Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

2e Lijns servicedeskmedewerker IT

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 2 dagen
55 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Beschrijving probleemstelling

Binnen het team Service werkplekzijn we op zoek naar twee 2de-lijns Servicedeskmedewerker IT.

Omschrijving van de opdracht

Als 2de lijns Servicedeskmedewerker kom jij te werken binnen het team Customer Service, welke deel uit maakt van de Solution Werkplek. Jij zorgt voor een adequate aanmelding, registratie, afhandeling en oplossing van de diverse meldingen die via Topdesk binnenkomen.

We werken aan snel resultaat en continu verbeteren. Een uitdagende en ambitieuze omgeving waar ook ruimte is voor jouw nieuwe ideeën.

Dit ga je doen:

  • Het aannemen, analyseren, opvolgen en bijwerken van incidenten, (aan)vragen en serviceverzoeken van interne eindgebruikers en de registratie hiervan;

  • Het inspoelen, klaarmaken, uitgeven en innemen van devices;

  • Het aanvullen en up to date houden van het kennissysteem en handleidingen;

  • Het ondersteunen van collega’s ten aanzien van applicaties en gebruik van devices. Dit kan remote, bij de servicebalie of op de betreffende locatie;

  • Schakelen met collega IT-specialisten of externe partijen, zoals leveranciers;

  • Het meewerken aan een continue verbetering van processen en professionalisering.

Eisen

  • Maximaal uurtarief € 55,- all-in, excl. BTW
    Interne schaal: schaal 8;

  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 4 jaar relevante werkervaring met werken op een ICT servicedesk;

  • Afgeronde opleiding, minimaal op MBO niveau 4 bij voorkeur ICT;

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met vastleggen en delen van kennis bijvoorbeeld door het opstellen rapportages en door het werken en maken van kennisitems;

  • Aantoonbare werkervaring met afhandeling van ICT incidenten en wijzigingen inclusief de bijbehorende administratie;

  • ITIL- V3 of V4 Foundation gecertificeerd;

  • In de afgelopen 4 jaar minimaal 2 jaar werkervaring met Topdesk of soortgelijke applicatie (ITSM);

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;

  • In het bezit van rijbewijs B en bereid in een bestelbus te rijden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Werkzaam geweest bij soortgelijke overheidsinstantie (30 punten);

  • Kennis en ervaring in met een telefonie platform zowel mobiel als vast (20 punten);

  • Behaald of bezig om te behalen: MD-100 en/of MD101/MD-102: Windows Client gecertificeerd en MS-900 (20 punten);

  • In het bezit van een Havo diploma (30 punten);

  • Uurtarief (30 punten).

Competenties

Jij hebt een groot probleemoplossend vermogen, bent flexibel en je hebt een praktische instelling. Je bent accuraat, communicatief vaardig en schrijft gemakkelijk. Je weet je weg te vinden in een complexe organisatie en je bent niet snel gek te krijgen en je weet wat er speelt op IT gebied.

Organisatie en team

Beschrijving afdeling/team

De IT organisatie van Waternet is onderverdeeld in een hoofdafdeling Infrastructuur en Werkplek met 2 afdelingen Infrastructuur en Werkplek. Werkplek is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan de medewerkers van Waternet met als doelstelling: Iedereen kan altijd en overal werken”. Binnen de gehele digitalisering wordt Agile gewerkt. Dit is zowel Scrum als Kanban. Werkplek is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan alle (circa 2000) medewerkers van Waternet. Het team Werkplek bestaat uit 4 teams: Customer Service, Support, Enable en Desktop. Dit zijn in totaal 34 FTE. Team Customer Service is 1 van deze 4 teams. 

Het team Service Werkplek is verantwoordelijk voor de juiste en veilige werking van Waternet devices, die worden gebruikt door collega’s. Denk hierbij aan laptops, mobiele telefoons, thin clients, dockingstations, (non)multifunctionals en narrowcastingsystemen. Collega’s worden ondersteund in het gebruik door het oplossen van storingen en afhandelen van verzoeken.

Het team Customer Support is o.a. verantwoordelijk voor alle decentrale hardware binnen Waternet.

Het team Customer Desktop is verantwoordelijk voor het leveren van de werkplek, het mobile device management, het packagen van applicaties en de 3e-lijns servicedeskvragen. Er wordt gebruik gemaakt van fysiek laptops op basis van Windows 11. De laptops worden beheerd door Microsoft Intune, AVD, AD.

Gespreksinformatie

Data matchgesprek
18 september 2025 – tussen 09:00 uur en 11:00 uur
Gesprekken vinden plaats via MS-Teams

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Overige informatie

  • Mogelijkheid tot verlenging bij detachering:  
    Ja. Er is bij detachering een maximale inhuurperiode van 48 maanden óf een opdrachtwaarde van maximaal €500.000,-

  • Plaats tewerkstelling:  
    Hoofdkantoor Waternet, alleen fysiek op kantoor.

  • Waternet hanteert de WNT norm.

  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.

  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.

Let op!: Deze functie is niet geschikt voor een zzp’er of zzp via intermediair

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur