HR Adviseur

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
85 Noord-Holland

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Probleemstelling

We zijn op zoek naar 2 HR- adviseurs om ons team te versterken met de going concern tijdens de ontvlechting van Waternet. We zijn met het team druk met het in goede banen begeleiden van deze exercitie. Jij bent de HR- professional die de sparringpartner is op dagelijkse vraagstukken voor het management. Als elke dag totaal anders is dan de vorige, ben jij op je best! Als energieke en doortastende verbinder weet jij je advies uitstekend over te brengen en draag je bij aan de ontwikkeling van Waternet. Het maakt voor jou niet uit voor welke afdeling het is, je springt in waar nodig.

Behoefte

In onze wereld van veranderingen, verandert Waternet mee. Binnen zeer afzienbare tijd zullen we organisatorisch worden opgesplitst in: De Aangepaste Stichting en het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht.

Werkzaamheden
Als HR-adviseur adviseer je het management van onze afdelingen over bijvoorbeeld de ontwikkeling van medewerkers, hun vitaliteit, SPP en de toepassing van de cao.

  • Je vertaalt de HR-doelstellingen naar de praktijk en begeleidt leidinggevenden bij het vormgeven hiervan.

  • Je bent de gesprekspartner voor het management en houdt daarbij de doelstellingen van de organisatie scherp in het vizier. Vanzelfsprekend draag je hierbij zorg voor aantoonbare resultaten door jouw pragmatische instelling, gedrevenheid en uitstekende communicatieve vaardigheden.

  • Je adviseert op praktisch toepasbare wijze op de diverse HR onderwerpen en daar waar nodig help en ondersteun je de leidinggevende.

  • Je zorgt ervoor dat het HR-beleid door de organisatie heen consequent wordt toegepast.

  • Je bent proactief, weet rust te brengen als het hectisch is, weet lastige vraagstukken in goed overleg op te lossen en pakt je rol als kennisdrager als het gaat om HR gerelateerde kwesties.

  • Linksom of rechtsom, jij staat er en zorgt ervoor dat zaken voor elkaar komen en dat de neuzen naar een kant staan. Onze managers voelen zich gezien en gehoord, kortom je bent een graag geziene gast.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding in een relevante richting zoals HRM.

  • Je hebt in afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring als HR Adviseur in een complexe, publieke organisatie.

  • Je hebt actuele kennis van het HR vakgebied en weet wat er hierin speelt binnen het publieke domein en bij voorkeur binnen een waterschap. Je bent in staat om dit op pragmatische wijze te vertalen in de dagelijkse praktijk. Motiveer dit op het voorblad.

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van en ervaring met werken binnen het publieke domein (25 punten)

  • Werkervaring binnen een waterschap in een HR adviesrol (30 punten)

  • Ervaring met het uitvoeren van een hr-adviesrol ten tijde van een reorganisatie (20 punten)

  • Kennis en ervaring met het afhandelen van administratieve HR processen (25 punten)

Competenties

  • Analytisch
    Je zoekt naar alternatieven, verklaart deze en voegt het samen;

  • Duidelijk communiceren
    Je brengt complexe zaken duidelijk over;

  • Interactief binnen de organisatie
    Je doorziet belangen en krachtenvelden binnen de organisatie en speelt hier op in. Je onderkent de invloed en gevolgen van je eigen gedrag op de organisatie;

  • Pro-actief
    Je weet rust te brengen als het hectisch is, weet lastige vraagstukken in goed overleg op te lossen;

  • Stressbestendig
    Je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten zelfstandig handelend op te treden als coördinator scenario;

  • Zorgvuldig
    Je houdt bij ingewikkelde complexe zaken ook oog voor details.

Organisatie en team

Je komt te werken in het team HR-advies, bestaande uit totaal 6 HR-adviseurs. Daarnaast bestaat dit team uit Adviseurs op gebied van Leren & Ontwikkelen, Verzuim en Arbeidsrecht

Gespreksinformatie

Data matchgesprek

30 oktober 2025 – 09:00 uur tot 14:00 uur
Gesprekken vinden plaats op locatie.

Gesprek

Er worden 4 kandidaten uitgenodigd voor een matchgesprek.

Het matchgesprek wordt gehouden op basis van de aangeleverde gegevens en competenties van de kandidaat (CV) in combinatie met de behoefte uit deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

LET OP:

  • Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er of zzp via intermediair

  • Waternet hanteert de WNT norm.

  • Waternet hanteert een maximum van €135,- per uur, dit is algemeen Waternet beleid (het maximaal uurtarief voor deze uitvraag vindt u op pagina 1).

  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.

  • De totale opdrachtwaarde, inclusief verlengingen, is €500.000,-

  • Het is mogelijk meerdere offertes aan te leveren, maximaal 5 per leverancier.

  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur