Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 jan 2026Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
16 apr 2025Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.
Onze kernwaarden zijn:
Denken in mogelijkheden,
Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
Professionaliteit,
Efficiënt werken en
Gericht op Samenwerking.
Omschrijving van de opdracht
Kan jij inspelen op complexe problematiek en snel schakelen binnen een dynamische omgeving? Beschik jij over een scherp analytisch vermogen en de nodige kennis op het gebied van de Jeugdwet en de WMO? Heb jij affiniteit en ruime ervaring in het werken met jeugd en gezinnen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Het sociaal team Bunschoten bestaat uit hulpverleners met expertise op verschillende deelgebieden binnen de jeugd- en volwassenenzorg. Binnen het team kan er aanspraak gemaakt worden op je specialisme, maar ben je tevens breed inzetbaar. Afhankelijk van de complexe problematiek, werk je afwisselend samen met collega’s.
Het sociaal domein is volop in beweging, er wordt binnen de organisatie intensief samengewerkt om het beleid zo goed mogelijk aan te sluiten op de praktijk, en andersom. De medewerkers binnen het sociaal team hebben op dit vlak een signalerende functie en dragen bij aan de inhoudelijke ontwikkeling van het beleid.
Als hulpverlener binnen het sociaal team Bunschoten heb je drie verschillende rollen, namelijk aannemer, coach en regisseur. Afhankelijk van de situatie wissel je van rol. Bij een nieuwe aanmelding ga je samen met de inwoner in gesprek om te onderzoeken wat voor probleem de inwoner ervaart. Je hebt zicht op de zorgen en krachten en als het nodig is kun je lastige onderwerpen – zoals zorgen over de veiligheid binnen het gezin – bespreekbaar maken. Je biedt zelf begeleiding, door te werken aan doelen waar iedereen achterstaat. Je bent in staat om de kracht van de inwoner en zijn netwerk zoveel mogelijk te stimuleren. Soms vergt de situatie specifieke expertise en is het noodzakelijk gespecialiseerde hulpverlening te betrekken. Je hebt zicht op het aanbod binnen de regio, kunt adviseren over welke vorm van hulpverlening het meest passend is en verzorgt de toegang. Wanneer de hulpverlening eenmaal is gestart, evalueer je systematisch met de betrokkenen of de gewenste resultaten worden behaald. Je werkt in de praktijk nauw samen met onderwijs, het maatschappelijk werk, SAVE/VT, GGZ en andere netwerkpartners.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Social Work, SJD, MWD of Pedagogiek;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van de Jeugdwet bij een gemeente of wijkteam;
Aantoonbare werkervaring met het geven van ambulante begeleiding aan de doelgroep binnen de Jeugdwet;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Kandidaat beschikt over een geldige SKJ-registratie (vermeld het registratienummer in het cv); (40 punten)
Aantoonbare werkervaring met triage; (30 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als hulpverlener binnen de doelgroep Jeugd/Gezin; (20 punten)
Aantoonbare werkervaring met werken in een wijkteam (omschrijf duidelijk in het cv); (10 punten)
Competenties
Je werkt cliëntgericht en durft oplossingen te zoeken buiten de bestaande kaders.
Je vindt het belangrijk om samen te werken en je kennis en ervaring met anderen te delen, zowel naar directe collega’s als naar andere afdelingen.
Jij reflecteert op jezelf, je eigen handelen en vindt het vanzelfsprekend om feedback te geven en te ontvangen.
Je werkt integraal en betrekt waar nodig maatschappelijke partners.
Je beschikt over analytisch vermogen om tot de kern van de situatie te komen en kunt prioriteiten stellen.
Je herkent een crisissituatie, houdt hierin overzicht en bent in staat om adequaat te handelen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 29 april 2025 van 12:30 uur tot 15:30 uur of 1 mei van 13:00 tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Let op!: “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Uitvoeringsorganisatie BBS mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Uitvoeringsorganisatie BBS. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”