Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Logo van Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Medewerker IT Servicedesk

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

22 nov 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De servicedeskmedewerkers hebben een eerstelijns functie en helpen de collegas uit de organisatie graag. Collegas kunnen bij hen terecht met een breed scala aan op ICT-gerelateerde vragen. Kunnen zij het niet direct voor je oplossen, dan zetten zij de vraag door naar de tweedelijns collegas en komen terug bij de collega zodra zij het antwoord hebben. Deze functie biedt veel afwisseling, waarbij geen werkdag er hetzelfde uitziet.

Werkzaamheden

  • Jij neemt onder meer meldingen en wijzigingen aan. Dit gebeurt op de Servicedesk, telefonisch of via e-mail.
  • De meldingen worden geregistreerd in ons systeem Topdesk.
  • Je lost eerstelijns meldingen zelf op en waar mogelijk ook tweedelijns meldingen.
  • Kun je de melding zelf niet zelf afhandelen, dan zet je hem door naar de teams Technisch Beheer of Functioneel Beheer. Je werkt dan ook nauw samen met de collegas van deze teams.
  • Tijdens het proces van afhandeling informeer jij de melder/aanvrager over de voortgang en afhandeling van de melding.
  • Ook voorzie je collegas in de organisatie van benodigde hardware en richt je deze zo nodig in.
  • Je houdt voorraden bij en je plaatst bestellingen waar dat nodig is.

Eisen

  • De kandidaat heeft Mbo+ werk- en denkniveau.
  • Affiniteit met werken op een ICT Servicedesk.
  • Kennis van Microsoft Office (2019 en hoger), Microsoft Windows en Active Directory.
  • Kan goed werken met servicemanagementsoftware (Topdesk is een pre) en heeft ervaring met mobile device management.
  • Iemand die de handen uit de mouwen steekt en weet waarin hij 'het verschil maakt.
  • Sterk analytisch, vraagt net zo lang door tot de klantvraag duidelijk is.
  • Communicatief vaardig en kan de eigen communicatie afstemmen op de klant.
  • Klant- en resultaatgericht, sluit dienstverlening aan op de wensen van de klant en is creatief in het vinden van de juiste oplossing.
  • Kijkt verder dan de grenzen van het eigen werk en begrijpt wat er verder in de organisatie gebeurt, dit noemen wij omgevingsbewust.

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4.
  • Aantoonbare werkervaring met MS office (2019 en hoger), MS Windows en Active Directory.
  • Aantoonbare werkervaring met servicemanagementsoftware. Benoem duidelijk in het CV welk softwarepakket.
  • Aantoonbare werkervaring met mobile device management. Benoem in het CV waar deze ervaring is opgedaan.
  • Minimaal voor 32 uur per week beschikbaar.
  • Een maximum uurtarief van 80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen (Gunningscriteria)

  • Aantoonbare werkervaring met Topdesk (30 punten).
  • Aantoonbaar afgeronde mbo niveau 4 opleiding in de richting van ICT (30 punten).
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als 1e lijn IT servicedeskmedewerker (30 punten).
  • Minimaal voor 36 uur per week beschikbaar (10 punten).

Competenties

  • Klantgericht
  • Communicatief vaardig
  • Oplossingsgericht

Organisatie en team

Organisatie Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 december 2025, van 09:00 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur