Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Albeda
Logo van Albeda

Projectmanager LMS & Contentmanagement

Weena 743, 3013 AL Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen

Uren per week:

Onbekend

Publicatiedatum:

8 nov 2025
Opdracht tarief OnbekendOpdracht uren Onbekend
Start: z.s.m. t/m 31 januari 2026 (eventuele verlenging in overleg)
Locatie: Haastrechtstraat, Rotterdam
Schaal: 12 (max. uurtarief 140)
Omvang: 0,6 fte
Voorkeur gaat uit naar detachering, zzp'ers mogen voorgesteld worden graag expliciet aangeven!

Deze opdracht wordt opnieuw uitgezet. Eerder voorgestelde kandidaten mogen voorgesteld worden indien deze nog beschikbaar zijn en voldoen aan de uitvraag.


Als projectmanager ga je aan de slag met twee opdrachten:
Optimalisatie gebruik LMS (itslearning):
Op basis van een vastgesteld adviesrapport stel je standaarden op.
Je ontwikkelt een centraal implementatieplan en ondersteunt de projectleiders van de colleges bij hun eigen implementatieplannen.
Je voert regie en sturing op de realisatie van de implementatie.
Contentmanagement:
Je ontwikkelt een visie op contentmanagement.
Je onderzoekt de aanschaf en inrichting van een contentmanagementsysteem en de bijbehorende governance.

Functie-inhoud
LMS (itslearning)
Opstellen van een centraal implementatieplan.
Ondersteunen van college-projectleiders bij het schrijven van hun implementatieplan.
Regie op de implementatie bij clusters/colleges en sturen op de beoogde implementatieresultaten.
Volgen van voortgang, afstemmen met clusterprojectleiders en escaleren wanneer nodig.
Signaleren van risicos, knelpunten en voorstellen doen voor bijsturing (risicomanagement en kwaliteitsbewaking).
Ondersteuning organiseren:
Trainingen
Workshop
Instructies
Governance
Professionalisering bij de college
Standaarden op inrichting
Contentmanagement
Schrijven van een visiedocument Contentmanagement binnen Albeda.
Opstellen van een kaderdocument met richtlijnen (AVG, rechten, etc.) voor verschillende soorten content en doelgroepen.
Uitvoeren van een initiele marktverkenning en scenarioanalyse.
Beheren van de relatie met stakeholders, waaronder programmamanagers, projectteams en externe leveranciers.

Algemeen
Sturen op projectplannen, resultaten en deadlines.
Leiden van projectteams en gericht (bij)sturen op resultaat.

Eisen en competenties
WO werk- en denkniveau.
5-10 jaar relevante werkervaring.
Ervaring in de publieke sector en onderwijsomgeving.
Ervaring met het schrijven van onderzoeksrapporten, implementatieplannen en visiedocumenten.
Sterke organisatorische vaardigheden.
Vermogen om effectief te plannen, prioriteiten te stellen (apart benoemd), en te sturen op deadlines.
Ervaring in het leiden van projectteams en gericht (bij)sturen op resultaat.
Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.
Resultaatgericht, met bewezen vermogen om onder druk te presteren en doelen te realiseren.
In staat om beslissingen te nemen op basis van verschillende stakeholderbehoeften en -eisen.
Ervaring met complexe bestuurlijke veranderingsprocessen op het raakvlak van business en IT.
Vermogen om verschillende belangen binnen een organisatie op elkaar af te stemmen en draagvlak te creeren.
Organisatiesensitief in omvangrijke organisaties en de bijbehorende complexiteit.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur