Kolkstraat 27, 3861 AK Nijkerk, Nederland
Organisatie
Nijkerk is een groeiende gemeente. Een dynamische gemeente met ruim 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.
De organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders, met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Werk je bij ons dan kun je rekenen op, ruimte voor jouw talent en een uitdagende werkomgeving. Net als de gemeente is de organisatie ook flink in beweging; jouw ontwikkeling, loopbaan en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als een goed gesprek met je leidinggevende en een fijne werksfeer.
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en talentvolle professional die zich herkent in onze kernwaarden: eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je zelfstandig, ondernemend en flexibel.
Opdracht
Als Klantmanager Inkomen en Bijzondere Bijstand voer je intakegesprekken met uitkeringsgerechtigden en behandel je aanvragen levensonderhoud op grond van de Participatiewet, de IOAW en Bijzondere Bijstand. Je bent verantwoordelijk voor je eigen caseload en het inzetten, bewaken en beheren van instrumenten met als doel uitstroom te bevorderen. Denk hierbij aan het informeren van uitkeringsgerechtigden over rechten en plichten, het voeren van boetegesprekken en opleggen van boetes, het verrichten van debiteurenonderzoeken en terugvorderingen. Je behandelt aanvragen / beoordeelt het recht op bijzondere bijstand en minimaregelingen van zowel uitkerings- als niet uitkeringsgerechtigden. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het hele proces rondom de toekenning van de bijzondere bijstand. Denk hierbij aan invoering, beoordeling, betaling en eventuele wijzigingen. Ook neem je deel aan de integrale toegang waarin je samen met collega’s van de teams Wmo en Jeugd aan integrale vraagverheldering werkt.
Als je ervaring hebt met de uitvoering van de BBZ is dat welkom, aangezien we daar een toename aan aanvragen verwachten en de bezetting op de afdeling erg krap is.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet en aanverwante regelingen binnen een gemeente;
2. Uurtarief maximaal € 63,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Klantmanager Inkomen (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Klantmanager Bijzondere bijstand (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van aanvragen BBZ (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het verrichten van debiteurenonderzoeken en het uitvoeren van terugvorderingen (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het voeren van boetegesprekken en het opleggen van boetes (5 punten);
8. Detavast constructie: de kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de initiële duur van de opdracht kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (5 punten).
Competenties
Je bent klantgericht, analytisch en communicatief vaardig.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr. waarvan twee dagen op locatie
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 31 januari 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 januari 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Uitzend/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.