Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
3 nov 2025Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer werkt dagelijks aan een sterke, inclusieve en veerkrachtige stad waarin iedereen kan meedoen. We ondersteunen inwoners die (tijdelijk) hulp nodig hebben op het gebied van werk, inkomen, zorg of schulden. Dat doen we door beleid en uitvoering nauw met elkaar te verbinden, en door samen te werken met maatschappelijke organisaties, zorgaanbieders en ketenpartners.De afdeling Schuldhulpverlening (SHV) is verantwoordelijk voor het begeleiden van inwoners en ondernemers die te maken hebben met schulden of financiele problemen. Vanuit vakmanschap en betrokkenheid helpen we inwoners weer grip te krijgen op hun financiele situatie en bouwen we samen aan duurzame oplossingen. De afdeling staat op dit moment in het teken van verdere professionalisering, kwaliteitsverbetering en herstel van balans in werkdruk en samenwerking.Binnen Schuldhulpverlening werken we met vier focusgebieden die elk hun eigen doelgroep en aanpak kennen:
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 17 november 2025 tussen 09:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 12 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 13 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.