Johan de Wittstraat 140, 3311 KJ Dordrecht, Nederland
Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
16-20Publicatiedatum:
28 okt 2024Omschrijving van de opdracht
Jij bent de allround bodemmedewerker met een integrale blik op de ondergrond. Je bent thuis in het brede takenpakket dat een Omgevingsdienst heeft op het gebied van de ondergrond en als strategische netwerker verbind je de best passende experts uit de verschillende werkvelden voor het optimale resultaat.
De bodem is een bijzonder belangrijk onderdeel van onze leefomgeving en vervult tal van functies voor mens en natuur. Maar de bodem staat onder druk vanwege allerlei maatschappelijke opgaven zoals de woningbouwopgave, de klimaatadaptatie en de duurzaamheidsopgave. Het is aan de overheid om al die belangen tegen elkaar af te wegen en om voor de kwaliteit van de bodem te zorgen. De omgevingsdiensten zijn de organisaties in Nederland die de kwaliteit van en de zorg voor de bodem hebben te bewaken. Dat gebeurt door toezicht, advisering en door het toetsen van bodemactiviteiten aan regelgeving. De Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid zoekt momenteel een bodemmedewerker voor haar adviserende werkzaamheden.
Functieomschrijving:
Als Adviseur Bodem ben je verantwoordelijk voor het adviseren van onze opdrachtgevers op het gebied van bodem. Daarnaast ondersteun je als specialist op het gebied van nazorg en aanbestedingen de andere leden van Team Bodem bij diverse projecten. Daarnaast signaleer je nieuwe kansen voor taken of projecten voor OZHZ. Je brengt dan ook uitgebreide kennis en ervaring mee op het gebied van aanbestedingen, nazorg, projectramingen, en hebt de nodige bestuurlijke sensitiviteit om effectief te opereren binnen het overheidslandschap. Ook heb je ruime kennis van nieuwe wet- en regelgeving op het gebied van bodem (zoals Water Bodem Sturend), en weet je die kennis actief in te zetten en de vertaalslag te maken naar praktische toepassingen.
Kernverantwoordelijkheden:
Adviseren: Het bieden van inhoudelijk advies op het gebied van bodemonderzoeken en bodemsaneringen aan onze opdrachtgevers, zijnde de gemeenten in het werkgebied van OZHZ en de provincie Zuid-Holland.
Projecten en aanbestedingen: Beheren en begeleiden van aanbestedingen, opstellen van projectramingen, en monitoren van de voortgang van bodemprojecten.
Nazorg: Coordinatie van de nazorg voor voormalige stortlocaties (NAVOS), waarbij je actief zoekt naar mogelijkheden tot afbouw.
Stakeholdermanagement: op het juiste moment de relevante informatie delen met belanghebbenden (binnen projecten, maar indien relevant ook het management en collega's binnen en buiten het team).
Sparringpartner: Binnen het team fungeren als sparringpartner over bodemvraagstukken in brede zin, en nazorg en aanbestedingen in het bijzonder.
Functie-eisen:
Opleiding: Afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevante richting, zoals milieukunde, aardwetenschappen, of civiele techniek.
Ervaring: Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare adviesfunctie binnen de overheid of commerciele advieswereld, met specifieke kennis van bodemprojecten.
Vaardigheden:
Sterke kennis van aanbestedingen, projectramingen, en nazorglocaties.
Zelfstandig een rol en bijbehorende werkzaamheden binnen een project op kunnen pakken.
Bestuurlijke sensitiviteit en ervaring met het werken binnen de overheid.
Belangen van verschillende stakeholders kunnen inschatten en tegen elkaar afwegen.
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Persoonlijkheidskenmerken:
Proactief en oplossingsgericht: Je denkt mee, signaleert tijdig eventuele problemen en knelpunten en komt met oplossingen.
Samenwerker: Je werkt graag samen en bent in staat om constructief te overleggen met verschillende stakeholders.
Flexibel: Je kunt snel schakelen tussen verschillende taken en prioriteiten.
Resultaatgericht: Je hebt een duidelijke focus op het behalen van resultaten en het nakomen van afspraken.
Teamplayer: Je bent een open-minded persoon, voor wie een goede sfeer binnen het team belangrijk is en daar ook graag een bijdrage aan levert. Ook ben je bereid om je kennis te delen met de andere collega's.
Voor vragen over de functie, neem contact op met Carla Bok-Kamermans (tel. 06-82691453).
Omvang opdracht:
Aantal uren per week: 16-20 uur per week
Periode: 01 januari 2025 tot 31 december 2025
Totale inzet in uren: 750 uur
Optie tot verlenging: Ja
Duur verlenging: 2 x 1 j aar
Max. tarief: 113,50,-
Gezien de omvang van deze opdracht is in relatie tot de Wet DBA het aanbieden van een zelfstandige zonder personeel niet toegestaan.
De 3 offertes (kandidaten) met de hoogste scores op prijs en kwaliteit worden uitgenodigd voor de interviewronde.