Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2026Uren per week:
24-36Publicatiedatum:
5 apr 2025Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Staphorst mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Staphorst. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.
Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.
Opdracht
Ben je klaar om impact te maken en een belangrijke rol te spelen in de ontwikkeling en uitvoering van beleid op het gebied van belastingen en invordering?
Wat ga je doen als Beleidsmedewerker belastingen en invordering?
Je signaleert en analyseert landelijke ontwikkelingen en beleid en vertaalt deze naar lokaal beleid in afstemming met verschillende beleidsmedewerkers en/of stakeholders
Je beoordeelt en behandelt bezwaar-, verzoek- en beroepschriften
Je stelt adviezen op ten behoeve van het MT, College en Raad
Je bevordert de samenwerking van het team en de medewerkers, borgt en verbetert processen
Je draagt bij aan het tijdig en volledig aanleveren van de van belang zijnde informatie met betrekking tot de P&C-cyclus
Je zorgt samen met je collega’s dat de gegevens in de administratie up-to-date zijn en voert consistentiecontroles uit
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker belastingen en invorderingen bij een gemeentelijke instelling;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het beoordelen en behandelen van bezwaar-, verzoek- en beroepschriften;
6. De kandidaat is minimaal 24 tot 36 uur per week beschikbaar.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)7
7. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting (10 punten);
8 Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker belastingen en invorderingen bij een gemeentelijke instelling (30 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de applicaties 'Heffen en Innen' van Civision (beschrijf duidelijk in het cv waar deze werkervaring opgedaan is) (25 punten);
10. Is in het bezit van een HALO diploma (25 punten);
11. Aantoonbare werkevaring in de afgelopen 5 jaar met het adviseren van het MT, College én Raad (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten).
Competenties
Klant- en servicegericht;
Resultaatgericht;
Analytisch sterk;
Organisatiesensitief;
In- en extern omgevingsbewust;
Je beschikt over uitstekende schriftelijke- en mondelinge vaardigheden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-do-vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 april 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek. De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail vanuit de externe partij.