van de Kasteelestraat 75, 2691 ZM 's-Gravenzande, Nederland
Begindatum:
15 mei 2025Einddatum:
15 mei 2026Uren per week:
28-36Publicatiedatum:
29 apr 2025Uitvoeringsvoorwaarde: met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Sociaal Kernteam Westland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van
Sociaal Kernteam Westland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Het Sociaal Kernteam Westland is een overheids BV, die werkt in opdracht van de gemeente Westland. Het SKT verleent hulp aan inwoners in Westland van alle leeftijden in het kader van de jeugdwet en de Wmo. Er werken 120 professionals verdeeld over vijf teams. Drie teams zijn binnen het primaire proces verantwoordelijk voor de zorgvragen in de regio’s Wateringen, Naaldwijk en ‘s-Gravenzande. Onze zorgregisseurs worden daarbij inhoudelijk bijgestaan door academisch geschoolde gedragswetenschappers. De bureaudienst verzorgt daarnaast de triage en het intakeproces van de zorgvraag. Het bedrijfsbureau ondersteunt de organisatie met de administratie, bedrijfsvoering en P&O. Iedereen werkt hier met hetzelfde doel: rust en evenwicht in de situatie van de cliënt.
Opdracht
Ben jij een gemotiveerde professional met werkervaring in het jeugddomein? Houd je van contact maken, samenwerken, professionaliteit en heb je bezieling in je werk? Ben je open-minded, heb je lef en wil je graag deel uitmaken van een gemotiveerd team van zorgregisseurs? Dan is dit de opdracht voor jou!
Als zorgregisseur jeugd ben je in staat de vraag achter de vraag naar boven te krijgen. Je weet de eigen kracht van de cliënt te versterken en je bepaalt met haar of met hem de beste oplossing en het gewenste resultaat. Samen maak je een helder plan van aanpak dat is gericht op het behalen van doelstellingen en concrete resultaten. Een duurzame oplossing is hierbij altijd ons uitgangspunt. Je stimuleert verantwoordelijk gedrag, spreekt indien nodig de cliënt aan op zijn of haar gedrag en stuurt op betrokkenheid en participatie. Wanneer cliënten hulpvragen hebben bij meerdere hulpverleners of ketenpartners, kun je tijdelijk de regie overnemen. Daarnaast zorg je voor de uitvoerende werkzaamheden die bij het takenpakket horen van de zorgregisseur
Wat je gaat doen:
Verzamelt actief benodigde informatie bij het gezin/ systeem en andere in- en externe betrokkenen en voert gesprekken met hen. Begeleidt het gezin/ systeem, op basis van observatie en analyse van de problematiek, bij het opstellen van het plan van aanpak en voert de regie ten aanzien van de inzet van eventuele betrokkenen en specialisten;
Stelt rapportages en verzoekschriften op ten behoeve van de Jeugdbeschermingstafel en/of Raad van Kinderbescherming;
Begeleidt het gezin/ systeem bij het vertalen van het multidisciplinair plan van aanpak in concrete acties ter versterking van het gezin/ systeem;
Ondersteunt het gezin/ systeem bij de uitvoering van het multidisciplinair plan van aanpak door inzet van (specialistische) interventies en methoden in het gezin en/ of door de inzet van specialisten uit de verschillende disciplines waarbij sprake is van drang en/ of gedwongen kader;
Bespreekt en registreert de voortgang en resultaten met het gezin/ systeem en overige betrokkenen. Bewaakt de voortgang, adviseert gevraagd en ongevraagd en stelt bij waar nodig;
Kan eigen expertise inzetten als interventie ter voorkoming van 2e lijnszorg;
Creëert een netwerk rondom het gezin/ systeem, zodat zij verder kunnen wanneer de zorg ophoudt;
Bemiddelt in crisissituaties (binnen het gezin/ systeem en / of met betrokken partijen), waarbij sprake is van meerzijdige partijdigheid (bijvoorbeeld complexe scheidingen) of het risico op uithuisplaatsing;
Vertegenwoordigt de organisatie in zittingen en draagt zorg voor een onderbouwing en rapportage van bevindingen van de resultaten en wijze van hulpverlening richting belanghebbenden;
Draagt zorg voor het nakomen van de relevante (wettelijke) termijnen en afspraken en onderneemt actie bij een naderende overschrijding;
Voert de regie op het hulpverleningstraject en treedt in dit kader, zowel in- als extern, op als intermediair en contactpersoon voor het gezin/ systeem en andere in- en externe betrokkenen;
Evalueert de hulpverlening en stelt indien nodig het multidisciplinair plan van aanpak in overleg met het gezin/ systeem en overige in- en externe betrokkenen bij of draagt zorg voor een (her)indicatie;
Past de Signs of Safety werkwijze toe binnen de casuïstiek.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding pedagogiek, Sociaal Pedagogische Hulpverlening of Maatschappelijke dienstverlening;
3, Een geldige SKJ registratie, vermeld het SKJ nummer en registratiedatum in het cv;
4. Uiterlijk per 15 mei 2025 beschikbaar voor minimaal 28 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van ambulante hulpverlening binnen gezinnen, benoem waar deze is opgedaan (30 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met Signs of Safety, benoem duidelijk waar dit is opgedaan (25 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent/zorgregisseur in een lokaal team (35 punten);
8. Maximaal uurtarief van € 65,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee externe partij (10 punten).
Competenties
- Resultaatgericht;
- Benaderbaar;
- Punctueel;
- Een sterk analytisch vermogen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland vanaf woensdag 7 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.