's-Gravenhof 2, 7201 DN Zutphen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
17 dec 2025De gemeente zet zich in voor gelijke kansen voor alle inwoners. Armoede en schulden vormen daarbij belangrijke factoren die het dagelijks leven en toekomstperspectief van mensenbeïnvloeden. In sommige buurten en wijken komt armoede relatief vaker voor, wat kan leidentot langdurige stress en verminderde regie over financiën en andere leefgebieden.
Armoede is zowel een oorzaak als een gevolg van problemen op meerdere terreinen. Daarom vraagt dit thema om een integrale aanpak die zowel preventie als het voorkomen van terugval omvat. De gemeente richt zich op vroegtijdige signalering van financiële problemen en het bieden van passende hulp, onder andere via vroegsignalering van schulden, budgetondersteuning en samenwerking met maatschappelijke partners.
Als aanvullende maatregel start de gemeente met de implementatie van Plinkr Nazorg. Deze methodiek helpt het ontstaan van (nieuwe) schulden en armoede te voorkomen en vermindert de druk op de schulddienstverlening. Daarnaast draagt de aanpak bij aan het voorkomen van een stapeling van sociale en maatschappelijke problemen.
Plinkr Nazorg richt zich op drie doelgroepen:
- inwoners die onder bewind staan;
- inwoners onder budgetbeheer;
- inwoners die in de vroegsignalering of schuldhulp als onvoldoende financieel redzaam
worden herkend.
De drie modules van Plinkr worden ingezet om de financiële redzaamheid van inwoners te vergroten via een digitaal traject gecombineerd met persoonlijke coaching. Inwoners leren hun financiën zelfstandig te beheren en tijdig hulp in te schakelen. Waar mogelijk wordt uitstroom uit bewind of budgetbeheer bevorderd.
De methodiek combineert digitale opdrachten met begeleiding door een coach. In ongeveer zes maanden werken deelnemers aan de vaardigheden en het zelfvertrouwen die nodig zijn om zelfstandig geldzaken te regelen. Het doel is duurzame financiële redzaamheid en beter gebruik van regelingen voor minima. Daarmee worden nieuwe schulden en bijkomende maatschappelijke kosten voorkomen.
Voor de uitvoering van deze begeleiding en nazorg is inzet van professionele financiële coaches vereist.
Gemeente Zutphen
Wij zijn gepassioneerd, ondernemend en creatief. We omarmen duurzaamheid en inspiratie, en koesteren ons rijke verleden met trots. Bij ons staat goede dienstverlening centraal. We zijn er voor de Zutphense samenleving en stimuleren de betrokkenheid en samenwerking van onze inwoners.
Werken voor de gemeente Zutphen betekent werken in een prachtige en inspirerende omgeving. We zijn trots op onze historische middeleeuwse binnenstad, de IJssel en de Berkel en talloze vijvers en grachten, de wijken, de parken en het dorp Warnsveld.
Bij een gemeente werk je in een politiek-bestuurlijke omgeving. Dit betekent dat je te maken krijgt met wisselende prioriteiten en samenwerkt met verschillende groepen mensen. Je hebt de taak om zorgvuldig om te gaan met publieke middelen en soms moet je je weg vinden in wat ingewikkelde procedures. Het mooie van dit werk is, dat wat je doet vaak direct bijdraagt aan de Zutphense samenleving.
Zutphen zet in op diversiteit en inclusie. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft, van wie je houdt, wat je fysieke kenmerken zijn, hoe oud je bent, wat je gender is of wat je culturele achtergrond is. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente!
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zullen in overleg met de kandidaten worde ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen spoedig na sluiting bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Overig algemeen: