Veranderopgave keten huisvesting binnen de Sector Facility Services

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
139 29 Zuid-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

29

Publicatiedatum:

5 sept 2025

Omschrijving

LET OP: In verband met het spoedkarakter van deze opdracht, wordt deze aanvraag verkort uitgezet. Reageren kan tot 12 September 2025 tot 8.00 uur.

Context

De sector Facilitaire Services is binnen de Politie de uitvoeringsorganisatie van de Dienst Facility Management. Als kandidaat werk je binnen én voor de gehele sector Facilitaire Services en ben je dé verbindende schakel met de nieuw te vormen Dienst Vastgoed i.o. Je rapporteert aan het (plaatsvervangend) sectorhoofd. De sector Facilitaire Services bestaat uit circa 1150 medewerkers, landelijk verdeeld over 10 geografische verzorgingsgebieden, 1 centraal Ketenregieteam en een centrale Servicedesk Facility Management.

Opdracht

Vanuit de huidige samenwerking tussen de nieuw te vormen dienst Vastgoed i.o. en de Sector Facilitaire Service is ervoor gekozen om op basis van het Beleidsacht model tot oplevering te komen van deze samenwerking. In de nieuwe situatie blijft de sector FS ook de uitvoeringsorganisatie voor de nieuw te vormen Dienst Vastgoed i.o. en wordt op basis van 3 gedefinieerde werkstromen (dagelijks onderhoud, preventief onderhoud en ongeplande huisvestingsvraagstukken) de samenwerkingsvorm uitgewerkt. 

Er is momenteel een eerste (theoretische) aanzet gemaakt van de uitwerking waarbij deze verder ingevuld dient te worden conform de niveaus uit de Beleidsacht per werkstroom. Hierbij dienen alle stakeholders en (gewenste) overlegvormen in kaart gebracht te worden. De uitwerking dient hiermee een blauwdruk te zijn om dit toekomstgericht te kunnen organiseren binnen beide onderdelen van de organisatie, waarbij de haalbaarheid op basis van veranderkundige inzicht positief is onderbouwd.

Doelstelling
Per 31 03 2026 een uitgewerkt advies rapport, conform de weergave van het Beleidsacht-model,  voor de samenwerkingsvorm tussen de Sector Facilitaire Services en de Dienst Vastgoed i.o t.b.v. de werkstromen dagelijks onderhoud, preventief onderhoud en ongeplande huisvestingsvraagstukken. 

De samenwerking wordt hierbij uitgewerkt in een duidelijke omschrijving van stakeholders met bijbehorende taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden én gewenste overlegvormen.

Verantwoordelijkheden
De uitwerking van deze opdracht vereist specifieke kennis van het Beleidsacht-model, in combinatie met kennis van Vastgoed/ Huisvesting en Facilitaire Services om de juiste vertaalslag te kunnen maken naar de meest efficiënte samenwerkingsvorm.  Aangezien de uitwerking tevens een veranderopgave met zich mee brengt is veranderkundig inzicht gewenst voor een toepasbaar advies. 

De gevraagde kennis is in deze combinatie niet aanwezig binnen de Politie organisatie.

Contacten

Tijdens de opdracht onderhoud je contacten binnen het team van Facilitaire Ketenregie, de 10 landelijke geografische facilitaire teams en de medewerkers binnen de nieuw te vormen Dienst Vastgoed i.o.

Eisen

  • De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgerond diploma op WO niveau;

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op het gebied van huisvesting en/of asset management;

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op het gebied van advies organisatie-inrichting en -sturing;

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het Beleidsacht-model.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Wensen

  • De kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar aantoonbare werkervaring met het procesmatig aanpakken van dagelijks onderhoud en preventief onderhoud binnen huisvesting;
    Gewicht: 35 %

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met projectmanagement;
    Gewicht: 15 %

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de Politie;
    Gewicht: 15 %

  • De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgerond diploma op WO niveau in de richting van bedrijfskunde;
    Gewicht: 15 %

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in begeleiding van verandertrajecten;
    Gewicht: 10 %

  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring in het facilitaire werkveld.
    Gewicht: 10 %

Competenties

  • systeemdenken - Herkent zowel het groter verband als de interne samenhang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel.

  • visie - Vormt zich een beeld van de toekomstige ontwikkelingen. Concentreert zich op de hoofdlijnen en formuleert de langere termijn doelstellingen en de strategischeplanning om in te spelen op de ontwikkelingen.

  • netwerkvaardigheid - Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.

  • overtuigingskracht - Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeen.

  • organisatiesensitiviteit - Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.

Organisatie en team

Niet bekend.

Gespreksinformatie

Niet bekend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

LFNP functie
Bedrijfsvoeringspecialist F

Optie tot verlenging
Nee

CV-eisen
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat.
U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Het CV is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en in PDF-formaat i.p.v. Word.
Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (dd-mm-jjjj) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-11-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-03-2026 voor 29 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever niet worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Uurtarief
Maximaal: € 139,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Type inzet

  • Wij richten ons met deze aanvraag tot álle potentiële aanbieders/inschrijvers; zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als ZZP'ers die zichzelf offreren

  • Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vindt plaats vanuit van de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat. Er is geen sprake van inzet op basis een arbeidsverhouding en dient ook niet als zodanig te worden aangemerkt. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de politie goedgekeurd is (decharge). Tussentijds evaluatie zal periodiek en in afstemming plaatsvinden.

  • De aanvraag staat open voor alle aanbieders, zowel detacheringsbureau's als ZZP’ers worden uitgenodigd om te reageren.

  • Voor het uitvoeren van deze opdracht is een geldige VOG vereist. Pas na een positieve screening kan de winnende kandidaat definitief worden gegund.

  • Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur