Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Transitiemanager Publieke Mobiliteit

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€130 12-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

12-24

Publicatiedatum:

29 okt 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Voor deze opdracht word je binnen het domein Mobiliteit geplaatst in het expertiseteam Openbaar Vervoer en Knooppunten. Vanuit de ambtelijke sturingslijn leg je verantwoording af aan de Ambtelijk opdrachtgever OV en Knooppunten.

Opdracht
Het Bereikbaarheidsprogramma 2024-2029 van de Provincie Utrecht kiest voor Publieke Mobiliteit als een van drie thema’s om de transitie naar een duurzaam, gezond en veilig mobiliteitssysteem te realiseren. Dit is uitgewerkt in een uitvoeringsprogramma Publieke Mobiliteit. Het nieuwe uitvoeringsprogramma geeft vorm aan een geleidelijke transitie naar Publieke Mobiliteit, waarbij o.a. OV, deelmobiliteit, doelgroepenvervoer en knooppuntontwikkeling meer integraal worden benaderd. In 2024 is gestart met het kwartiermaken voor deze integrale benadering. Dit bevindt zich nu in de afrondende fase, die geresulteerd heeft in een aantal specifieke opgaven per actielijn van het uitvoeringsprogramma.

Het uitvoeringsprogramma wordt in november 2024 opgepakt door een team van deskundigen, waarbinnen de uitvoering van de opgaven is belegd. In dit team is er een vacature voor de positie van transitiemanager  Publieke Mobiliteit. Ter overbrugging totdat de vaste Transitiemanager gestart is zoeken we tijdelijke invulling

Wij zoeken voor deze functie een inhoudelijk ervaren beleidsadviseur en manager mobiliteit die sturing weet te geven vanuit overzicht en verbinding. Je hebt hierbij een verbindende rol tussen enerzijds strategie en beleidsontwikkeling en anderzijds concrete programma’s en projecten. Je weet toegevoegde waarde te benoemen en te vertalen naar resultaat vanuit een complex speelveld met verschillende spelers en verschillende belangen (intern en extern). Je stuurt op de voortgang van de projecten en bent in staat daarbij op het juiste moment die keuzes en afwegingen te maken die nodig zijn voor een zorgvuldige belangenafweging zonder uit de tijd te gaan lopen. Tevens ben je in een dynamische en bestuurlijke omgeving in staat conflicterende belangen, opvattingen en inzichten te overbruggen.

Vanuit de ambtelijke sturingslijn leg je verantwoording af aan de Strategisch Inhoudelijk Manager OV en Knooppunten.

Wat ga je doen

Welke resultaten gaat de tijdelijk Transitiemanager neerzetten;

  • de afstemming met en het benoemen van de meerwaarde van de transitie naar Publieke Mobiliteit t.o.v. relevante (interne- en externe) programma’s en processen;

  • vanuit dit overzicht op de diverse speelvelden een vertaling maken en samen met de coördinatoren van de actielijnen sturen op de concrete (financiële) jaarplannen van de diverse actielijnen;

  • deze jaarplannen vertalen naar de benodigde personele capaciteit en kwaliteit en hier advies over uitbrengen richting het management;

  • een reële planning op hoofdlijnen t.a.v. het resultaat van het uitvoeringsprogramma.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van mobiliteit (geef hiervan een voorbeeld in het CV);

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als (programma)manager of senior beleidsadviseur op het gebied van (Publieke) mobiliteit (integrale benadering van OV, waarbij o.a. deelmobiliteit, doelgroepenvervoer en knooppuntontwikkeling) (40 punten);
4. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de hele keten van strategieontwikkeling tot en met realisatie, (duidelijk benoemen in het cv bij de relevante werkervaring) (35 punten);
5. Aantoonbare ervaring met politiek-bestuurlijke processen en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits binnen verschillende overheidslagen (duidelijk benoemen in het cv bij de relevante werkervaring) (Rijk, provincie, regio en gemeenten) (25 punten).

Competenties
- Organisatiesensitief en omgevingsbewust;
- Is verbindend en samenwerkingsgericht;
- Is een integraal ruimtelijk denker met affiniteit voor publieke mobiliteit, bij voorkeur op het snijvlak van openbaar vervoer en openbare ruimte;
- Is proactief en resultaatgericht;
- Heeft oog voor het totaalplaatje en koppelingen binnen en buiten het gebied en de tijdshorizon.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13 Tariefbandbreedte maximaal € 130,00

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 13 november of donderdag 14 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.