Jan Schamhartstraat 5B, 8121 CM Olst, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
8-12Publicatiedatum:
14 mrt 2025Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Olst-Wijhe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Olst-Wijhe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.
Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?
Opdracht
Voor ons team Ruimte en Samenleving zoeken wij een:
Programmaleider Implementatie Sociale Toekomstvisie voor 8 - 12 uur per week
en een
Programmamedewerker Implementatie Sociale Toekomstvisie voor 36 uur per week
Het team richt zich op beleidsontwikkeling en -uitvoering. We zijn verantwoordelijk voor o.a. de beleidsterreinen wonen en landelijk gebied, ruimtelijke ordening, duurzaamheid, klimaatadaptatie, sport, zorg en gezondheid, welzijn, onderwijs, jeugd, cultuur, recreatie en toerisme, kernenbeleid, economie, openbare orde en veiligheid.
In de afgelopen maanden hebben we een programmamanager ingehuurd om een duurzame basis op te zetten voor het uitvoeringsprogramma van onze sociale toekomstvisie 2024-2034. Deze basis ligt er. Dit heeft de nodige tijd en capaciteit gevraagd van onze organisatie en de maatschappelijke partners. 2025 is een overgangsjaar om randvoorwaarden uit het uitvoeringsprogramma te realiseren. Naast het verder in samenhang brengen van de beleidsonderwerpen, zijn er ook organisatorische en bedrijfsmatige processen die ontworpen en geborgd moeten worden.
We zoeken voor dit jaar dan ook een programmaleider die deze basis nader uitwerkt en een uitvoeringsprogramma opstelt voor 2025-2026. Focus ligt bij verdere uitwerking van de inrichting van het sociaal domein aan de hand van het door ons gekozen Model van het Dagelijks Leven en het ordenen en vertalen van budgetten en financiering naar de taakvelden in onze begroting. Doel is een uitvoeringsprogramma op basis waarvan ons bestuur keuzes kan maken ten aanzien van gewenst maatschappelijk effect, bijbehorende activiteiten en benodigde budgetten.
Wij verwachten één gecombineerde aanbieding van programmaleider en programmamedewerker vanuit hetzelfde bureau. Beide kandidaten dienen apart ingeschreven te worden met een eigen inschrijving. Wel dient er duidelijk gemaakt te worden bij de inschrijving welke kandidaten gezamenlijk de opdracht gaan uitvoeren. Let op: dit is een duo aanbieding voor 1 programmaleider voor 8-16 uur én 1 programmamedewerker voor 36 uur (minder uur is niet mogelijk).
Taken programmaleider:
Doorontwikkeling basis uitvoeringsprogramma sociale toekomstvisie, met verbinding naar de Omgevingsvisie Olst-Wijhe 2050 en de visie ‘Toekomstbestendig Olst-Wijhe’.
Ontwikkeling van en advisering over het Uitvoeringsprogramma Sociale Toekomstvisie 2025-2026.
Afstemming en samenwerking met maatschappelijke partners binnen de gemeente Olst-Wijhe
Informeren en adviseren bestuur, management en beleidsmedewerkers
Taken programmamedewerker:
Ondersteuning bij het opstellen van het uitvoeringsprogramma
Opzetten en inrichten van de planning & controlcyclus
Opzetten format prestatieafspraken
Secretariële en administratieve taken
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van welzijn, zorg en/of gezondheid (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (10 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het opstellen van uitvoeringsprogramma’s of beleidsdocumenten, geef hiervan een voorbeeld (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met secretariële en administratieve ondersteuning binnen een gemeentelijke of sociale context of aantoonbare kennis van landelijke ontwikkelingen binnen het gemeentelijk sociaal domein in de afgelopen 5 jaar (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opzetten en inrichten van een planning & controlcyclus (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met advisering en/of samenwerken van/met bestuur, management en beleidsmedewerkers binnen een politieke/bestuurlijke omgeving (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van uitvoeringsprogramma’s binnen een gemeentelijke organisatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (10 punten).
Competenties
Competenties programmaleider:
- Politiek-bestuurlijke antenne
- Communicatief sterk
- Strategisch inzicht
- Samenwerken en netwerken
Competenties programmamedewerker:
- Nauwkeurig
- Analytisch vermogen
- Organisatorische vaardigheden
- Communicatief sterk
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 & 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Programmaleider Implementatie Sociale Toekomstvisie - schaal 11
Programmamedewerker Implementatie Sociale Toekomstvisie - schaal 9.
Benodigd aantal professionals
Programmaleider Implementatie Sociale Toekomstvisie - 8 tot 16 uur
Programmamedewerker Implementatie Sociale Toekomstvisie - 36 uur (volledige werkweek. Minder of meer uren zijn niet mogelijk).
Dit is een duo aanbieding voor 1 bureau. Beide kandidaten dienen apart ingeschreven te worden met een eigen inschrijving en passend tarief. Wel dient er duidelijk gemaakt te worden bij de inschrijving welke kandidaten gezamenlijk de opdracht gaan uitvoeren.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland oo dinsdag 1 april 2025. de kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk oo maandag 31 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).