Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Secretaris Adviescommissie Bezwaarschriften

Blekerijlaan 14, 3447 GR Woerden, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

13 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als secretaris van de commissie bezwaarschriftenwerk je twee onafhankelijke externe commissies. De commissie bezwaarschriften Woerden en de commissie bezwaarschriften Oudewater. Inwoners dit het niet eens zijn met een besluit van de gemeente of Ferm Werk kunnen hiertegen bezwaar maken. Bij de ontvangst van het bezwaarschrift wordt beoordeeld of pre-mediation toegepast zou kunnen worden. Als onafhankelijke gesprekspartner ben je betrokken in de pre-mediationtrajecten. Als het bezwaar niet wegneemt volgt de formele bezwaarprocedure met een hoorzitting door de commissie bezwaarschriften. De commissie adviseert het college. de burgemeester, de gemeenteraad en Ferm Werk (het bestuursorgaan) over ingekomen bezwaarschriften, zodat er integrale heroverweging plaatsvindt binnen de wetterlijke termijnen. Als secretaris bewaak je het proces. Daarnaast concipieer jij het (concept)advies, dat je vervolgens voorlegt aan de voorzitter en de commissieleden. De hoorzittingen van de commissie Woerden vinden plaats op dinsdagavond en de hoorzitting van de commissie Oudewater vinden plaats op woensdagavond.

Werkzaamheden

  • inhoudelijk voorbereiden van de hoorzitting
  • optreden als secretaris tijdens de zitting van de commissie bezwaarschriften en dit in verdere afstemming tot een defitief advies te maken
  • als onafhankelijke gespreksleider pre-mediationgesprekken voeren met bezwaarmaker(s) en vertegenwoordiger(s) van het bestuursorgaan en hiervan verslag opstellen
  • mede bewaken van termijnen waarbinnen bezwaarschriften afgehandeld worden
  • in overleg opstellen van beslissing op bezwaar (alleen wanneer het ongegrond of niet-ontvankelijk advies van de commissie overgenoemen wordt)
  • input leveren voor Managementrapportage
  • samen met de andere secretarissen jaarlijks een jaarverslag opstellen en dit aanbieden aan de diverse bestuursorganen
  • als secretaris voor de commissie Oudewater verzamel je de stukken van het procesdossier, zorg je voor verzending van stukken en de uitnodiging voor de zitting in Oudewater

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde rechten opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als secretaris bezwaarschriften;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met juridische advisering;
  • Beschikbaar voor 20 uur per week en dinsdag- of woensdagavond beschikbaar;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding rechten (5 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als secretaris bij een overheidsorganisatie (25 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris bij een gemeente (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met WABO dossiers en de Omgevingswet. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met advisering inzake wet maatschappelijke voorzieningen. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met WOO wetgeving. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (10 punten).

Competenties

  • Uitstekende schriftelijke en communicatieve vaardigheden;
  • Zelfstandig werken;
  • Initiatiefrijk, praktisch en zorgvuldig;
  • Teamplayer;
  • Analytisch.

Organisatie en team

Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen. Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan. https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 september 2025, van 09:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 18 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Woerden heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m donderdag.Is hybride werken mogelijk: Ja.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur