Logo van Noaberkracht Dinkelland Tubbergen
Logo van Noaberkracht Dinkelland Tubbergen

Projectleider Verkiezingen

Noaberkracht Dinkelland Tubbergen

Koggelsteeg 1, 7631 AJ Ootmarsum, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

18 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In maart 2026 gaan we weer naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. Voor de organisatie van dit belangrijke proces zoeken wij een ervaren Projectleider Verkiezingen. Vanuit team Burgerzaken zorg jij ervoor dat de verkiezingen van begin tot eind soepel verlopen. Wat deze opdracht bijzonder maakt is dat je werkt voor de samenwerkingsorganisatie Noaberkracht: de gezamenlijke ambtelijke organisatie van de gemeenten Dinkelland en Tubbergen.

Werkzaamheden:

  • Je coördineert de voorbereiding, uitvoering en afronding van het verkiezingsproces.

  • Je stuurt het projectteam aan en zorgt voor afstemming met bestuur, griffie, Kiesraad, communicatie en externe partners.

  • Je bewaakt planning, kwaliteit en financiën en grijpt in bij knelpunten.

  • Je houdt wijzigingen in wet- en regelgeving bij en vertaalt deze naar de lokale organisatie.

Doelstellingen:
Zorgen dat de gemeenteraadsverkiezingen van 2026 van begin tot eind soepel verlopen.

Wat maakt deze functie uniek
Wat deze functie bijzonder maakt, is de unieke dynamiek waarin je werkt voor twee ambitieuze gemeentebesturen én een uitvoeringsorganisatie. Dat geeft jouw rol veelzijdigheid en uitdaging. Je doet dit in een gezonde en informele werkomgeving, in een modern jasje, met een positieve bestuurscultuur en fijne collega’s om je heen. Daarbij staat het Noaberkracht-DNA centraal: een ambtenaar bij Noaberkracht weet wat er speelt en doet wat nodig is: in de samenleving, in het vakgebied, in jezelf en in de organisatie en je team.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  • Minimaal 3 aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving met betrekking tot verkiezingen zoals Kieswet en AVG (benoem dit expliciet in het cv);

  • Beschikbaar voor 16 uur per week gedurende de periode januari t/m maart 2026.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren van verkiezingen (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met verkiezingssoftware (implementatie) Procura (benoem dit expliciet in het cv) (40 punten);

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding gericht op projectmanagement (15 punten);

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding gericht op de verkiezingen (procura opleiding) (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).

Competenties

  • Stressbestendig

  • Communicatief vaardig

  • Organiseren

  • Assertiviteit

  • Klantgericht

Organisatie en team

Noaberkracht Dinkelland Tubbergen
Je gaat aan de slag bij Noaberkracht, de ambtelijke samenwerking van de gemeenten Dinkelland en Tubbergen. Hier werk je in een hecht en betrokken team, waar samenwerking en service centraal staan. Samen zorgen we ervoor dat inwoners snel en vriendelijk geholpen worden bij belangrijke levensgebeurtenissen. Een werkomgeving waarin professionaliteit én een goede sfeer hand in hand gaan! Standplaats is Denekamp.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 7 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen

Overig algemeen: Noaberkracht Dinkelland Tubbergen heeft er voor gekozen om een administratieve partner in te zetten. Na gunning verzorgt de administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

    Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr