Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Soest
Logo van Gemeente Soest

Projectleider Gebiedsontwikkeling (team Projectbureau)

Gemeente Soest

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

18 apr 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.  
 
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Opdracht
Voor het Projectbureau binnen het domein Fysieke Leefomgeving zoeken wij een ervaren Projectleider Gebiedsontwikkeling. In deze rol ben je integraal verantwoordelijk voor de realisatie van complexe projecten op het gebied van woningbouw, infrastructuur, bedrijventerreinen en maatschappelijke voorzieningen zoals onderwijsprojecten. Je werkt binnen een bestuurlijke driehoek met een Bestuurlijk Opdrachtgever, Ambtelijk Opdrachtgever en Projectleider. De projecten dragen bij aan de lokale economie, het sociale domein en het voorzieningenniveau van de gemeente.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Leidinggeven aan de realisatie van complexe gebiedsontwikkelingsprojecten.

  • Samenstellen en aansturen van een multidisciplinair projectteam.

  • Afstemming met opdrachtgevers over opzet, inhoud en besluitvorming van projecten, inclusief rapportage over GROTIK-aspecten (Geld, Risico's, Organisatie, Tijd, Informatie, Kwaliteit).

  • Opstellen en afhandelen van bestuurlijke beslisdocumenten en informeren van het college van B&W en de gemeenteraad.

  • Functioneel leidinggeven aan een integraal projectteam.

  • Beheren van projectbudgetten en verzorgen van financiële afwikkeling.

  • Onderhandelen met marktpartijen en participatie organiseren met inwoners en stakeholders.

  • Uitvoeren van juridische procedures en afsluiten van overeenkomsten.

Gewenst resultaat:

  • Effectieve en efficiënte realisatie van gebiedsontwikkelingsprojecten volgens planning en budget.

  • Draagvlak bij stakeholders en een goed functionerend projectteam.

  • Heldere besluitvorming door tijdige en correcte bestuurlijke besluitvormingsdocumenten.

  • Juridisch correcte en financieel verantwoorde projectafspraken en overeenkomsten.

  • Structurele bijdrage aan de woon- en economische ontwikkeling van de gemeente.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar  afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het aansturen van ontwikkelteams, projectteams in de rol van directeur / projectleider voor complexe projecten (duidelijk benoemd in het CV);
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in samenwerking met- of voor een gemeentelijke instelling binnen het fysieke domein;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op directieniveau ontwikkelbedrijf, gebiedsontwikkeling.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het voorbereiden, uitvoeren en resultaatgericht leiden van projecten in het fysieke domein als projectleider civiel in contact met inwoners, woningbouw, het bestuur en partners (50 punten);
6. Aantoonbaar afgeronde opleiding in de richting van planologie/ project- en/of locatieontwikkeling/civiele techniek (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van de RAW bestekken, UAV en/of MS Project (30 punten)

Competenties

- Besluitvaardig en daadkrachtig;
- Gestructureerd, ordentelijk projectmanagement;
- Snel toepasselijke wetgeving (o.m. Omgevingswet, Wnb) eigen kunnen maken;
- Samenwerken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.