Begindatum:
1 apr 2025Einddatum:
30 jun 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
4 mrt 2025Organisatie
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Context van de opdracht
We zijn op zoek naar een Manager HRM. Het betreft een tijdelijke opdracht ter overbrugging van de procedure om tot een definitieve invulling te komen. De Manager HRM geeft leiding aan de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie.
De directie P&O bestaat uit de afdelingen Organisatie, Beleid en Ontwikkeling (OBO), P&O Services en Advies, Ondersteuning en Implementatie (AOI). Daarnaast maakt ook de afdeling Facilitaire Services deel uit van de directie P&O. Continue samenwerking tussen alle afdelingen is binnen het MT P&O een gegeven.
Omschrijving van de opdracht
De manager HRM is verantwoordelijk voor de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie. Deze afdeling bevat een aantal verschillende functionarissen. De hoofdgroepen zijn P&O adviseurs, de recruiters en de adviseurs Participatie. Belangrijke onderwerpen die in 2025 spelen zijn: de transitie van SAP naar AFAS, terugdringen van het ziekteverzuim, arbeidsmarktonderzoek en daaruit voortkomende (beleids-) keuzes en verdere versterking van de samenwerking met de andere teams binnen P&O.
De P&O adviseurs zijn een belangrijke linkingpin tussen de directie P&O en de overige directies, waarbij zij scharnieren tussen de wensen van de directies, de directie P&O en het organisatiebeleid. Zij zijn een belangrijk gesprekspartner voor het management, een eerste vertegenwoordiger van de directie P&O en een belangrijke partner voor de adviseurs van P&O Organisatie, Beleid en Ontwikkeling. De kruisbestuiving tussen deze twee afdelingen is essentieel om de goede dingen te doen, om de juiste focus te hebben, om idee en implementatie met elkaar te verbinden en om de behoefte van en de ontwikkelingen binnen de business te kennen.
Ook de recruiters maken onderdeel uit van deze afdeling. De samenwerking tussen P&O adviseurs en recruiters zal verder versterkt worden.
Naast de P&O adviseurs en recruitment zijn er nog een aantal functionarissen die in hun rol rechtstreeks contact hebben met andere directies. Te weten: team diversiteit en inclusie, een consulent HR die zich o.a. bezig houdt met ex-collega’s in de WW en diverse projecten en de interne bedrijfsmaatschappelijk werker. Ook de aansturing van de managementassistenten bij P&O vindt plaats door de manager HRM.
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Jij bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de afdeling
Je bent in staat het beste in mensen naar boven te halen
Je maakt deel uit van het Management Team directie P&O
Taken
Aansturen van de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie
Uitvoeren en implementeren van P&O beleid
Rol van P&O adviseurs als linking pin naar de business verder concretiseren en uitdiepen.
Begeleiding van het team recruitment naar verbetering van de samenwerking (en verbeteringen in het proces
Meedenken in de veranderingen die op ons afkomen
Bijdrage leveren aan het versterken van de samenwerking in het MT en het komen tot afspraken
Zorg dragen voor passende input en capaciteit vanuit AOI i.h.k.v. de ERP-transitie
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Van de leden van het MT P&O wordt verwacht dat ze vaker dan 2 dagen aanwezig zijn en in ieder geval ook flexibel zijn wat betreft agenda.
Eisen
Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten.
U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 2 pagina's A4 toe. Graag cv in PDF aanleveren.
Uit dit cv dient te blijken dat wordt voldaan aan onderstaande eisen. Indien naar oordeel van het Kadaster niet wordt voldaan aan de gestelde eisen, of het cv uit meer dan 2 pagina's bestaat, zal de offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet
Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
Minimaal 5 jaar ervaring als manager HRM/P&O.
Aantoonbare ervaring op vlak van verandermanagement.
Aantoonbare ervaring met datagericht werken in P&O processen.
Ervaring met zowel SAP als AFAS is een pré.
Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving.
Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.
Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
Het uurtarief is maximaal € 125,00.
Competenties
Resultaatgericht;
Helicopterview;
Adviesvaardigheid;
Overtuigingskracht;
Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
Kwaliteitsgericht;
Proactief;
Initiatiefrijk.
Gunningscriteria (wensen)
U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
40 %
U beschrijft (max. 300 woorden) hoe u voor de verdere doorontwikkeling van de rol van de P&O adviseurs als linking pin zorg draagt (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
30 %
U beschrijft hoe u het team recruitment kunt begeleiden naar een verbeterde samenwerking en verbeteringen in het recruitment proces. Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
30 %
Aanvullende informatie
Als bijlage toevoegen:
Detacheringsovereenkomst
De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 19 maart 2025 in Apeldoorn of via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. Kadaster behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen of (indien van toepassing) het maximaal aantal pagina's wordt overschreden. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld
Het Kadaster verplicht gegunde kandidaten te beschikken over een VOG waaruit geen bezwaar blijkt jegens betrokkenen met betrekking tot de gevraagde functie. De VOG wordt door het Kadaster bij Justis aangevraagd en dient maximaal 6 weken na aanvang van de werkzaamheden in uw bezit te zijn. De categorieën 11, 12 en 13 worden aangevinkt.
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2a en 2b) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de dienstverlening