Begindatum:
27 okt 2025Einddatum:
26 okt 2026Publicatiedatum:
27 okt 2025De projectleider is binnen de organisatorische kaders integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding-, aanbesteding en/of realisatiefase van zijn projecten. Een volledige overdracht aan de objectmanager hoort daarbij. Deze projecten kunnen variëren van (grootschalige) onderhoudsprojecten tot (kleinere) investeringsprojecten. Je hebt gelijktijdig meerdere projecten (tussen de +/- 5-10) in variërende disciplines en budget. Allerhande onderhoud- en vervangingsprojecten, b.v. CV-ketel, dakbedekking, vernieuwen entree, GBS, kozijnen, schilderwerk, LBK of andere object gerelateerde zaken.
Hierin zijn de disciplines en kennis van bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde van essentieel belang. Maar ook een juiste inkoopstrategie of afstemming met Rijkbouwmeester is soms noodzakelijk. De projectleider maakt afspraken over de inzet van deskundigen op deze gebieden en werkt samen met collega's van andere afdelingen, bijv. Inkoop. Je bestudeert en interpreteert contractstukken en projectinformatie op (bedrijfs)risico's ter voorbereiding van de realisatie. De kwaliteit van de uitvoering, projectvoortgang, de planning, de kosten en de uitwisseling van projectinformatie wordt bewaakt.
Je fungeert als eerste aanspreekpunt intern voor andere afdelingen of directies, maar ook voor opdrachtgevers, gebruikers, gemeenten, etc. Je verzorgt de projectadministratie en organiseert een juiste en volledige overdracht, ook op administratief gebied.
Je bent verantwoording schuldig aan het clusterhoofd P1 voor wat betreft de uitvoering en uitwerking van de projecten. De Projectteams verdelen de projecten onderling in samenspraak met de programmamanager. Je werkzaamheden zijn deels op kantoor t.b.v. de voorbereiding en deels op het werk, t.b.v. de begeleiding en klantcontacten.
Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren circa 12 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten. Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.
Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met 'We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.'
De directie Vastgoedbeheer is de schakel naar en staat dicht bij de gebruikers en hun gebruik. Alle directies hebben klantcontacten. De directie Vastgoedbeheer heeft dit vanuit beheerperspectief en is vaak de vooruitgeschoven post, het herkenbare gezicht van het RVB. Vastgoedbeheer omvat de functies assetmanagement en vastgoedadministratie, technisch advies, contractbeheer en object- en projectmanagement. Het projectmanagement is gericht op vervanging en instandhouding, soms aangevuld met klantwensen. Belangrijke randvoorwaarde is veiligheid, belangrijke ambitie is duurzaamheid. De omvang van de projecten variëren van €150.000,- tot ca. €10 mljn. De projecten variëren in complexiteit, maar zullen veelal multidisciplinair zijn (bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde)
De afdeling Realisatie is integraal verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de panden die het RVB in eigendom heeft of huurt. De afdeling opereert binnen de financiële en kwaliteitskaders die aan het RVB zijn gesteld. Binnen die kaders is bij de sturing van de activiteiten het klantbelang leidend. De organisatie van de afdeling Realisatie (in samenhang met de afdeling Klant- en Assetmanagement, de afdeling Kennis en het Bedrijfsbureau) is ingericht aan de hand van de verschillende fasen in de cyclus van beleid, planning, realisatie en evaluatie. In de regio Zuid-West zorgen 6 clusters voor het beheer en onderhoud (incl. instandhouding) van alle objecten in Zuid-Holland en Zeeland. Naast vier clusters Objectmanagement (OM1,2,3 & 4) zijn er twee clusters Projectmanagement (P1 en P2). Naast Objectmanagers en Projectleiders worden de clusters versterkt met Technisch Adviseurs (B, E en WTB) en Projectondersteuners. Deze verzorgen de administratie van de Objectmanagers en Projectleiders. De projectleiders worden soms ondersteunt door interne adviseurs, soms worden de adviezen op de markt ingekocht. Het cluster wordt aangestuurd door een clusterhoofd met ondersteuning van 2 programmamanagers. Een cluster varieert in grootte van 22 tot 25 medewerkers.
Concrete projecten nader te bepalen na opdracht. Vanuit de jaaropdrachten van onze klanten worden de projecten concreet toegewezen aan de diverse projectleiders. Met een orderportefeuille van ruim € 90 miljoen per jaar is de projectenportefeuille divers in werkzaamheden, complexiteit en omvang.
Fysiek verificatiegesprek, in overleg met de inlenend manager.
VOG: Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij 'Naam organisatie' dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel.
AIVD: Voor deze opdracht is een AIVD screening verplicht. Opdrachtnemer verstrekt de gegevens voor dit onderzoek z.s.m. na een verzoek hiertoe. Het verkrijgen van deze 'verklaring van geen bezwaar' is een ontbindende voorwaarde. De doorlooptijd betreft meerdere maanden. In afwachting van de verklaring kunnen werkzaamheden in aangepaste vorm worden uitgevoerd.
Het is niet toegestaan de opdrachtgevende organisatie (rechtstreeks) te benaderen met betrekking tot deze aanvraag. Iedere poging tot positieve of negatieve beïnvloeding - op welke manier dan ook - van de bij de procedure betrokken medewerkers zal leiden tot uitsluiting van deelname.
* AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens.
Detachering: In verband met de handhaving op de wet DBA dient u bij elke aangeboden kandidaat aan te geven of het gaat om detachering. Dit dient zowel op het CV (het PDF-bestand) als in DioR te worden vermeld. Bij het ontbreken van die informatie op het CV kan de opdracht niet gegund worden.