Objectmanager Defensie Objecten

Korte Voorhout 7, 2511 CW Den Haag, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

20 okt 2025

Einddatum:

19 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 okt 2025

Omschrijving

Als objectmanager ben je als onderhoudsdeskundige werkzaam op het snijvlak van onderhoudsmanagement/vastgoedmanagement en contractmanagement. Je hebt een dynamische opdracht, die technische, juridische en bedrijfskundige componenten bevat. Je vertegenwoordigt de directie Vastgoedbeheer en bent het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers van de objecten die aan jou zijn toegewezen.

Het is jouw verantwoordelijkheid om deze objecten minimaal optimale conditie te houden of te krijgen binnen de gestelde organisatorische kaders. Jij maakt de uitvoering van het dagelijks- en planmatig onderhoud mogelijk en controleert of het geleverde werk overeenkomt met de gestelde (prestatie-) eisen. In samenwerking met de assetmanager en een instandhoudingsadviseur lever je input voor het opstellen, verkrijgen en monitoren van de benodigde onderhouds- en investeringsbudgetten. Met jouw kennis van het object en met het analyseren van de storingspatronen weet jij de juiste prioriteiten te stellen en de technische- en politieke afbreukrisico’s juist in te schatten. Ook ben je er verantwoordelijk voor dat jouw objecten en je leveranciers aantoonbaar voldoen aan wet- en regelgeving. Je moet kennis hebben van alle gangbare regelgeving en op de hoogte blijven van wijzigingen in wet- en regelgeving.

Je bent in staat om kleine projecten te leiden en hebt ervaring met het aanspreken van aannemers op het nakomen van hun verplichtingen. Je kan gebruik maken van de expertise in de organisatie van opdrachtgever en externe deskundigen. Het planmatig (vervangings-) onderhoud wordt soms door jou, maar voornamelijk door projectleiders uitgevoerd.

Taken/verantwoordelijkheden:

  • Je bent eerste aanspreekpunt vanuit het Rijksvastgoedbedrijf voor de gebruiker en hebt daarmee een belangrijke rol in het relatiemanagement. Je benoemt zorgen en ontevredenheid bij gebruikers en escaleert deze tijdig naar je direct leidinggevende. Je werkveld is op uitvoerend/tactisch niveau.

  • Je bewaakt een juiste toepassing van de afspraken gemaakt in Nadere uitwerking opdrachtgeversconvenant Defensie (NUOD), afspraken RVB en Defensie.

  • Je hebt regulier overleg met leveranciers en gebruikers om de werkzaamheden in de gebouwen goed op elkaar af te stemmen. Je bewaakt de uitvoering van beheer en onderhoud binnen de randvoorwaarden die vastgelegd zijn in de overeenkomsten en signaleert knelpunten naar de contractbeheerder.

  • Je geeft voor een deel van de werkzaamheden zelf opdracht, bewaakt de doorlooptijd, zorgt voor een juiste en volledige administratie en geeft prestatieverklaring af. Daarin word je ondersteund door een projectassistent.

  • Je houdt de hoofdlijnen van technische vraagstukken in de gaten en vormt een oordeel over de door de leverancier voorgestelde oplossing. Je wordt hierin ondersteund door technisch collega’s binnen en buiten de afdeling. Je weet waar je vraagstukken kunt neerleggen.

  • Je stelt samen met technische collega’s en de assetmanager de meerjarenonderhoudsplannen voor je panden op. Jij brengt hierin je specifieke pandkennis en je kent de visie en wensen van je klanten.

  • Je vult mogelijk het projectmanagement op kleiner vervangingsonderhoud of klantwensen in.

  • Je bent continu alert op wet- en regelgeving en in het bijzonder relaties van de werkzaamheden met de lopende aspectprogramma’s, als asbest, brandveiligheid, veilig werken op hoogte.

  • Je werkt in een politieke omgeving, bent je bewust van de diverse belangen, kan tegenstellingen benoemen en weet daarin tot een oplossing te komen.

  • Je signaleert tijdig tekortkomingen of risico’s, opdat we in een escalatieproces oplossingen kunnen vinden.

Eisen

Aanbiedingen dienen vergezeld te gaan van een cv waarmee de kandidaat aantoont te voldoen aan de eisen 1, 2 en de wensen. LET OP: onderbouw in uw cv voor eis 1 en 2 hoe en op welke wijze u voldoet. Bij het ontbreken van een of meer minimumeisen voldoet het cv niet. Voorts neemt de kandidaat in zijn aanbieding een verklaring op met betrekking tot de overige eisen.

  1. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau aangetoond door minimaal 2 jaar werkervaring met soortgelijke opdrachten.

    Toelichting: Adhv de CV van de kandidaat moet naar voren komen of de kandidaat voldoende werkervaring heeft op basis van uitgevoerde functies waarbij je een WO werk- en denkniveau mag verwachten.

  2. De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring als objectmanager / vastgoedbeheerder voor een (semi-) publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten:

    • Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan loods, fabriekshal of woningbouw;

    • Ervaring met de technische en financiële aspecten van integraal vastgoedbeheer volgens de RVB BOEI- methodiek

    Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

  3. De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden (VOL-VCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid beide certificaten op eigen kosten te behalen binnen zes weken na startdatum opdracht.

    • Uitwerking kandidaat:
      Datum behalen VCA-VOL:
      Diplomanummer VCA-VOL:
      Datum behalen GPI certificaat:
      Diplomanummer GPI certificaat:

  4. De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.

    Toelichting: De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij het Rijksoverheid.

  5. Het maximum uurtarief voor deze opdracht is €110,35 all in, excl. btw.

    Toelichting: Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten, de reiskosten en reisduur voor zowel werk-werkverkeer als woon-werkverkeer niet door de opdrachtgever voor vergoeding in aanmerking komt.

    • Verzoek: Vanwege de objectieve beoordeling die door de beoordelingscommissie van het Rijkvastgoedbedrijf wordt uitgevoerd, verzoeken wij u om het tarief bij de aanbieding te vermelden in DioR, maar niet te noemen in de aanbiedingsformat die als bijlage wordt toegevoegd.

    • Benoem duidelijk in het cv bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4.

  6. De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op het bijgevoegde aanbiedingsformat (zie bijlage 1), dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties.

    *De offerte is uitgebracht in PDF conform de richtlijnen van de Wet AVG (zie bijzonderheden).

    LET OP: Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden.

    Toelichting: de Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

  7. De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld.

    Toelichting: Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.

  8. De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier.

    Toelichting: De volgende documenten vormen samen de Offerteaanvraag: 1. Dit document, de Offerteaanvraag in de inhuurapplicatie; 2. Beschrijving van de opdracht; 3. Programma van eisen (bijlage 1 op het Aanbestedingsplatform); 4. Concept overeenkomst (bijlage 2 op het Aanbestedingsplatform); 5. ARVODI-2016 (bijlage 3 op het Aanbestedingsplatform); 6. Procedurevoorschriften (bijlage 5 op het Aanbestedingsplatform).

    • Documenten: GVA verklaring, bewijs van verzekering, beroepsaansprakelijkheid (alleen voor ZZP/ZZP via intermediair), bedrijfsaansprakelijkheid, VOG verklaring, formulier Integriteitsverklaring, formulier nevenwerkzaamheden, bewijs KvK inschrijving en de bijlage Model Integriteitsverklaring Rijk voor externen.

  9. In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.

Wensen en competenties

Wensen

Wordt een wens niet beschreven, dan wordt de inschrijving terzijde gelegd. Wordt een wens met bijbehorende aspecten niet duidelijk beschreven, dan gaat dit ten koste van de puntenscore voor dit onderdeel.

Vul uw antwoord in op het aanbiedingsformat, behorend bij deze uitvraag, en voeg dit bij uw cv (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen).

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die op basis van de beoordelingsmatrix de aanbieding heeft gedaan met de beste prijs-kwaliteitsverhouding. De maximumscore voor prijs en kwaliteit tezamen is 100 punten, waarbij de prijs voor 20 % en kwaliteit voor 80 % meetelt.

  1. De mate van ervaring als vastgoedbeheerder.

    • Omvang verschillende disciplines van het onderhoud of onderhoudscontracten en projecten;

    • Mate van ervaring in het samenwerken met vastgoedmanagers, projectleiders en teamleden in relatie tot opdrachtnemers en bevoegd gezag en concerndienstverleners;

    • Mate van ervaring met het overbrengen van de werkzaamheden van derden. Waaronder ingehuurde adviseurs, aannemers en installateurs bij onderhoudsactiviteiten. Het kunnen coördineren van verschillende werkzaamheden en de aansturing hiervan.

  2. De mate van ervaring met diverse contractvormen en verantwoordelijkheden.

    • Mate van ervaring in aantal en omvang van verschillende contracten;

    • Mate van inhoudelijke contractkennis t.b.v. verschillende disciplines;

    • Mate van ervaring met het vertalen van verantwoordelijkheden vanuit stelsels (demarcatie) zowel in de uitvoering als op financieel gebied.

  3. De mate van ervaring met het werken met of binnen een *overheidsorganisatie of semi-publieke opdrachtgever.

    • Ervaring met het organiseren en inschakelen van de eigen organisatie (van opdrachtgever) voor inhoudelijke ondersteuning;

    • Ervaring met het organiseren en inschakelen van derden voor ondersteuning, waarbij de werkwijze van de overheidsorganisatie leidend is;

    • De mate van ervaring met het schakelen tussen de verschillende abstractieniveaus binnen een overheidsorganisatie en bij externe leveranciers;

    • De mate van ervaring in het bereiken van consensus binnen de ambtelijke organisatie.

    *overheidsorganisatie of semi-publieke opdrachtgever: De betreffende opdracht vraagt om ervaring met een politiek bestuurlijke omgeving zoals bij een rijksoverheid het geval is. Omdat er sprake is van meerdere directies en uiteenlopende belanghebbenden

Competenties

Je bent je bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken organisaties en partijen en je bent in staat de aanpak hierop af te stemmen. Je onderkent tijdig de (politieke) afbreukrisico’s voor de bewindspersonen en het RVB en anticipeert met de juiste interventies en stevigheid. Je bent proactief en organisatie-sensitief. Je hebt affiniteit met het vastgoed qua bouwtechnische, elektrotechnische en werktuigbouwkundige aspecten. Je hebt ervaring in het maken van afspraken met anderen over kwaliteit en kwantiteit van het te leveren werk en houdt voortgang in de gaten van eigen acties en anderen. Je kunt goed werken onder tijdsdruk en je bent communicatief sterk. Het samenwerken in multidisciplinaire teams is een vanzelfsprekendheid. Je bent in staat de mening van anderen te beïnvloeden.

Organisatie en team

Rijksvastgoedbedrijf

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen. We werken samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen. Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.'

Afdeling Realisatie Regionaal

Realisatie Regionaal is een afdeling van de directie Vastgoedbeheer. We zijn integraal verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de panden die het Rijksvastgoedbedrijf in eigendom heeft of huurt in de westelijke helft van ons land. De panden zijn zeer divers: van  militaire gebouwen en terreinen. De afdeling bestaat uit zes clusters. De sectie Zuid-West is de regio waarbij alle gebouwen en terreinen in de provincies Zeeland en Zuid-Holland horen.

Sectie

De secties van de afdelingen Realisatie Regionaal zijn verantwoordelijk voor de volgende kerntaken:

  • Het inplannen van onderhoudsactiviteiten door leveranciers bij de gebruikers van de gebouwen en het bewaken van de planning en uitvoering.

  • Het afroepen van leveranciersdiensten op basis van Planmatig Onderhoud en Dagelijks Onderhoud. Signaleren van knelpunten in de storingsopvolging en signaleren risico's voor wet- en regelgeving.

  • Onderhouden van contacten met gebruikers van de gebouwen: het eerste aanspreekpunt voor de gebruiker op pandniveau.

  • Het leveren van prestatieverklaringen op uitgevoerd werk.

  • Uitvoeren van vervangings- en investeringsprojecten tot € 1 mln.

  • Signaalfunctie aspectprogramma’s (oa. legionella, brandveiligheid). Het initiëren van acties naar gebruikers en installateurs (extern) en naar afdelingen en directies (intern).

  • Ten uitvoer brengen van de service-overeenkomsten met gebruikers van de gebouwen (waaronder tijdige en volledige facturering).

Cluster Beheer 4

Binnen het Cluster Beheer 4 werken objectmanagers, technisch adviseurs, contracthouders en administratief ondersteuners aan deze kerntaken. Opdrachtgever is manager van Cluster Beheer 4.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Werklocatie

Korte Voorhout 7 te Den Haag. Het betreft een ambulante functie waarbij objecten binnen de regio Zuid-Holland bezocht moeten worden. Het betreffen locaties waarop contractverplichtingen worden uitgevoerd binnen de provincie Zuid-Holland.

Optie op verlenging

Ja, 2 opties van elk maximaal 12 maanden

Screening

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij ‘Naam organisatie’ dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel.

Voor deze opdracht is een MIVD verplicht. Opdrachtnemer verstrekt de gegevens voor dit onderzoek z.s.m. na een verzoek hiertoe. Het verkrijgen van deze ‘verklaring van geen bezwaar’ is een ontbindende voorwaarde. De doorlooptijd betreft meerdere maanden. In afwachting van de verklaring kunnen werkzaamheden in aangepaste vorm worden uitgevoerd.

Bijzonderheden

AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens.

ZZP/Detachering

In verband met de wet DBA dient u bij elke aangeboden kandidaat aan te geven of het gaat om detachering of een inhuur van een zzp-er. Dit dient zowel op het CV (het PDF-bestand) als in DioR te worden vermeld. Bij het ontbreken van die informatie op het CV kan de opdracht niet gegund worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur