Campagnemarketeer

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 36 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 okt 2025

Omschrijving

Dit ga je doen

Binnen het team Acquisitie maken wij het kiezen voor de trein eenvoudig. Wij verleiden nieuwe reizigers met inspirerende paid media campagnes om vaker de trein te nemen. Als campagnemarketeer heb je veel invloed en vrijheid, van het briefen van bureaus tot aan de uitwerking van de campagnes. Je zorgt ervoor dat bureaus tijdig worden gebrieft, beoordeelt creatieve concepten en mediaplannen en bewaakt de uitvoering van de campagnes. Daarnaast stuur je bij op basis van tussentijdse evaluaties om de doelstellingen te behalen. In deze rol werk je nauw samen met de CRM-specialist, content specialist, data-analist en andere campagnemarketeers. Ook stem je af met diverse stakeholders zoals Legal, andere clusters en andere teams in RC Consument. Dit alles vindt plaats binnen een dynamische omgeving vol kansen om onze producten nog beter in de markt te zetten.

Je werkzaamheden:

  1. Livegang campagne Weg=Weg Voorjaar

    • Briefing bureaus (media/reclame)

    • Beoordeling concept ontwikkeling en uitwerking & uitwerking van middelen voor livegang

    • Beoordelen paid media plan

    • Briefen & uitwerking interne media

    • Inregelen campagne dashboard

    • Bijsturen campagne obv de resultaten om doelstellingen te behalen

  2. Livegang permissie werving campagne

    • Briefing bureau (media/reclame)

    • Beoordeling concept ontwikkeling en uitwerking & uitwerking van middelen voor livegang

    • Beoordelen paid media plan

    • Briefen & uitwerking interne media

    • Bijsturen campagne obv de resultaten om doelstellingen te behalen

  3. Livegang (herhaal) campagne nieuwe dienstregeling

    • Optimaliseren van middelen o.b.v. evaluatie campagnes voor livegang

    • Optimaliseren intern en extern mediaplan + uitwerking

    • Bijsturen campagne obv de resultaten om doelstellingen te behalen

  4. Analyse & advies inzet reizigerscommunicatie bij fraude

    • Analyseren van evaluaties en data inzichten over fraude

    • Communicatie framework uitwerken

Eisen

  • Jij bent gespecialiseerd in (online) marketingcommunicatie en acquisitiemarketing.
  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur richting een marketing-gerelateerde studie
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan als campagnemarketeer
  • Ervaring met het aansturen van reclame- en mediabureaus
  • Brede kennis van e-mailmarketing (ervaring met Selligent is een pre)
  • Inhoudelijke kennis over de juiste inzet, impact en invulling van media en middelen, met een focus op online. Je weet hoe je de inzet van paid en owned media kunt optimaliseren (bijvoorbeeld met a/b-testen)
  • Ervaring met grote campagnes met veel impact (TV, Radio etc)
  • Een duidelijke visie op data-driven marketing. Je hebt ervaring met gepersonaliseerde communicatie. Je durft je visie ook uit te dragen naar de organisatie
  • Enige kennis van analytics tooling (Google Analytics)
  • Kennis van de consumentenmarkt, markttrends en ontwikkelingen
  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met agile werken is een pre

  • Ervaring binnen Corporate organisaties is een pre

Organisatie en team

Op de afdeling ComIT, gevestigd op het hoofdkantoor in Utrecht, werken commerciele en IT-professionals in multidisciplinaire teams samen. We hanteren een Agile mindset en werken volgens Scrum. We zijn ondernemend, zelforganiserend en continu gericht op leren, ontwikkelen en verbeteren zodat we een wendbare werkomgeving creëren. Zo kunnen wij nu en in de toekomst voldoen aan de steeds veranderende behoeften van onze reizigers.

Binnen ComIT maak je deel uit van het team Acquisitie. Zoals de naam al aangeeft, krijgen wij energie van het werven van nieuwe abonnementhouders. We helpen reizigers om voordelig, flexibel en duurzaam te reizen. Ons team behoort tot het Resultaatcluster Consument, dat bestaat uit 12 teams en zich richt op het behalen van KPIs voor bestaande en potentiele NS-abonnementhouders en verkoop van losse tickets in de consumentenmarkt.

Gespreksinformatie

Uiterlijk aanbieden: 9-10-2025 16:00 uur

Selectiegesprekken: In week 42

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Startdatum: 1-11-2025

Einddatum: 31-03-2026

Werken bij NS betekent dat jij het verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.