Adviseur P&O

Houten

Onderdoor 25, 3995 DW Houten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

6 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van ruim 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 13 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief,

Je komt in het team Personeel & Organisatie en Managementondersteuning. Dit team is samen met de andere 12 teams ondersteunend aan het gemeentebestuur en de ambtelijke organisatie. In het team werken collega’s van operationeel tot strategisch niveau aan de uiteenlopende HR-thema’s van de organisatie en daarnaast maken ook de managementondersteuners deel uit van ons team.

Vijf medewerkers werken als personeelsadviseur (eerstelijns adviseur P&O) hecht samen met het management van alle teams. Door de uitbreiding van het aantal teams en het tijdelijk minder gaan werken van een van onze adviseurs, zoeken we een ervaren adviseur voor de komende 9 maanden.

De komende periode wordt met de groep personeelsadviseurs gewerkt aan de verdere doorontwikkeling van de rol. Deze doorontwikkeling staat ook in relatie tot de ontwikkeling van andere rollen binnen het team POM én zeker ook in relatie tot de bredere organisatieontwikkeling, zoals de doorontwikkeling van de sturing in de organisatie, de managementrol en het organisatiebreed kortcyclisch werken, onder andere door middel van de introductie van weekstarts.

Opdracht
Taken en werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden tijdens de tijdelijke opdracht:

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd creatief en resultaatgericht advies aan teammanagers over HR-vraagstukken;

  • Je zorgt voor een goede uitvoering van HR-instrumentarium en ondersteunt in brede zin de verdere ontwikkeling van het HR-vakgebied en de organisatie;

  • Je draagt in voorkomend geval bij aan de ontwikkeling en toepassing van verschillende beleidsthema’s, zoals vitaliteit, arbeidsmarkt, doorstroom en (loopbaan)ontwikkeling.

  • Je werkt nauw samen met de andere personeelsadviseurs en HR-collega’s uit het team, maar zoekt ook de integrale samenwerking met stafadviseurs uit andere vakgebieden, met name de controllers.

Profiel:

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau (afgeronde studie HBO Personeel en Arbeid) en ruime relevante (gemeentelijke) werkervaring.

  • Je beschikt over analytisch inzicht, bent zelfstandig, klantgericht, omgevingsbewust, samenwerkingsgericht, tactvol en communicatief ingesteld.

  • Je hebt een proactieve werkhouding, waardoor je in je contacten met het management op de hoogte bent van relevante ontwikkelingen en daarop tijdig kan anticiperen.

  • Je bent sociaal vaardig en creatief in het zoeken van oplossingen op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

  • Je hebt een zakelijke aanpak, bent flexibel, kan goed netwerken en kan omgaan met (hoge) werkdruk.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.  

  2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met personeelsadvieswerk in een overheidsorganisatie;

Gunningscriteria / wensen (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als P&O-adviseur binnen een gemeentelijke organisatie; (25 punten)

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Personeel en Arbeid (Human Resource Management); (20 punten)

  3. Aantoonbare werkervaring met werving en selectie bij de overheid; (15 punten)

  4. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van management bij in-, door- en uitstroom van personeel, omschrijf duidelijk in cv hoe deze ervaring is opgedaan; (10 punten)

  5. Maximum uurtarief van € 95,00 exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk. (30 punten)

Competenties

  • Uitgesproken mensgericht;

  • Teamspeler;

  • Adviesvaardig;

  • Verbindend;

  • Communicatief;

  • Goed in plannen/organiseren;

  • Daadkrachtig, probleemoplossend vermogen.

Functieschaal
De beloning voor deze opdracht is indicatief gebaseerd op functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken zijn gepland op vrijdag 21 maart 2025 van 9.00 tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn ontvangen uiterlijk op donderdag 20 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.