Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Coördinator ISO 9001 en 27001 audits

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

8 dec 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

12 - 16

Publicatiedatum:

13 nov 2025
Opdracht tarief 140Opdracht uren 12 - 16

Omschrijving

Het Kadaster vindt een goed functionerend kwaliteitsmanagement systeem en een goed functionerend informatiebeveiligingsmanagement systeem belangrijk. Immers, een kwalitatief goede dienstverlening en goede informatiebeveiliging zijn speerpunten voor het Kadaster. Om dat aantoonbaar te maken laat het Kadaster jaarlijks een externe audit plaatsvinden voor de ISO 9001 en ISO 27001 normen. De laatste externe audit heeft november 2025 plaatsgevonden. Er zijn 5 minor bevindingen geconstateerd en de certificaten zijn verlengd. Voor de 5 minor bevindingen moeten plannen van aanpak worden opgeleverd en deze werkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Daarnaast moet de externe audit van november 2025 worden geevalueerd en moeten de verbeterpunten worden verwerkt in de opzet voor de externe audit van 2026. Ditzelfde geldt voor de directiebeoordeling. Tot slot zien we de awareness en (norm) kennis van de ISO 9001 en ISO 27001 nog verbeterd kan worden. Je rapporteert aan de directeur Financien en Control (ISO 9001). Daarnaast stem je af met de CISO i.v.m. de raakvlakken met het ISMS/ ISO 27001. Uiteraard is er een inhoudelijke relatie met de collegas die betrokken zijn bij het opvolgen van de 5 minor bevindingen.

Werkzaamheden

  • Je coordineert de tijdige en kwalitatief goede uitvoering van de plannen van aanpak waarbij je zorgdraagt dat er vastlegging is van de uitgevoerde werkzaamheden ten behoeve van aantoonbaarheid.
  • Je levert een evaluatie rapport op van de externe audit van november 2025, maakt een overzicht van welke punten moeten worden doorvertaald naar de volgende evaluatie en borgt dit.
  • Je levert een evaluatie rapport op van de uitgevoerde directiebeoordeling, maakt een overzicht van de punten die moeten worden doorvertaald naar de volgende directiebeoordeling en borgt dit.
  • Tot slot maak je artikelen voor intranet en geef je presentaties om het awareness en normkennis te vergroten.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • ISO9001 en ISO 27001 normeringen;
  • Verandermanagement;
  • Projectmanagement.

Verantwoordelijkheden

  • het coordineren van de herstelplannen van de resterende minor non conformities, het bewaken van de voortgang en vast laten leggen van resultaten;
  • het evalueren van de externe audit van november en het doorvertalen van deze evaluatie naar de volgende externe audit (november 2026);
  • het organiseren van de volgende audit: plannen van afspraken, juiste auditees bij de gesprekken, afspraken plannen met externe auditors;
  • het evalueren van de uitgevoerde directiebeoordeling en het doorvertalen van deze evaluatie naar de directiebeoordeling van 2026;
  • het voorbereiden van de directiebeoordeling wat betreft het KMS in afstemming met het ISMS;
  • het verhogen van de awareness en (norm) kennis ISO 9001 en ISO 27001.

Eisen

  • Een maximum uurtarief van 140,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker en overige kosten.
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 paginas A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal paginas te worden opgenomen.
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.
  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  • Minimaal 5 jaar bewezen ervaring als projectleider.
  • Aantoonbare kennis van ISO normeringen.
  • Door de kandidaat zelf geschreven CV inclusief een motivatiebrief.

Wensen en competenties

Wensen

  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) op welke wijze u met uw expertise en competenties binnen de geschetste situatie de opdracht gaat realiseren en wat u daarvoor nodig heeft (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
  • Geef duidelijk aan (max. 300 woorden) hoe u het verhogen van de awareness en (norm) kennis van de ISO 9001 en ISO 27001 en het activeren van collegas wil aanpakken.

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Analytisch
  • Communicatief vaardig
  • Kritisch
  • Samenwerken
  • BORG (Betrouwbaar, Open, Relevant en Gedreven)

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 1 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Voor deze opdracht treedt de externe administratieve broker op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de externe administratieve broker voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de externe administratieve broker aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de externe administratieve broker worden vastgelegd.

Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De externe administratieve broker zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst externe administratieve broker.

Vragen kunnen ingediend worden. De vragen en bijbehorende antwoorden worden gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr