Werktuigbouwkundig Adviseur

Korte Voorhout 7, 2511 CW Den Haag, Nederland

Sluit over 3 dagen
88 36 Zuid-Holland

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

12 okt 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

10 okt 2025

Omschrijving

Als Werktuigbouwkundig adviseur binnen Cluster Beheer 1 in de regio Oost ben je het technisch geweten over onze (strategische) vastgoedportefeuille en onze ogen en oren op de locaties t.b.v. de objectmanagers.

Je werkt samen met je collega technisch adviseurs, objectmanagers en de project assistenten en bewaakt gezamenlijk de kwaliteit van ons vastgoed. Je let hierbij met name op normen, wet- & regelgeving en hetgeen afgesproken is in de onderhoudsbestekken/ contractafspraken.

Je haalt voldoening uit het volgende:

  • Het analyseren van storingen, het herkennen van trends en het geven van advies hierover;

  • Het goed op de hoogte zijn van wat er speelt bij wettelijke verplichtingen en het kunnen uitleggen van KPI-percentages;

  • Dit bereik je door:

    • Aannemers aan te sturen en aan te spreken op het tijdig uitvoeren van wettelijke verplichtingen;

    • Het aantal uitgevoerde wettelijke verplichtingen te controleren;

    • Objectmanagers te adviseren over de status van wettelijke verplichtingen.

  • Het zorgen dat werkzaamheden soepel verlopen door het organiseren, coördineren, regisseren en rapporteren van de voortgang;

  • Het analyseren van storings- en keuringsrapporten en het geven van deskundig advies;

  • Het adviseren van objectmanagers over welke elementen opgenomen moeten worden in het Meerjaren Onderhouds- en Investeringsplan (MOIP);

  • Het bieden van proactief advies, zowel gevraagd als ongevraagd.

Eisen

Aanbiedingen dienen vergezeld te gaan van een cv waarmee de kandidaat aantoont te voldoen aan de eisen 1, 2 en de wensen.

LET OP: onderbouw in uw cv voor eis 1 en 2 hoe en op welke wijze u voldoet. Bij het ontbreken van een of meer minimumeisen voldoet het cv niet. Voorts neemt de kandidaat in zijn aanbieding een verklaring op met betrekking tot de overige eisen.

De werkervaring en afgeronde opleidingen zoals gevraagd in de eisen moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem de functie, bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van de functie, het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze gevraagde ervaring / kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van gebouw gebonden technische installaties.

  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar werkervaring met het uitvoeren van werkzaamheden in de bouwsector.

  • De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid beide certificaten op eigen kosten te behalen binnen drie weken na startdatum opdracht (dit dient op het CV te worden vermeld).

    • Toelichting: Geldige diploma’s dragen het VCA/VCU-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA diplomanummer.

      Bij het niet benoemen van VCA gegevens in het CV van de kandidaat en hierdoor de verificatie in het Centraal Diploma Register (CDR) https://www.vca.ssvv.nl niet kan plaatsvinden zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

    • Uitwerking kandidaat
      Datum behalen VCA-VOL:
      Diplomanummer VCA-VOL:
      Datum behalen GPI certificaat:
      Diplomanummer GPI certificaat:

  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.

  • Het maximum uurtarief voor deze opdracht is € 88,26,- all in, excl. btw.

    Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten, de reiskosten en reisduur voor zowel werk-werkverkeer als woon-werkverkeer niet door de opdrachtgever voor vergoeding in aanmerking komt.

  • Benoem duidelijk in het cv bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4.

    De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op het bijgevoegde aanbiedingsformat (zie bijlage 1), dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties.

    *De offerte is uitgebracht in PDF conform de richtlijnen van de Wet AVG (zie bijzonderheden).

  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld.

    Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.

  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier.

    • Toelichting: De volgende documenten vormen samen de Offerteaanvraag: 1. Dit document, de Offerteaanvraag in de inhuurapplicatie; 2. Beschrijving van de opdracht; 3. Programma van eisen (bijlage 1 op het Aanbestedingsplatform); 4. Concept overeenkomst (bijlage 2 op het Aanbestedingsplatform); 5. ARVODI-2016 (bijlage 3 op het Aanbestedingsplatform); 6. Procedurevoorschriften (bijlage 5 op het Aanbestedingsplatform).

    • Documenten: GVA verklaring, bewijs van verzekering, beroepsaansprakelijkheid (alleen voor ZZP/ZZP via intermediair), bedrijfsaansprakelijkheid, VOG verklaring, formulier Integriteitsverklaring, formulier nevenwerkzaamheden, bewijs KvK inschrijving en de bijlage Model Integriteitsverklaring Rijk voor externen.

  • In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.

Wensen en competenties

Wensen

De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet.

Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op dit document, dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen).

LET OP: de beoordelingscommissie baseert haar oordeel niet op het cv. Het cv dient slechts om aan te tonen dat de kandidaat voldoet aan de minimumeisen.  

  • De mate van ervaring met het begeleiden en aansturen van aannemers;

    • De mate van ervaring met het omzetten van de klantwens in een werkomschrijving;

    • De mate van ervaring om offertes en adviesrapportages naar waarde te beoordelen;

    • De mate van ervaring als vakbekwame gesprekspartner voor onze relaties.

  • De mate van ervaring met het uitvoeren van werken in de bouwsector.

    • De mate van ervaring met de uitvoering van onderhoudscontracten;

    • De mate van ervaring met verschillende fasen in het totale huisvestingsproces;

    • De mate van ervaring met uiteenlopende managementculturen.

Competenties

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, waarbij je je stijl makkelijk kan aanpassen aan de situatie;

  • Je bent flexibel, proactief en wacht niet af totdat iemand je een vraag stelt, maar probeert dat iedere keer weer voor te zijn;

  • Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te kunnen werken;

  • Je hebt affiniteit met contractbeheer en technische uitvoeringsaspecten van vastgoedonderhoud;

  • Je hebt feeling voor de juridische aspecten van contractuele verhoudingen;

  • Je beschikt over organisatorische vaardigheden en kunt effectief coördineren, regisseren en rapporteren.

Organisatie en team

Rijksvastgoedbedrijf

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met ‘We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.’

Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.

De directie Vastgoedbeheer

De directie Vastgoedbeheer bestaat uit de afdelingen Klant- en Vastgoedmanagement, Technisch Beheer, Realisatie landelijk, Realisatie regionaal en Expertisecentrum Techniek. De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties, terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand.

De afdeling Realisatie regionaal

De afdeling Realisatie regionaal is integraal verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de panden die het Rijksvastgoedbedrijf in eigendom heeft of huurt. De functie van de voorraad panden is zeer divers: van kantoren, gevangenissen, rechtbanken, militaire terreinen tot leegstand. Afdeling Realisatie regionaal bestaat uit: sectie Noord (provincies Groningen, Friesland, Overijssel, Drenthe), sectie Oost (provincies Gelderland, Flevoland), sectie Zuid (provincies Noord-Brabant en Limburg), sectie Noord-West (provincies Noord-Holland, Utrecht) en sectie Zuid-West (provincies Zuid-Holland en Zeeland).

Sectie Oost is verantwoordelijk voor de volgende kerntaken:

  • Het inplannen van onderhoudsactiviteiten door leveranciers bij de klant en het bewaken van de planning en uitvoering.

  • Het afroepen van leveranciersdiensten op basis van Planmatig Onderhoud (PO) en Dagelijks Onderhoud (DO/ NPO). Signaleren knelpunten storingsopvolging en risico's voor wet- en regelgeving.

  • Onderhouden van klantcontacten: eerste aanspreekpunt voor de gebruiker op pandniveau.

  • Prestatieverklaringen op uitgevoerd werk.

  • Uitvoeren van vervangings- en investeringsprojecten tot € 1 mln. Eventueel daaraan gekoppelde facturering aan gebruikers tijdig en volledig.

  • Signaalfunctie aspectprogramma’s. Acties extern naar klant, installateurs, intern naar afdelingen en directies.

  • Aangaan en uitvoeren service-overeenkomsten.

Het Cluster Beheer 1 verzorgt het beheer en onderhoud van alle Defensie objecten en terreinen in de provincies Flevoland en Gelderland en ziet toe op naleving van de wettelijk verplichte keuringen en het oplossen storingen.

Team

Wij werken samen in kleine teams bestaande uit 2 of 3 objectmanagers, 6 Technisch adviseurs waarvan ; 2 Bouwkunde, 2 Electrotechniek, 2 werktuigbouwkunde en 2 project assistenten. Ieder team is verantwoordelijk voor het beheer & onderhoud van een aantal vaste objecten.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek
Op kantoor; Eusebiusbuitensingel 66 te Arnhem

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Werkplaats

Eusebiusbuitensingel 66 te Arnhem en op Defensie locaties in Gelderland.
(Hybride werken is mogelijk. 2 dagen op kantoor, 1 dag op locatie en resterende thuiswerken).

Aantal opdrachten

2

Optie op verlenging

2 opties van elk maximaal 12 maanden

Schaal

9

Screening

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij ‘Naam organisatie’ dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel.

Bijzonderheden

AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens.

ZZP/Detachering

In verband met de wet DBA dient u bij elke aangeboden kandidaat aan te geven of het gaat om detachering of een inhuur van een ZZP’er. Dit dient zowel op het CV (het PDF-bestand) als in DioR te worden vermeld. Bij het ontbreken van die informatie op het CV kan de opdracht niet gegund worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur