One Identity Adviseur en Ontwikkelaar

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 4 dagen
120 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 okt 2025

Omschrijving

Let op: Deze heeft uitvraag een spoedkarakter. Publicatie zal daarom tot 13 oktober 09.00 uur open staan.

We zoeken expertise op het gebied van het product One Identity, in de rol van adviseur en ontwikkelaar.

Als zelfstandige specialist ben je verantwoordelijk voor de doorontwikkeling, installatie en het beheer van de IAM-dienstverlening. Je beschikt over een duidelijke visie en een proactieve houding die je in staat stelt de doelstellingen te overstijgen. Waar nodig, treed je buiten je ontwikkelaarsrol en adviseer je andere disciplines binnen de organisatie met betrekking tot oplossingen en processen. Deze resultaten dienen gerealiseerd te zijn tot uiterlijk 31-03-2025. Dit betreft een zelfstandige functie die niet ingebed is in de organisatie. 

Verantwoordelijkheden
Als zelfstandige professional binnen het DevOps team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, adviseren en ondersteunen van het life cycle management van de IGA applicatie, met een focus op het verbeteren van de inzet en werking van de applicatie. 

Beoogd resultaat

  • Analyse, advisering van technical debt IGA oplossing. Deze indien mogelijk ook implementeren.

  • Ondersteunen bij uitrol de nieuwe frontend (onze PIT-shop) bij 65.000 gebruikers.

  • Upgrade One Identity naar versie 9.2.2.

  • Bouwen van (SCIM) koppelingen voor diverse complexe domeinen en systemen.

  • Uitfaseren Self Service Password Resettool en vervangen door oplossing in One Identity.

Contacten

Interne contacten.

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met One Identity Manager, met het bouwen van complexe integraties en lifecyclemanagement.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met One Identity Password Manager.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met .Net Framework en MS-SQL.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met de IAM-processen bij een grote (+1000) organisatie.
    Gewicht: 30 %

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van configuratie aanpassingen.
    Gewicht: 30 %

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de overheid en/of Politie.
    Gewicht: 15 %

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met .Net Framework en MS-SQL.
    Gewicht: 25 %

Competenties

  • Resultaatgerichtheid

  • Kwaliteitsgerichtheid

  • Samenwerken

  • Accuratesse

  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Publicatie zal tot 13 oktober 09.00 uur open staan.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

LFNP functie
Bedrijfsvoeringspecialist C, schaal 11

CV-eisen
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat.

U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Het CV is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en in PDF-formaat i.p.v. Word. 

Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (dd-mm-jjjj) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-01-2026 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-03-2026 voor 36 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Type inzet

  • Wij richten ons met deze uitvraag op alle potentiele aanbieders/inschrijvers: zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als ZZP'ers die zichzelf offreren.

  • Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vindt plaats vanuit van de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat. Er is geen sprake van inzet op basis een arbeidsverhouding en dient ook niet als zodanig te worden aangemerkt. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de politie goedgekeurd is (decharge).

  • Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek met Omgevingsonderzoek (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

  • Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur