Interim Teammanager Bedrijven

Botter 14 15A, 8232 JP Lelystad, Nederland

Sluit over 10 dagen
110 20 Flevoland

Begindatum:

7 aug 2025

Einddatum:

31 okt 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

2 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als interim teammanager en MT-lid vertaal jij de visie, ontwikkelopgaven en cultuur van de OFGV naar je team. Je geeft leiding aan een team van circa 30-35 bevlogen professionals die dagelijks bijdragen aan een veilige en schone leefomgeving.   

Een greep uit de opgave: verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit, aandacht voor en groei van medewerkers, implementeren van nieuwe technologieën in toezicht en teambuilding en samenwerking. Je staat er niet alleen voor in deze opgave. Naast de inhoudelijke experts, hebben een aantal medewerkers de rollen van werkverdeler, procesbegeleider en klachtenafwikkelaar.  

De wereld om ons heen verandert snel, en de OFGV beweegt mee. Je leidt je team door veranderingen, stimuleert ontwikkeling en zorgt dat jouw mensen klaar zijn voor de opgaven van morgen.  

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je vertegenwoordigt je team en de organisatie in het MT;

  • Je geeft leiding aan een team met uiteenlopende ervaring (van trainee tot senior);

  • Je delegeert taken en verantwoordelijkheden binnen het team;

  • Je leidt het team in een veranderende omgeving door de ontwikkelopgaves;

  • Je bent sparringpartner bij het prioriteren en beoordelen van toezichtsvraagstukken;

  • Je stimuleert de verschillende specialismen binnen het team en waarborgt dat de kennis en kunde in het team op peil blijft;

  • Je zorgt voor verbinding met andere teams en de directie

Kandidaat omschrijving

Je bent een mensgerichte leider die koers weet te houden in een dynamische omgeving. Je inspireert, verbindt en faciliteert. Je bent sterk in communicatie, politiek-bestuurlijk sensitief en hebt een coachende stijl van aansturen. 

We zoeken kandidaten met:  

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding; 

  • Ervaring binnen een bestuurlijke omgeving; 

  • Leidinggevende ervaring en een coachende stijl van aansturen; 

  • Betrokkenheid bij thema’s als milieu en leefomgeving, ervaring met (het aansturen van) toezicht & handhaving is een pre;  

  • Je hebt ervaring met het leiden van ontwikkeling en verandering;

  • De opdracht is in de maand oktober voor 20 uur, vervolgens voor een jaar 2 uur per week.

Eisen

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het werken binnen overheidsorganisaties, politieke partijen of bestuursorganen, en weet hoe besluitvorming en beleid tot stand komen, graag arceren op het CV;

  • Je hebt meer dan vijf jaar werkervaring als manager in het aansturen en coördineren van een team dat verantwoordelijk is voor de dagelijkse ondersteuning en organisatie binnen een kantooromgeving, graag arceren op het CV;

  • Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs;
    Weging: 15 %

  • Je bent bekend met hoe een omgevingsdienst functioneert en hebt directe werkervaring binnen een omgevingsdienst;
    Weging: 20 %

  • Je bent betrokken bij de leefomgeving en het milieu, graag aantoonbaar met CV;
    Weging: 15 %

  • Je hebt eerder ondersteund vanuit het MT, graag aantoonbaar met CV;
    Weging: 15 %

  • Je bent akkoord met de kwaliteitscriteria genoemd in de opdrachtomschrijving;
    Weging: 10 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Je bent een mensgerichte leider die koers weet te houden in een dynamische omgeving;

  • Je inspireert, verbindt en faciliteert;

  • Je bent sterk in communicatie, politiek-bestuurlijk sensitief en hebt een coachende stijl van aansturen.

Organisatie en team

De Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek (OFGV) is in 2013 opgericht. Ons doel: een robuuste uitvoeringsorganisatie die adequaat de omgevingstaken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving uitvoert voor alle deelnemende partijen. Door bundeling van ervaring en een grote diversiteit aan kennis bij de OFGV verbetert de kwaliteit en de integraliteit van de uitvoering van deze taken. De OFGV is verantwoordelijk voor de uitvoering van het werk, maar de deelnemende partijen blijven bevoegd gezag en daarmee bestuurlijk verantwoordelijk.

Je geeft leiding aan een team van circa 30-35 bevlogen professionals die dagelijks bijdragen aan een veilige en schone leefomgeving. Voor team Toezicht Bedrijven ligt er een grote en gevarieerde opgave. Het team heeft een sterke motivatie om daar samen mee aan de slag te gaan.

Je maakt deel uit van het MT van de organisatie, dat bestaat uit acht teammanagers, het hoofd VTHA, hoofd Bedrijfsvoering, concerncontroller, bestuurssecretaris en de directeur. Als interim teammanager Toezicht Bedrijven word je aangestuurd door het hoofd VTHA (Vergunningen, Toezicht, Handhaving & Advies). Er heerst een collegiale sfeer waarin kennisdeling centraal staat.

Gespreksinformatie

Interview planning
Wij willen graag de interview voeren op 18-9 en 19-9

Gesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens de gesprekken toetsen wij op de gevraagde kennis, ervaring en competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging
2 x 6 maanden

Uurtarief
€100 - €110 per uur

Toelichting op rooster
Van 1-10-2025 tot 1-11-2025 20 uur per week. Daarna tot 31-10-2026 2 uur per week.

Let op! Belangrijke punten hieronder; kwaliteitscriteria en Wet DBA

  • Kwaliteitscriteria 
    De OFGV is continue bezig met de kwaliteit van haar dienstverlening om zo te blijven werken aan een veilige en schone woon- en werkomgeving. Naast onze eigen medewerkers, werken we samen met partijen zoals uw organisatie ten behoeve van de continuïteit en de kwaliteit. Daarbij zijn wij gehouden aan het voldoen aan de landelijke vth-kwaliteitscriteria. Dit betekent onder meer dat wij objectief gaan aantonen in hoeverre onze vth-medewerkers deskundig zijn ten opzichte van de gestelde eisen en criteria.

    • Eén van de eisen binnen deze nieuwe set vth-kwaliteitscriteria (versie 3.0) is dat wij ook de deskundigheid en frequentie van uw (eigen c.q. medewerker) inzet mee moeten laten wegen in het totaalbeeld. 

    • Uw gevalideerde inzet en deskundigheid laten wij dan meewegen in het totale beeld (robuustheid) van onze organisatie.

    • U ontvangt een offerte voor dit traject, gebaseerd op onderstaande opzet (gelijk aan die van onze medewerkers).

    • Omdat het een persoonlijke validering en certificering is, uitgevoerd voor een hiertoe geaccrediteerde instantie, én dat u deze certificering ook bij andere vth-opdrachtgevers kunt gebruiken, komen de kosten voor het traject én de benodigde uren, voor uw rekening.

  • Aanpak Valideringstraject (EVP)

    •  Adviseurs in bezit van gevraagde basisopleiding in deskundigheidsgebied

    •  Registratie (EVP)

    • Tijdsinvestering deelnemer gemiddeld zeven uur (eigen kosten)

    •  Het kan zijn dat u (uw medewerkers) eerder een vth-valideringstraject heeft gevolgd, of dat er behoefte bestaat aan een validering op meerdere deskundigheidsgebieden. Geef dit aan bij Libereaux en dan wordt er maatwerk geleverd.

    • De kosten voor het EVP-traject bedragen € 895,00 per traject exclusief 21% btw. Een nadere beschrijving volgt in de offerte die aan u wordt voorgelegd.

  • Wet DBA

    • In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de
      aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht.

    • Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient.

    • Het detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur