Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
18 nov 2025Het uitwerken van de routekaart en het coördineren van het project.
Opstellen (en implementeren) van beleid omtrent snippergroen.
Opstellen (en implementeren) van strategisch vastgoedbeleid.
Bijdragen een de verdere professionalisering van de afdeling vastgoed.
Mogelijk worden er op een later moment nog projecten aan toegevoegd of komen er zaken te vervallen.
Takenpakket en werkzaamheden:
Vastgoedbeleid:
Opstellen van een integraal vastgoedbeleid waarin duurzaamheid, circulariteit en klimaatadaptatie structureel worden verankerd;
Vastleggen van richtlijnen voor beheer, onderhoud en investeringen met aandacht voor CO2-reductie en energie-efficiëntie.
Routekaart verduurzaming:
Verdere uitwerking van de gemeentelijke routekaart verduurzaming met doelen, maatregelen en prioriteiten;
Koppeling leggen tussen vastgoed, openbare ruimte en energiebeleid.
Dossiers met duurzaamheidscomponent:
Afhandelen van lopende dossiers waarin verduurzaming een rol speelt (vastgoed, grondgebruik, inrichting openbare ruimte);
Structureel meenemen van duurzaamheidsaspecten zoals energie, circulariteit en klimaatadaptatie in besluitvorming.
Verbinding klimaat en duurzaamheid:
Verankeren van duurzaamheidsprincipes in vastgoedbeleid en uitvoering;
Afstemming tussen routekaart verduurzaming, vastgoedstrategie en ruimtelijke kwaliteit;
Jaarlijkse rapportage over voortgang richting klimaatdoelen 2030.
Nota Vastgoedbeleid gemeente Heiloo en Nota Vastgoedbeleid gemeente Bergen vastgesteld;
Routekaart verduurzaming gemeentelijk vastgoed is verder uitgewerkt tot een concreet uitvoeringsdocument;
Relevante dossiers met betrekking tot vastgoed, grondgebruik en openbare ruimte zijn beoordeeld op duurzaamheidsaspecten; er is een systematische werkwijze ingericht om duurzaamheidscriteria structureel mee te nemen in besluitvorming en beleid;
De verbinding tussen klimaatbeleid, routekaart verduurzaming en vastgoedstrategie wordt geborgd in beleid en uitvoering.
Kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau;
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring bij de overheid;
Kandidaat heeft ervaring met het opstellen van beleid;
Kandidaat heeft ervaring met duurzaamheid;
Kandidaat heeft in het verleden minstens twee soortgelijke posities ingevuld en is daarmee in staat deze opdracht zelfstandig uit te voeren.
Kennis van de organisatie is een pré.
Resultaatgericht
Onderhandelen
Communicatief vaardig
Commercieel inzicht
Nauwkeurig
Politiek-Bestuurlijk Sensitief
De functie is ingeschaald in schaal 10
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum op een nader te bepalen tijdstip.
Piekwerkzaamheden
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Optie verlenging t/m : 1x met 6 maanden
Aantal uur per week : 32 uur met de mogelijkheid tot uitbreiding van de uren
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-22-41-53
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.