Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein

Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Onbekend 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 okt 2024

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Het Bedrijfsbureau valt onder de afdeling Sociaal Domein. Het adviseert en begeleidt de afdeling over ICT, kwaliteit en processen, juridisch, behandelt bezwaar- en beroepzaken en levert managementinformatie. Voor deze opdracht kan het organisatieontwikkelingstraject wat we op dit moment doorlopen betekenen dat de opdracht gepositioneerd wordt binnen een andere plek in de organisatie. De inhoud van de opdracht verandert niet.

Opdracht
De gemeente heeft het digitaal, zaakgericht werken omarmd. Binnen jouw rol draag je bij aan een continue verbetering. Dit doe je door het uitvoeren van controles en het doen van verbetervoorstellen. Verder verricht je werkzaamheden op het gebied van procesmanagement, documentbeheer en kwaliteitsmanagement. Ook ondersteun je bij lokale en/of regionale projecten door het aanleveren van input.

Bij het uitvoeren van controles en het doen van verbetervoorstellen gaat het om:

  • Periodiek toetsen van diensten, processen en/of systemen;
  • Reduceren van ‘risico’s’;
  • Continu verbeteren op een gestructureerde en systematische manier: PDCA.

Bij het uitvoeren van procesmanagement gaat het om:

  • Beschrijven en implementeren van werkinstructies en -processen;
  • Structureel toetsen van processen en het doen van aanbevelingen / verbetervoorstellen;
  • Voorbereiden van interne (en extern geïnitieerde) audits;
  • Uitvoeren en/of bijdragen in de uitvoer van interne- en extern geïnitieerde audits;
  • Bijdragen aan het verzorgen van verbetervoorstellen naar aanleiding van audits.

Bij het uitvoeren van documentbeheer gaat het om:

  • Ontwikkelen, implementeren en verbeteren van documenten;
  • Opstellen, implementeren en verbeteren van werkinstructies;
  • Zorgen voor gestructureerde opslag, versiebeheer en beschikbaarheid van documenten en werkinstructies.

Bij het uitvoeren van kwaliteitsmanagement gaat het om:

  • Advies geven aan collega’s binnen het Sociaal Domein, het Managementteam en de afdeling Beleid;
  • Vertalen van klachten en bezwaarschriften naar proces- en kwaliteitsverbetering;
  • Bijdragen aan het actualiseren en implementeren van wetswijzigingen en/of wijzigingen in verordeningen en beleidsregels;
  • Bijdragen aan het invullen van reclame uitingen, bijvoorbeeld door input te leveren voor de website en/of voor de ontwikkeling van folders;
  • Bijdragen aan de actualisatie van kennisbanken, bijvoorbeeld m.b.t. beleidsregels en verordeningen;
  • Vertalen van uitvoeringsonderwerpen naar functionaliteiten binnen de applicaties van het Sociaal Domein;
  • Bijdragen in het meten en monitoren van relevante wettelijke termijnen binnen het Sociaal Domein;
  • Uitvoeren van kwaliteitscontroles;
  • Bijdragen in het aanleveren van informatie voor rapportages en dashboarding;
  • Bijdragen door input te leveren in de cyclus van VIC-controles;

 Vereisten / knock-outcriteria

1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker;
6. Uiterlijk per donderdag 14 november 2024 beschikbaar voor 36 uur per week;

Gunningscriteria (weging)

7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als kwaliteitsmedewerker binnen het Sociaal Domein van een gemeente (30 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het uitvoeren van procesmanagement binnen het sociaal domein van een gemeente (blijkend uit het cv) (15 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het opstellen, verbeteren en implementeren van werkinstructies binnen het sociaal domein van een gemeente (blijkend uit cv) (20 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het voorbereiden van interne- en externe audits binnen het sociaal domein van een gemeente (blijkend uit cv) (10 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het adviseren aan het managementteam en directe collega’s binnen het sociaal domein van een gemeentelijke organisatie (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
Sterke communicatie en schriftelijke vaardigheden
Samenwerkingsgericht
Flexibel
Dienstverlenende instelling
Integer

Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria 
Flextender beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie CV’s 
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdagochtend 6 november 2024 van 10:30 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 30 oktober 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 31 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
Flextender is bereikbaar op telefoonnummer  035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 1 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.