Projectleider Gezond en Wel Thuis

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 16 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

31 jan 2025

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is binnen het domein Samenleving op zoek naar een Lokale Projectleider voor 16 uur per week om de pilot Gezond en Wel Thuis te leiden . Deze pilot loopt vanaf 2025 voor twee jaar en richt zich op het verbeteren van de verbinding tussen wonen, zorg en welzijn voor ouderen in onze gemeente.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de pilot in twee wooncomplexen in Pijnacker en de omliggende buurt. Je werkt samen met zorg- en welzijnsorganisaties, de woningcorporatie en lokale gemeenschappen om een samenhangend aanbod te creëren dat bijdraagt aan de kwaliteit van leven en zelfredzaamheid van ouderen.

Opdracht

  • Coördineren en aansturen van de pilot Gezond en Wel Thuis op lokaal niveau.

  • Het opzetten van een zorg- en ondersteuningsteam, inclusief het begeleiden van samenwerking tussen zorgpartners en welzijnsorganisaties.

  • Bewoners actief betrekken bij activiteiten en beslissingen, passend binnen het participatiebeleid van de gemeente.

  • Het versterken van de gemeenschap door middel van sociale activiteiten en initiatieven in samenwerking met lokale welzijnspartijen

  • Onderzoeken en coördineren van aanpassingen aan woningen en buitenruimtes om een veilige en toegankelijke leefomgeving te waarborgen.

  • Rapporteren over voortgang, resultaten en financiën aan de betrokken partijen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectleider binnen de zorg, welzijn en/of wonen;

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 2 jaar werkervaring met projectmanagement binnen de zorg, welzijn en/of wonen, blijkend uit het CV (35 punten);
6. Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie waar de affiniteit met de doelgroep ouderen en een scherp oog voor hun behoeften en wensen word beschreven (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het opzetten van een zorg- en ondersteuningsteam, inclusief het begeleiden van samenwerking tussen zorgpartners en welzijnsorganisaties (15 punten).

Competenties
- Resultaatgericht;
- Zelfstandigheid;
- Samenwerken;
- Regisseren;
- Politiek en bestuurlijk bewustzijn;
- Communicatieve vaardigheden (zowel in woord als geschrift);
- Plannen en organiseren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op Dinsdag 11 februari tussen 14:00 uur en 17:00 uur en donderdag 13 februari van 09:00 uur tot 12:00 uur en van 14:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • 'Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur