Begindatum:
8 dec 2025Einddatum:
-Publicatiedatum:
13 nov 2025Het Kadaster vindt een goed functionerend kwaliteitsmanagement systeem en een goed functionerend informatiebeveiligingsmanagement systeem belangrijk. Immers, een kwalitatief goede dienstverlening en goede informatiebeveiliging zijn speerpunten voor het Kadaster. Om dat aantoonbaar te maken laat het Kadaster jaarlijks een externe audit plaatsvinden voor de ISO 9001 en ISO 27001 normen. De laatste externe audit heeft november 2025 plaatsgevonden. Er zijn 5 minor bevindingen geconstateerd en de certificaten zijn verlengd. Voor de 5 minor bevindingen moeten plannen van aanpak worden opgeleverd en deze werkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Daarnaast moet de externe audit van november 2025 worden geevalueerd en moeten de verbeterpunten worden verwerkt in de opzet voor de externe audit van 2026. Ditzelfde geldt voor de directiebeoordeling. Tot slot zien we de awareness en (norm) kennis van de ISO 9001 en ISO 27001 nog verbeterd kan worden. Je rapporteert aan de directeur Financien en Control (ISO 9001). Daarnaast stem je af met de CISO i.v.m. de raakvlakken met het ISMS/ ISO 27001. Uiteraard is er een inhoudelijke relatie met de collegas die betrokken zijn bij het opvolgen van de 5 minor bevindingen.
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 1 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
Voor deze opdracht treedt de externe administratieve broker op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de externe administratieve broker voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de externe administratieve broker aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de externe administratieve broker worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De externe administratieve broker zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst externe administratieve broker.
Vragen kunnen ingediend worden. De vragen en bijbehorende antwoorden worden gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.