DAS Projectpersoneel Rentmeester PE Fryslân

Naritaweg 221, 1043 CB Amsterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
125 16

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

17 apr 2025

Omschrijving van de opdracht
Binnen deze opdracht zal je in de functie van rentmeester de volgende werkzaamheden uitvoeren: Pakt (her)uitgifte erfpacht en herzieningen erfpacht projectmatig op; Voert grondtransacties uit op het gebied van erfpacht, verkoop, aankoop, (kavel) ruiling van gronden binnen het handelingskader zoals deze geldt bij Staatsbosbeheer; Begeleidt het opstellen van overeenkomsten met wederpartijen op het gebied van erfpacht, verkoop, aankoop, (kavel) ruiling van gronden; Begeleidt op verzoek opdrachten voor het leveren van externe diensten als het uitvoeren van taxaties en bodemonderzoeken; Begeleidt de logistieke, notariële, kadastrale en financiële afwikkeling van de onderhandelingen; Voert regelmatig overleg met de projectleider en projectmedewerkers voor die projecten waarvoor grondaankopen moeten worden geregeld; De werkzaamheden worden uitgevoerd onder regie van de sr. rentmeester in Fryslân.

Verantwoordelijkheden
Huur- en pachtcontracten: Het afsluiten, beheren en opstellen van huur- of pachtcontracten tussen de eigenaar en de huurder. Huurdersbeheer: Het onderhouden van contacten met huurders, het afhandelen van klachten, en het oplossen van geschillen. Verhuurstrategie: Het ontwikkelen en uitvoeren van strategieën voor het verhuren van vastgoed, waaronder prijsbepaling en marketing van onroerend goed. Voldoen aan wetgeving: Zorgdragen dat alle vastgoedactiviteiten voldoen aan relevante wet- en regelgeving, zoals huurrecht, milieuvoorschriften en veiligheidseisen. Contacten met externe partijen: Het onderhouden van contacten met leveranciers, aannemers, gemeentelijke instanties en andere relevante partijen. Portefeuillebeheer: Het beheren van een vastgoedportefeuille, wat kan inhouden dat je meerdere eigendommen beheert. Dit kan zowel commercieel als residentieel vastgoed omvatten. Strategisch beheer: Het adviseren van eigenaren over de langetermijnstrategie voor hun vastgoed, inclusief investeringen, verkoop of herontwikkeling van eigendommen. Klantcontact: Het zorgen voor een goede communicatie met huurders en andere betrokkenen. Het oplossen van problemen of klachten op een professionele manier.

Eisen
De kandidaat moet aan de volgende eisen voldoen (uitsluitingscriteria):

  1. Minimale opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in vastgoedbeheer of een gerelateerde richting.

  2. Lid van de Nederlandse Vereniging van Rentmeesters (NVR). Bekend met de programma's 360, CMSi, GeoWeb.

  3. Het hebben van en aanvoelen van bestuurlijke sensitiviteit.

  4. Ervaring in vastgoedbeheer, beheer van landgoederen, agrarisch vastgoed, of een soortgelijk vakgebied is vaak vereist. Dit kan variëren van enkele jaren tot meer, afhankelijk van de complexiteit van de functie.

  5. Grondige kennis van vastgoedbeheer, inclusief huur- en pachtcontracten, onderhoud, en wet- en regelgeving.

  6. Kennis van de wetgeving omtrent onroerend goed, zoals huurrecht, belastingwetgeving, en milieuvoorschriften.

  7. In staat zijn om duidelijk en effectief te communiceren met huurders, eigenaren, leveranciers en andere belanghebbenden.

  8. Goede onderhandelingsvaardigheden voor het sluiten van huur- of pachtcontracten en het beheren van geschillen.

  9. Proactief in het signaleren van knelpunten en het vinden van oplossingen.

  10. Bekendheid met software voor vastgoedbeheer en/of specifieke tools voor financieel beheer.

  11. Integriteit: Omdat het vaak gaat om het beheren van eigendommen en waardevolle bezittingen, is eerlijkheid en vertrouwelijkheid van groot belang.

  12. Zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel: De rentmeester is vaak zelfstandig werkzaam en moet goed kunnen omgaan met verantwoordelijkheden.

  13. De rentmeester moet flexibel zijn in zijn of haar werkuren, vooral als er onvoorziene problemen of onderhoudsdiensten optreden die snel aangepakt moeten worden.

Competenties

  • Aantoonbare kennis van en ervaring met (her)uitgifte in erfpacht en Erfpacht-herzieningen;

  • kennis van relevante wet- en regelgeving van grondzaken, (erf)pachtzaken;

  • kennis van taxatieleer landelijk en recreatief vastgoed;

  • Algemene theoretische en praktisch gerichte administratieve kennis;

  • Vaardigheid in het opstellen van adviezen over grond aan- en -verkoop;

  • Vaardigheid om de werkzaamheden in teamverband met (junior) rentmeester en projectmedewerkers te verrichten;

  • Vaardigheid in het voeren van onderhandelingsgesprekken;

  • Komt met voorstellen voor acties op terreinen waar de kans op succes onduidelijk is.

Wensen
U dient onderstaande wensen te beantwoorden in uw CV en referentie:
Geef nadere uitleg waarom u deze kandidaat vindt passen bij Staatsbosbeheer, en op welke wijze u continuïteit van de inzet kan garanderen;

  1. Aantoonbare werkervaring in grondaankopen, grondverkopen, ruilingen en (erf)pacht;
    13 punten

  2. Aantoonbare werkervaring in het voeren van onderhandelingsgesprekken;
    13 punten

  3. Aantoonbare werkervaring bij de overheid;
    13 punten

  4. Kan aantoonbaar maken dat hij/zij over goede schriftelijke vaardigheden beschikt, alsmede goede administratieve vaardigheden;
    13 punten

  5. Kan middels CV en de ingevulde referentie duidelijk maken aan de gevraagde werkzaamheden in "beschrijving opdracht " te voldoen.
    13 punten

  6. Omschrijf kort welke mogelijkheden u ziet en toepast binnen de geoffreerde tarieven voor maatschappelijk verantwoord ondernemen zoals duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid. Te denken valt aan duurzame energie, zuiniger rijden, reduceren van CO2 uitstoot, milieumanagementsystemen, beter onderhoud wagen- en machinepark, leerling plaatsen, inzet stagiaires, inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en dergelijke.
    5 punten

  7. Uurtarief: U geeft een uurtarief op van maximaal € 125,00 inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW geen andere kosten vergoed.
    30 punten

Overige informatie

  • Staatsbosbeheer kan verzoeken om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) van de kandidaat die aan de slag gaat. Als dit wordt gevraagd moet Opdrachtnemer deze kunnen overleggen binnen zeven dagen na een daartoe gedaan verzoek. Als na deze periode geen verklaring is overlegd, zal de overeenkomst ontbonden worden. De kosten voor de VOG worden gedragen door Opdrachtnemer.

  • U dient een Curriculum Vitae toe te voegen en een referentie (maximaal 5 jaar oud) met een opdrachtomschrijving onder vermelding van contactdetails.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur