Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
-Publicatiedatum:
9 sept 2025De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door (geautomatiseerde) informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed beheer van deze informatie inclusief een passende informatiehuishouding hoort daarbij. Voor het verder inrichten en verbeteren van onze informatiehuishouding is het Kadaster op zoek naar een ervaren adviseur informatiehuishouding, met specifieke en diepgaande kennis van Archiefwetgeving en de toepassing hiervan op onder andere basisregistraties. De adviseur zal een sleutelrol spelen in de overgang naar een meer strategische en toekomstgerichte informatiehuishouding. Er wordt gezocht naar een adviseur die de organisatie tijdelijk kan versterken in de tactische laag. De adviseur zal het team recordmanagement binnen de directie DGV versterken en deelnemen in het virtuele team recordmanagement. Er zal veel nadruk liggen op het kunnen opstellen van beleid en uitvoeringskaders, naast het ondersteunen van de operationele adviseurs.
Taken die binnen de opdracht kunnen komen vallen bevatten onder andere het opnieuw opstellen van de selectielijst, ondersteunen bij het doorvoeren van vervangings- en vernietigingsbesluiten, implementatie van de nieuwe Archiefwet en aanverwante taken.
Doel voor de adviseur is om een sterke inhoudelijke bijdrage te leveren aan deze processen en aan het pad om te komen tot een prioritering van de verschillende taken die opgepakt moeten worden binnen de organisatie. Er wordt van de adviseur verwacht dat deze in de eerste drie maanden van de opdracht de organisatie ondersteund op dit vlak, waarna er steeds meer inhoudelijke taken opgepakt kunnen worden.
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De adviseur zal het team recordmanagement binnen de directie DGV versterken en deelnemen in het virtuele team recordmanagement.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 25 september 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
In principe zal er gewerkt worden vanuit ons kantoor de Grift in Apeldoorn, hierbij is het uitgangspunt dat er minimaal twee dagen op locatie gewerkt zal worden en waar nodig meer. De medewerker werkt per se niet onder leiding en toezicht! Binnen deze opdracht zoeken wij naar een vaste adviseur en dus niet een constructie waarin met een duo partner gewerkt wordt.
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1a Modelovereenkomst ZZP 1b Opdrachtovereenkomst indirecte ZZP 1c Opdrachtovereenkomst Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.