Logo van UMC Utrecht
Logo van UMC Utrecht

Interface manager Transformatie

UMC Utrecht

Heidelberglaan 100, 3584 CX Utrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

22 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

17 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24

Omschrijving

Opdrachtomschrijving - Interface Manager

Rol: Interface Manager, Programma Organisatie Transformatie UMC Utrecht

Doel
Bieden van diensten ter ondersteuning van de transformatie-opgave van het UMC Utrecht in de rol van interface manager, met focus op een soepele overgang van de huidige divisies/directies naar Centra, Thema's en Diensten, en de verdere inrichting op de interfaces tussen Centra, en van Centra met Thema's en Diensten.

Opdracht (scope)
Het programma Organisatie Transformatie kent diverse uitdagingen op de interfaces tussen de latende en ontvangende organisatie-eenheden, alsook tussen de nieuwe organisatie-eenheden, met name tussen de Centra en van Centra met Thema's en Diensten.

De interface manager levert werkzaamheden op onder andere de volgende gebieden waarbij exacte scope per onderdeel wordt afgestemd:

1. Detailstructuur huidige organisatie (tot en met laagste niveau)
o Mede inventariseren en analyseren van 'grijze vlekken' in de huidige organisatie, bijvoorbeeld (sub)eenheden, taken, formatie/FTE en bevoegdheden

2. Governance & interfaces (tussen Centra, en met Thema's en Diensten)
o Uitwerken van beslis- en overlegstructuur, mandaten en eigenaarschap per raakvlak.
o Ontwerp en documentatie van interface-afspraken (RACI//SLA)

3. Processen: huidige (divisies) en nieuwe (van en tussen Centra, van Centra met Thema's en Diensten)
o Inventariseren van huidige primaire en ondersteunende processen binnen divisies
o Analyseren van de 'gap' tussen de huidige en nieuwe primaire en ondersteunende processen, met speciale aandacht voor de raakvlakken, afhankelijkheden, overdrachtsmomenten.
o Ontwikkelen van richtlijnen voor proceskoppelingen, standaard werkinstructies en minimale kwaliteitscriteria.

4. Specifieke vraagstukken over plaatsing van medewerkers, autorisaties en financiële inbedding die nadere analyse en regie vragen

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).
  • WO opgeleid, bestuurskunde.
  • Minimaal 15 jaar ervaring in de zorg.
  • Ruime ervaring in project- en progamma-management.
  • Specifiek brede en ruime ervaring met en kennis op het gebied van kwaliteit en veiligheid, logistiek in de zorg, personeelsmanagement, reorganisaties in de zorg, specifiek binnen een universitair medisch Centrum.
  • Ervaring met regionale samenwerkingsverbanden.
  • Ruime ervaring met procesoptimalisatie.
  • Aantoonbaar ervaring met bestuurlijke processen.
  • Aantoonbare advies ervaring.

Wensen en competenties

Competenties

  • Organisatie sensitief
  • Can-do mentaliteit
  • Zelfstandig werkzaam

Organisatie en team

Klantgegevens
  • Klant: UMC Utrecht
  • Business unit: Raad van Bestuur
  • Afdeling: Programma Bureau zorg van morgen
  • Werklocatie: Utrecht
Positionering

In het PMO van de werkstroom Vorming Centra (vanwege de grootste verschuivingen en interfaces); inzet kan indien nodig werkstroom-overstijgend worden ingezet.

Formeel opdrachtgeverschap binnen het programma Organisatie Transformatie door Anneke Holwerda werkstroom voorzitter Vorming Centra en Carol Lemmens CTO (Chief Transformation Officer).

Functionele aansturing

Bij de voorzitter van de werkstroom Vorming Centra

Samenwerking

Nauwe afstemming met werkstroomvoorzitter Vorming Centra, Transitiemanagers P&O/Dienst Financiën/ Dienst IT, Juridische Zaken, Centrum-/Thema kwartiermakers en Diensten Directeuren en programma management en directie.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Inzet
  • Duur: vanaf half november t/m half mei (initieel 6 maanden); verlenging na evaluatie en behoeftebepaling.
  • Tijdsbesteding: 3 dagen per week (24 uur p/w).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr