Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)
Logo van Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)

VNGR - 25.100 Medior beheerder SCG

Nassaulaan 12, 2514 JS Den Haag, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

10 dec 2025

Einddatum:

9 dec 2028

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

20 nov 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht

Binnen basisteam Collectieve diensten wordt uitvoering gegeven aan diverse gemeentelijke dienstverlening, waaronder GGI (Gemeenschappelijke Gemeentelijke Infrastructuur), GT contracten, SDG en ENSIA. Voor het beheren van deze landelijke diensten is een serviceorganisatie 'Servicecentrum gemeenten' (SCG) gerealiseerd. De Medior Beheerder maakt onderdeel uit van SCG.

Als Medior Beheerder ondersteun je het team van SCG bij het regie voeren op onze diensten en ben je mede het visite kaartje naar gemeenten als klantondersteuner. Primair word je verantwoordelijk voor het contact en beheer van de beheerde diensten. Samen met je collega's word je verantwoordelijk voor het hele portfolio aan diensten dat SCG beheert. Je ondersteunt gemeenten bij vragen, aanvragen en afhandeling van klachten over de diensten die het SCG levert.

De Medior Beheerder schakelt namens onze klanten met leveranciers over meldingen en service verzoeken. Daarnaast schakel je met de interne experts en contractmanagers bij het SCG.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor het beheer van diverse producten en diensten;
  • Eerste aanspreekpunt voor de deelnemers van de diverse producten en diensten;
  • Telefonische en elektronische meldingen van deelnemers in behandeling nemen;
  • Oplossen van incidenten en wijzigingsverzoeken;
  • Beantwoorden van vragen en service verzoeken;
  • Tijdig inschakelen en aansturen leveranciers bij vragen, service verzoeken, incidenten en wijzigingen;
  • Het overdragen van meldingen naar contractbeheerders en interne specialisten;
  • Het bewaken van het support proces;
  • Het aanmaken van standaard oplossingen en kennis items op onze self service portal;
  • Rapporteren van de aangemelde incidenten en oplossingen met oog op service verbetering;
  • Het ondersteunen via werkwijzen en instructies van de externe eerste lijn partij;
  • Het onderhouden van een prettig contact met onze deelnemers en leveranciers als visitekaartje van SCG;
  • Van 9 tot 17 uur beman je onze telefoon, support tooling en mailboxen;
  • Samen met je collega's werk je nauw samen met de extern belegde 24/7 support dienst;
  • Verrichten van zo nodig overige werkzaamheden op gelijkwaardig niveau indien dit voor de bedrijfsvoering gewenst of noodzakelijk is.

Resultaat van de opdracht

Samen met je collega's is er een eerste aanspreekpunt gerealiseerd bij SCG. We zijn Single Point Of Contact (SPOC) voor onze deelnemers waar ze 24/7 terecht kunnen. Je maakt onderdeel uit van een lopend proces voor alle incidenten, wijzigingen, vragen en overige verzoeken die doorgezet worden naar leveranciers, interne medewerkers van SCG en VNG-Realisatie. Nieuwe kennis, standaardoplossingen en zelfhulp wordt procesmatig geborgd en up to date gehouden binnen onze service tooling en voor onze klanten op de Self Service Portal. Je zorgt samen met het klantondersteuningsteam voor een uitstekende dienst ondersteuning die iedere dag beter wordt.

Eisen

  • Minimaal afgeronde MBO 4 opleiding.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Netwerkbeheer, opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met klantondersteuning in de publieke sector.

Wensen en competenties

Wensen

  • Werkervaring met het klantvriendelijk beantwoorden van vragen en service verzoeken van klanten, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Werkervaring met het analyseren en oplossen van incidenten of het behandelen van wijzigingsverzoeken.
  • ITIL Foundation Certificaat v3 of v4.
  • Werkervaring met het schrijven van handleidingen of bijhouden van een FAQ.
  • Werkervaring met het periodiek verzorgen van rapportages.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Samenwerken
  • Integriteit
  • Zelfontwikkeling
  • Netwerken

Organisatie en team

Over VNG Realisatie

De VNG representeert de ruim 300 Nederlandse gemeenten en werkt samen met haar afdelingen aan een krachtige lokale overheid. VNG Realisatie stelt daarbij de lokale uitvoering van de maatschappelijke opgaven door gemeenten centraal. Onder meer door actief te participeren in de netwerken van gemeenten en hun partners, door samenwerking te stimuleren via 'samen organiseren' en waar mogelijk standaarden te ontwikkelen die de dienstverlening van gemeenten verbeteren.

VNG Realisatie draagt bij aan vier gemeentelijke speerpunten:

  • Werken als één overheid, met leden en partners, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken op sociaal, fysiek en veiligheidsdomein;
  • Verbeteren van de dienstverlening;
  • Een efficiënte en wendbare organisatie;
  • Anticiperen op de toekomst.

Over Servicecentrum Gemeenten

Binnen basisteam Collectieve Diensten wordt uitvoering gegeven aan diverse gemeentelijke dienstverlening. Voor het beheren van deze landelijke diensten is een serviceorganisatie 'Servicecentrum gemeenten' (SCG) gerealiseerd. Het SCG bestaat uit een team van ongeveer 25 toegewijde professionals. Namens de VNG en gemeenten voeren zij het contractmanagement en beheer uit voor contracten op in het ICT-domein en andere door de VNG te onderzoeken domeinen.

Gespreksinformatie

Voorgenomen planning

  • Verzending offerteaanvraag: woensdag 19 november 2025
  • Uiterste datum stellen vragen: woensdag 26 november 2025,12:00 uur
  • Uiterste datum indienen offertes: woensdag 3 december 2025, 12:00 uur
  • Geplande datum eerste gesprek: dinsdag 9 december 2025, van 13.00 tot 17.00 uur
  • Eventueel tweede gesprek: Nader te bepalen

De gesprekken zullen plaatsvinden via MS Teams.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Zoals in artikel 14.1 van de Algemene Inkoopvoorwaarden van de VNG dient Opdrachtnemer verplicht zich adequaat te verzekeren tegen wettelijke aansprakelijkheid en beroepsaansprakelijkheid.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr