Projectassistent

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit over 9 dagen
70

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

1 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als projectassistent ben je de rechterhand van de projectleider/projectmanager en ondersteun je bij diverse project gerelateerde werkzaamheden. Jouw coördinerende en projectmatige ondersteuning zorgt ervoor dat projecten soepel verlopen en doelstellingen worden behaald. Je bent een belangrijke sparringpartner voor de projectmanager, waarbij je ook in staat bent om bij afwezigheid taken over te nemen.

Jouw taken omvatten onder andere het bewaken en bijsturen van projectplanningen en voortgang, deelname aan project- en stuurgroepen, coördinatie van communicatie naar belanghebbenden, beheer van projectbudgetten en het uitvoeren van diverse administratieve taken.

Werktaken:

  • planning en voortgang van projecten bewaken;

  • projecten in overleg met projectleider bijsturen;

  • actief deelnemen aan projectgroep of stuurgroep;

  • actiepunten voor projectgroep of stuurgroep vastleggen en opvolging bewaken;

  • in overleg met de projectleider de communicatie naar belanghebbenden coördineren;

  • beheren van projectbudget, waarbij de eindverantwoordelijkheid bij de projectleider ligt;

  • afspraken en vergaderingen (zowel intern als extern) inplannen;

  • vergaderingen en bijeenkomsten organiseren en coördineren;

  • bewaken van budgetten, financiële processen en facturen coderen;

  • klankbord zijn voor de projectleider en projectdeelnemers.

Kandidaat omschrijving

  • Je bent proactief, denkt vooruit en weet alles tot in detail te regelen.

  • Je helpt graag anderen, bent besluitvaardig en zet altijd een stapje extra.

  • Je weet precies wat wanneer gedaan moet worden en houdt van structuur en structuur aanbrengen waar nodig.

  • Je hebt goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden.

  • Je vindt het belangrijk om kwaliteit te leveren en ook onder druk kan je goed prioriteiten stellen.

  • Veel ballen tegelijk in de lucht houden geeft jou energie.

  • Je werkt graag samen, maar flexibiliteit en zelfstandigheid behoren ook tot jouw kracht.

Eisen

  • MBO niveau 4;

  • Ervaring met proces- en financiële sturing;

  • Ervaring met gemeentelijk, bestuurlijke context.

Wensen en competenties

Wensen

  • Organisatie sensitief;

  • Integraal (samen) werken;

  • Collegialiteit en behulpzaamheid.

Competenties

  • Proactief;

  • Besluitvaardig;

  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

  • Samenwerken.

Gespreksinformatie

Interview
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum op de datum genoemd in de planning. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Reden inhuur
Piekbelasting / projecten

Invulling ZZP’er
Deze opdracht is niet geschikt voor invulling door een ZZP’er

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Startdatum : 1-10-2025
Einddatum : 1-10-2026
Optie verlenging t/m : 1 x 12 maanden
Aantal uur per week : 28-32

Inschaling bij werkorganisatie BUCH
De functie is ingeschaald in schaal 8
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl

Plafondtarief / all-in uurtarief: €70,-
Inschrijvingen boven het uurtarief worden uitgesloten van verdere deelname aan de aanbesteding en kunnen niet meer in aanmerking voor gunning van de opdracht.

VOG Screeningsprofiel
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-41.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur