Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
30 jun 2026Publicatiedatum:
13 nov 2025Binnen de afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) hanteren wij een project portfolio management proces, waarmee wij sturen op de voortgang en samenhang van projecten en samen met de stakeholders de prioriteiten bepalen voor de projecten vanuit de ICT-koers, veranderende wet en regelgeving, bestuursopdrachten en ambities en doelen van de organisatie. We besteden hierbij veel aandacht aan het sturen en inzichtelijk maken van gevraagde en beschikbare capaciteit van de I&A medewerkers die in de projecten werken en de sturing op project- en portfoliobudgetten. Onze processen en werkwijzen zijn in ontwikkeling, we hanteren een lerende stijl waarbij we stap voor stap evalueren en verbeteren. Communicatie, vastlegging van processen en werkwijzen en het borgen van verbeteringen is hierbij cruciaal. Een van de verbetergebieden is het stroomlijnen van processen voor de inkoop van software.
Voor het verder ontwikkelen, vastleggen en automatiseren van de administratieve organisatie rondom project- en portfoliomanagement en de sturing op het portfolio binnen Informatisering en Automatisering zoeken wij een tijdelijk een Portfoliomanagement Officer (PMO). We verwachten dat de Portfoliomanagement Officer de administratieve organisatie op een zodanig volwassenheidsniveau heeft gebracht dat processen en werkwijzen efficiënt en overdraagbaar zijn naar de bestaande organisatie. Daarbij levert de PMO nadrukkelijke rol een bijdrage aan het automatiseren van portfolioprocessen en processen voor de inkoop van software en contractbeheer.
De Portfoliomanagement Officer ondersteunt de informatie / portfoliomanager en de IT Assetmanager en is verantwoordelijk voor de volgende resultaten:
De BUCH werkt voor de gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Vier zelfstandige gemeenten, met één gezamenlijke ambtelijke organisatie. De vier gemeenten hebben opgeteld zo'n 101.000 inwoners. We willen bij de beste dienstverleners van Nederland horen: snel, deskundig en betrouwbaar.
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Bergen op de datum genoemd in de planning. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.
Piekbelasting / projecten
Deze opdracht is wel geschikt voor invulling door een ZZP'er
Let op: De huidige leverancier heeft, net als andere partijen, de mogelijkheid om in te schrijven.
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.