Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
11 nov 2025Bij KVK zijn we op zoek naar een UX Designer voor een periode van 6 maanden. Je komt te werken binnen het programma Nieuw Bedieningsconcept waar we bezig zijn om onze dienstverlening te innoveren. Als UX designer werk je mee aan de realisatie van het nieuwe bedieningsconcept voor startende ondernemers. Met het programma team, UX & Service Designers, Product Owners, Klantreis experts en andere stakeholders die invloed hebben op de gebruikerservaring van het te ontwikkelen product of dienst. Wij geloven in zorgeloos zakendoen met en door de KVK. Samen met collega's zorg je voor een optimale gebruikersbeleving wanneer een ondernemer met ons handelsregister te maken heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het inzien of wijzigen van gegevens die weer impact kunnen hebben op de andere dienstverleningen die we aanbieden.
Als UX Designer ontwerp je flows, navigatiesystemen, lay-outs en wireframes voor de website, zodoende het uitwerken en valideren van de conceptrichtingen. Om dit te laten landen organiseer je workshops met de Klantreisexpert gericht op het ontwerpproces. User centered ontwerpen zit in jouw DNA. Dat betekent dus ook dat je altijd kritisch bent of gebruikersbehoeften centraal staan, dat je zo vaak en snel mogelijk interfaces test met gebruikers/data en dat je ook over micro-interacties nadenkt die de user experience nog beter maken. Je bent ook de spil tussen de interne stakeholders, techniek en de gebruiker. Je overlegt met developers over de beste manier om de door jou bedachte interfaces te implementeren. Als vanzelfsprekend volg je de online (design) trends en deel je kennis en ideeen met je collegas.Je hebt het vermogen om een vraagstuk of strategie in no-time om te zetten in ontwerp en let daarbij zowel op het grote plaatje als op de details. Je hebt ervaring met ontwerpen voor bedrijfskritische / high-traffic websites, responsive en toegankelijk design en grip op hoe een design systeem je helpt te versnellen.
Bij KVK zijn we op zoek naar een UX Designer voor een periode van 6 maanden. Je komt te werken binnen het programma Nieuw Bedieningsconcept waar we bezig zijn om onze dienstverlening te innoveren. Als UX designer werk je mee aan de realisatie van het nieuwe bedieningsconcept voor startende ondernemers. Met het programma team, UX & Service Designers, Product Owners, Klantreis experts en andere stakeholders die invloed hebben op de gebruikerservaring van het te ontwikkelen product of dienst. Wij geloven in zorgeloos zakendoen met en door de KVK.
Interviewplanning
Cv beoordeling: 20-11-2025
Gesprekken: tussen 20-11-2025 en 27-11-2025
Gunningsbesluit: 27-11-2025
Voorlopige gunning: 27-11-2025
Startdatum: 01-01-2026
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Het interview heeft een tweeledig doel. Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure. Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen. Zeer goed 20% Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK. Goed 10% Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK. Voldoende 3% Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK. Onvoldoende 0% Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen. Weging: 20 %