaardig;
- Betrouwbaar
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 6 november 2024, vanaf 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).