Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Burgerzaken

Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland

Sluit over 6 dagen
115 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

20 sept 2025

Omschrijving

De gemeente Katwijk is volop in ontwikkeling en werkt binnen het domein Burgerzaken aan de verdere modernisering van dienstverlening en werkprocessen. Voor de realisatie van een aantal belangrijke implementatietrajecten zoekt de gemeente tijdelijke ondersteuning van een ervaren Projectleider Burgerzaken.

De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het zelfstandig voorbereiden, plannen en uitvoeren van projectmatige activiteiten, gericht op het opleveren van vooraf afgesproken projectresultaten. Daarbij ligt de nadruk op implementaties van nieuwe systemen en koppelingen, maar ook op optimalisatie van bestaande processen.

De werkzaamheden worden uitgevoerd in nauwe afstemming met de opdrachtgever en betrokken stakeholders, waarbij de opdrachtnemer de voortgang, risicos en afhankelijkheden bewaakt en tijdig rapporteert. De focus ligt op het behalen van concrete en meetbare resultaten binnen een tijdelijke opdracht.

Verantwoordelijkheden

1. Succesvolle implementatie van:
Qmatic Cloud Experience
Onderzoeksmodule
E-diensten, inclusief zaakgericht werken en zaakkoppelingen
Koppeling BAG-BRP
OribiKey
Burgerzaken naar Raadplegen Derden

2. Een afgerond implementatieplan per project, inclusief planning, risicoanalyse en acceptatiecriteria.

3. Ingebruikname van de nieuwe functionaliteiten door de organisatie, inclusief overdracht naar beheer en eindgebruikers.

4. Waar nodig: bijdrage aan projecten op het gebied van Verkiezingen, ENSIA, DigiD-assessments en andere verander- en optimalisatietrajecten binnen Burgerzaken.

Eisen

  • Ervaring met projectmatig werken

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met implementatie van systemen en koppelingen binnen Burgerzaken

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Zelfstandig
  • Communicatief vaardig

Organisatie en team

De gemeente Katwijk is volop in ontwikkeling en werkt binnen het domein Burgerzaken aan de verdere modernisering van dienstverlening en werkprocessen.

Gespreksinformatie

De kandidaat is inzetbaar zo snel mogelijk tot en met 01-03-2026 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur