Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
29 okt 2025Jij kijkt creatief naar verkeerskundige vraagstukken en ziet altijd meerdere mogelijkheden. Hoeveel
ruimte hebben voetgangers en fietsers nodig en hoe gaan we dit organiseren? We willen een
fietsring maken rond het centrum. Hoe doen we dat in onze historische stad zonder het straatbeeld
te verstoren? Jij denkt buiten de kaders en komt met oplossingen, waaraan wij nog niet hadden
gedacht. Diverse scenario’s bespreek je met stedenbouwkundigen, techneuten en collega’s uit je
team en vertaal je vervolgens naar je ontwerp. Je houdt van jullie brainstormsessies, waar de
energie van af spat. En het resultaat is er naar. Slimme, integrale ontwerpen voor in- en
uitbreidingslocaties.
Bij al onze activiteiten zijn verschillende partijen betrokken. Er spelen vaak tegengestelde belangen
en soms worden ongefundeerde aannames gedaan. Jij bent kritisch en stelt de juiste vragen. Met
een snelle schets en een enthousiaste onderbouwing, bereik je vlug consensus. Natuurlijk heb je in
je ontwerpen aandacht voor andere thema’s zoals klimaatadaptatie, energietransitie en circulariteit.
Dat is voor ons niet bijzonder, maar het nieuwe normaal.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van verkeer, vervoer of mobiliteit.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als verkeerskundige.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van verkeer,
vervoer of mobiliteit (10 punten);
Aantoonbare werkervaring in het samenwerken met andere vervoerders, inwoners en overheden
op het gebied van mobiliteit (20 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als verkeerskundige bij een gemeente (40 punten);
Aantoonbare werkervaring als verkeerskundige bij een overheidsinstelling (10 punten);
Aantoonbare werkervaring in samenwerken met vervoerders, inwoners en andere
overheidsinstanties (20 punten).
Je bent digitaal vaardig en weet je ideeen goed te visualiseren.
Met enthousiasme licht je je ontwerpen toe en neemt je publiek mee in je verhaal.
Je staat helemaal achter je ontwerpen, maar bent niet te rigide om deze te finetunen.
Het is de kunst om tot een gedragen ontwerp te komen, en die kunst versta jij.
Je bekijkt elk vraagstuk van meerdere kanten en vindt innovatieve oplossingen.
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
De afdeling Leefomgeving en Mobiliteit levert een bijdrage aan een vitale, veilige, bereikbare en leefbare omgeving en is verantwoordelijk voor de advisering op het gebied van mobiliteit, parkeren, energie, ruimtelijke planologie, milieu en klimaatadaptatie. De afdeling bestaat uit meerdere teams die intensief met elkaar samenwerken en zich samen inzetten om dit te bereiken. Team Mobiliteit bestaat uit 23 medewerkers. Vanaf 2026 valt de functie onder de afdeling Stadsingenieurs. We zijn klaar voor de volgende fase van onze ontwikkeling, waarvan jij onderdeel kunt zijn! Zwolle zet in op groei en ontwikkeling: er komen tot 2040 18.250 tot 23.500 nieuwe woningen bij. Ook bedrijven vestigen zich graag in onze stad. We willen deze groei mogelijk maken, maar ook een bereikbare, veilige en gastvrije stad blijven. Een innovatieve en duurzame wereldfietsstad zelfs. We zoeken dus naar een goed evenwicht tussen toegankelijkheid, leefbaarheid, buitengeluk en mobiliteit.
Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
De cv's worden beoordeeld op de Vereisten / Knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen, gaan door naar stap 2.
Stap 2: Selectie 5 cv's voor de organisatie
De cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden onderling vergeleken op de gunningscriteria door een externe administratieve broker. De 5 best scorende kandidaten worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek, gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie, wordt nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 november 2025.
Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 november 2025 bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 3 november 2025, 09:00 uur.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 7 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag
Maximaal 5 pagina's.
Opgesteld in het Nederlands.
Minimaal 2 referenties.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen een externe administratieve broker. Voor meer informatie zie de relevante bijlage.
2 x 12 maanden