Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Uren per week:
20-28Publicatiedatum:
8 mei 2025Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Resultaatopdracht
We werken hard aan de verduurzaming van ons vastgoed, de renovatie van alle verdiepingen van het Provinciehuis en de perceelontwikkeling rondom het provinciehuis. Je neemt deel aan het kernteam van het programma. Je hebt een onafhankelijke proactieve adviesfunctie. Als onafhankelijk adviseur kan je worden ingezet bij strategische gesprekken met partners of onderhandelingen met externe partijen.
Je beheerst de financiële aspecten van de facilitaire projecten. Het gaat om integrale projecten op het gebied van techniek, huisvesting en serviceverlening die uitgevoerd worden in een complexe politieke omgeving.
Verder ben je:
Verantwoordelijk voor het monitoren en analyseren van projectbeheersingsaspecten van de projecten binnen de facilitaire organisatie.
Verantwoordelijk voor het opstellen van integrale businesscase(s) voor de projecten binnen de facilitaire organisatie.
Je zorgt met de manager facilitair voor de meerjarige inbedding van het project in de begroting en bereidt de daartoe benodigde onderbouwingen voor.
Je zorgt met de manager facilitair voor verantwoording op zowel projectniveau als in de P&C producten van de provincie Utrecht.
Je monitort het (tussentijdse) resultaat en kan ook op een hoger abstractieniveau de voortgang en risico's van de verschillende projecten beoordelen.
Bewaakt en toetst de afgesproken kaders binnen de begroting en projectopdrachten (GROTIK).
Indien nodig verantwoordelijk voor het escaleren naar (gedelegeerd) opdrachtgever en business controller.
Toetst of de kwaliteit van de control en beheersmaatregelen conform het Handboek Projectmanagement zijn ingericht.
Adviseert bij het opstellen van bestuurlijke documenten.
Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als (project)controller;
Aantoonbare werkervaring met het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV). Benoem dit duidelijk in het CV;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectcontroller facilitair vastgoed (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met de P&C-cyclus en bestuurlijke verantwoording (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken conform GROTIK en het Handboek Projectmanagement. Benoem dit duidelijk in het CV (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met projecten in een complexe bestuurlijke of politieke omgeving (30 punten).
Competenties
Affiniteit met het facilitaire werkveld. Dit blijkt uit relevante werkervaring, samenwerking met facilitaire afdelingen of betrokkenheid bij projecten op het gebied van huisvesting, techniek of serviceverlening.
Analytisch vermogen;
Accuraat;
Omgevingsbewustzijn;
Strategisch inzicht;
Bestuurlijke sensitiviteit.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).