Senior adviseur Arbeidsverhoudingen

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
115 16 Utrecht

Begindatum:

21 okt 2025

Einddatum:

20 apr 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

30 sept 2025

Omschrijving

In deze opdracht ga je directies, management en HR collega’s binnen NS ondersteunen en adviseren in relatie tot de medezeggenschap en/of de vakbonden. Door jouw inzet verlopen processen bij en met de medezeggenschap en/of vakbonden zorgvuldig, soepel en zonder onaangename verassingen.

Je bent vanuit het expertisegebied van Arbeidsvoorwaarden & Arbeidsverhoudingen gesprekspartner voor de directie, het management, vakbonden en medezeggenschap. In dit geval richt de inzet zich in beginsel op de advisering in het Instandhoudingsdomein. Je adviseert, doet de voorbereiding, waarborgt de follow-up en ondersteunt het overleg tussen de bestuurder en de OR Instandhouding. Je bent in staat dit zelfstandig te doen, zo nodig onder tijdsdruk.

Eisen

  • Je hebt WO werk- en denkniveau en een opleidingsachtergrond in een relevant vakgebied, zoals HRM, arbeidsrecht of een vergelijkbare discipline;

  • Je hebt ruime ervaring / brede deskundigheid op gebied van medezeggenschap, bij voorkeur binnen de spoorsector en minimaal bij grote, complexe bedrijven met een intensieve overlegcultuur met de medezeggenschap;

  • Je bent in staat zorgvuldig tot stand gekomen advies op een heldere, beknopte en goed leesbare wijze op papier te zetten en te presenteren aan de cao delegatie;

  • Je weet effectief te werken binnen een grote, complexe organisatiestructuur, met het vermogen om met diverse stakeholders samen te werken, zoals senior management, afdelingshoofden, ondernemingsraden en vakbonden;

  • Je beschikt over ruime ervaring / brede deskundigheid op gebied van medezeggenschap.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je beschikt over ervaring binnen de spoorsector.

Competenties

  • Je bent servicebereid richting de business en gewend om projectmatig te werken in een multidisciplinair team. Je bent in staat om zelfstandig te adviseren, zo nodig onder tijdsdruk;

  • Je bent flexibel.

  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.

Organisatie en team

Werken bij NS betekent dat jij het verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Je komt te op de afdeling Arbeidsvoorwaarden en Arbeidsverhoudingen te werken in Utrecht, op het hoofdkantoor van NS. De overleggen zullen veelal fysiek zijn. Daarnaast zijn er mogelijkheden om thuis te werken.

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken: vanaf dinsdag 7 oktober. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Startdatum: 21-10-2025
Einddatum: 20-04-2026
Locatie: Utrecht/Thuiswerkplek. 
Uiterlijk aanbieden: donderdag 2 oktober om 13:00 uur. 
Optie tot verlenging: Ja, maximaal 1.5 jaar
Maximum tarief*:
 €115-, 
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.


CV-eisen
Bij elke aanbieding vragen we aanbieders om een voorblad op te nemen bij het cv. Op dit voorblad worden de beoordelingscriteria van de betreffende aanvraag opgenomen. Onder elk criterium zien we graag een korte motivatie waarom jouw aanbieding hieraan voldoet.

Het voorblad kan je hier vinden: https://inhuurns.my.site.com/vmsvisualforce/a0n58000002TChm. Zonder voorblad wordt de aanbieding niet in behandeling genomen.

Werkdagen
Maandag; Dinsdag

Aanvullend

  • Je bent in de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest bij NS middels een arbeidscontract voor bepaalde of onbepaalde tijd.

  • Je gaat akkoord met een achtergrondonderzoek na gunning (VOG, geheimhoudingsverklaring, integriteitsverklaring en vragenlijst). De documenten t.b.v. dit onderzoek dienen vóór aanvang van de opdracht te zijn ingestuurd zodat er tijdig gescreend kan worden

  • Je gaat ermee akkoord dat er gedurende de looptijd van deze opdracht, tot een maximum van 24 maanden, geen indexatie van het uurtarief zal plaatsvinden.

  • Jouw uurtarief is niet hoger dan het maximaal all-in uurtarief wat is vastgesteld voor deze aanvraag. Jouw tarief is een maximaal all-in uurtarief en is inclusief o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager, excl. btw. Het tarief weegt mee in het selectieproces.

  • Je hebt de werkwijze en voorwaarden van NS Inhuurdesk middels onderstaande link gelezen en gaat hiermee akkoord. https://www.werkenbijns.nl/werkwijze-envoorwaarden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur