Assetmanager Vastgoed

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je komt te werken in een team van assetmanagers, portefeuillemanagers, adviseurs en specialisten. Jij draagt bij aan het matchen van onze vastgoedportefeuille van meer dan 200 panden met maatschappelijke organisaties en verenigingen die hiervan gebruik willen maken. Jouw focus ligt op de portefeuille met sociaal-culturele accommodaties. Je houdt je bezig met het beantwoorden van huisvestingsvragen van maatschappelijke organisaties in de stad en het vinden van passende oplossingen. Je zorgt voor goede huisvesting en dienstverlening voor onze huurders, een optimale exploitatie van het vastgoed en een continue verbetering van de klantgerichtheid. Je overlegt regelmatig met huurders, collega’s van verschillende beleidsafdelingen, specialisten, bouwkundigen en de afdeling Financiën. Je stelt huurovereenkomsten op en houdt de mutaties en verzoeken van huurders in de portefeuille bij. Af en toe begeleid je, samen met de portefeuillemanager, een aan- of verkoopproces van een pand.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als assetmanager vastgoed;
  • Aantoonbare werkervaring als assetmanager vastgoed binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van huurcontracten binnen de vastgoedsector, licht deze ervaring toe middels een aparte alinea in het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Assetmanager Vastgoed binnen een gemeente of gemeentelijke organisatie (30 punten);

    • Minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);

    • 2 tot 4 jaar aantoonbare werkervaring (15 punten);

    • Meer dan 4 jaar aantoonbare werkervaring (30 punten).

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met assetmanagement van maatschappelijk vastgoed (20 punten);

    • Geen aantoonbare werkervaring met assetmanagement van maatschappelijk vastgoed (0 punten);

    • Aantoonbare werkervaring met assetmanagement van maatschappelijk vastgoed (10 punten);

    • Aantoonbare werkervaring met assetmanagement van maatschappelijk vastgoed bij een 100.000+ gemeente (20 punten).

  • Aantoonbare werkervaring als assetmanager vastgoed als portefeuillehouder van sociaal-culturele accommodaties binnen een gemeente, duidelijk weergeven in het cv (15 punten);

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van vastgoed/makelaardij/ bouwkunde (15 punten);

  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief waarin de werkervaring met het opstellen van huurcontracten en het beheren van een vastgoedportefeuille uitgebreid en concreet wordt toegelicht. Daarbij onderbouwt de kandidaat hoe deze ervaring hem/haar in staat stelt om de opdracht succesvol uit te voeren (20 punten).

Competenties

  • Samenwerken: richt zich met anderen op een gemeenschappelijk doel, helpt anderen en deelt de resultaten van het werk;

  • Realiteitszin: schat de praktische haalbaarheid van plannen, doelstellingen en actie in voor wat betreft acceptatie en haalbaarheid;

  • Creatief: vindt (praktische) oplossingen voor zaken waarin in (wettelijke) regelingen niet wordt voorzien;

  • Onderhandelings- en communicatieve vaardigheden;

  • Goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

Organisatie en team

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
De assetmanager vastgoed maakt deel uit van het team Vastgoedstrategie en -exploitatie. Dit team houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren en verhuren van gemeentelijk vastgoed. We werken met diverse gebruikers, zoals sportverenigingen, culturele instellingen, onderwijsinstellingen, commerciële partijen en interne afdelingen. Het team is onderdeel van de afdeling Vastgoed, die in totaal ongeveer 100 collega’s telt. Dit is een dynamische afdeling die alle beleidsvelden van de gemeente faciliteert. Samen streven we naar een optimaal maatschappelijk én financieel resultaat van het gemeentelijk vastgoed.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 september 2025 tussen 09:00 uur en 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10 (nieuwe structuur).

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur