Logo van Veiligheidsregio Gelderland Zuid
Logo van Veiligheidsregio Gelderland Zuid

Adviseur Arbeidsvoorwaarden en Rechtspositie

Professor Bellefroidstraat 11, 6525 AG Nijmegen, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Het aanpassen en moderniseren van zo’n 15 lokale regelingen, waarbij je te maken hebt met twee cao’s (Ambulancezorg en CAR(UWO) Veiligheidsregio’s).

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding rechten met specialisatie arbeidsrecht óf HR met de module Arbeidsrecht en Arbeidsomstandigheden op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van HRM, arbeidsvoorwaarden, rechtspositie, relevante wet- en regelgeving, medezeggenschap en vakbonden;
  • Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee administratieve partner.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van HRM, arbeidsvoorwaarden, rechtspositie, relevante wet- en regelgeving, medezeggenschap en vakbonden bij een veiligheidsregio;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een veilidheidsregio;
  • Aantoonbare werkervaring met CAO Ambulancezorg en CAR(UWO) Veiligheidsregio’s.

Competenties

  • Je beschikt over analytisch vermogen, uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden, organisatiesensitiviteit en goede adviesvaardigheden.

Organisatie en team

De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid
De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (VRGZ) werkt aan een veilige en gezonde samenleving. De VRGZ is een samenwerkingsverband van 14 gemeenten in de regio Gelderland-Zuid, waarin brandweerzorg, ambulancezorg en crisisbeheersing samenkomen. De VRGZ is een van de 25 veiligheidsregio’s in Nederland.

Een veilige regio
De VRGZ helpt mensen in nood en helpt noodsituaties te voorkomen. Rampen en crises worden zo goed mogelijk voorkomen en bestreden. En in onze regio kunnen inwoners rekenen op snelle en goede ambulance- en brandweerzorg. Dit doet de VRGZ samen met de gemeenten, de politie en andere lokale, regionale en landelijke partijen.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen

Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 maar inzicht in alle cv’s. Deze cv’s hoeven niet beoordeeld te worden, maar moeten wel opengesteld worden. cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd

Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De 10 maar inzicht in alle cv’s. Deze cv’s hoeven niet beoordeeld te worden, maar moeten wel opengesteld worden. kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: 1x 6 maanden

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner

Administratieve partner brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg tussen maandag 7.00 en vrijdag
22.00 uur.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr