Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 okt 2026Publicatiedatum:
29 aug 2025Je komt te werken in een team van assetmanagers, portefeuillemanagers, adviseurs en specialisten. Jij draagt bij aan het matchen van onze vastgoedportefeuille van meer dan 200 panden met maatschappelijke organisaties en verenigingen die hiervan gebruik willen maken. Jouw focus ligt op de portefeuille met sociaal-culturele accommodaties. Je houdt je bezig met het beantwoorden van huisvestingsvragen van maatschappelijke organisaties in de stad en het vinden van passende oplossingen. Je zorgt voor goede huisvesting en dienstverlening voor onze huurders, een optimale exploitatie van het vastgoed en een continue verbetering van de klantgerichtheid. Je overlegt regelmatig met huurders, collega’s van verschillende beleidsafdelingen, specialisten, bouwkundigen en de afdeling Financiën. Je stelt huurovereenkomsten op en houdt de mutaties en verzoeken van huurders in de portefeuille bij. Af en toe begeleid je, samen met de portefeuillemanager, een aan- of verkoopproces van een pand.
Wensen
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Assetmanager Vastgoed binnen een gemeente of gemeentelijke organisatie (30 punten);
Minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
2 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);
Meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten).
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met assetmanagement van maatschappelijk vastgoed (20 punten);
Geen aantoonbare werkervaring met assetmanagement van maatschappelijk vastgoed (0 punten);
Aantoonbare werkervaring met assetmanagement van maatschappelijk vastgoed (10 punten);
Aantoonbare werkervaring met assetmanagement van maatschappelijk vastgoed bij een 100.000+ gemeente (20 punten).
Aantoonbare werkervaring als assetmanager vastgoed als portefeuillehouder van sociaal-culturele accommodaties binnen een gemeente, duidelijk weergeven in het cv (15 punten);
Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van vastgoed/makelaardij/ bouwkunde (15 punten);
Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief waarin de werkervaring met het opstellen van huurcontracten en het beheren van een vastgoedportefeuille uitgebreid en concreet wordt toegelicht. Daarbij onderbouwt de kandidaat hoe deze ervaring hem/haar in staat stelt om de opdracht succesvol uit te voeren (20 punten).
Competenties
Samenwerken: richt zich met anderen op een gemeenschappelijk doel, helpt anderen en deelt de resultaten van het werk;
Realiteitszin: schat de praktische haalbaarheid van plannen, doelstellingen en actie in voor wat betreft acceptatie en haalbaarheid;
Creatief: vindt (praktische) oplossingen voor zaken waarin in (wettelijke) regelingen niet wordt voorzien;
Onderhandelings- en communicatieve vaardigheden;
Goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
De assetmanager vastgoed maakt deel uit van het team Vastgoedstrategie en -exploitatie. Dit team houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren en verhuren van gemeentelijk vastgoed. We werken met diverse gebruikers, zoals sportverenigingen, culturele instellingen, onderwijsinstellingen, commerciële partijen en interne afdelingen. Het team is onderdeel van de afdeling Vastgoed, die in totaal ongeveer 100 collega’s telt. Dit is een dynamische afdeling die alle beleidsvelden van de gemeente faciliteert. Samen streven we naar een optimaal maatschappelijk én financieel resultaat van het gemeentelijk vastgoed.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 september 2025 tussen 09:00 uur en 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10 (nieuwe structuur).
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Overige informatie
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.