Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Woensdrecht
Logo van Gemeente Woensdrecht

Publiek

Gemeente Woensdrecht

Huijbergseweg 3, 4631 GC Hoogerheide, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat ga jij doen als Specialist Burgerzaken?

Als Specialist Burgerzaken ben jij hét inhoudelijke en coachende aanspreekpunt binnen het team.

Wat jou onderscheidt, is je vermogen om inhoud en samenwerking te verbinden. Je bent een vraagbaak en coach voor je collega's, stimuleert kennisdeling en draagt bij aan de ontwikkeling van een sterk, wendbaar team. Kortom: een veelzijdige rol waarin je als inhoudelijk expert én natuurlijk leider echt het verschil maakt.

Werkzaamheden

  • Begeleidt collega's bij het opstellen van complexe akten
  • Verwerkt ingewikkelde mutaties in de BRP.
  • Waarborgt de kwaliteit van gegevens en registraties.
  • Beoordeelt buitenlandse brondocumenten en herkent fraudesignalen.
  • Behandelt naturalisatie- en optieprocedures.
  • Organiseert samen met collega's de naturalisatieceremonies.
  • Voert controles en audits uit op BRP-gegevens en zorgt voor correcties.
  • Adviseert bij complexe casussen en juridische kwesties, en vertegenwoordigt de gemeente hierin.
  • Samen met de projectleider verkiezingen draag je bij aan een vlekkeloze uitvoering verkiezingen.
  • Initieert verbeteringen in processen en dienstverlening.

Eisen

  • Hbo-werk- en -denkniveau;
  • Ruime ervaring binnen het vakgebied Burgerzaken;
  • Grondige kennis van de wet- en regelgeving rondom BRP, Burgerlijke Stand en bij voorkeur ook verkiezingen;
  • Ervaring met het beoordelen van brondocumenten, juridische vraagstukken en fraudeherkenning.
  • Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met het adviseren bij complexe casussen en juridische kwesties, en vertegenwoordigt de gemeente hierin. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft ervaring met het uitvoeren van controles en audits op BRP-gegevens en zorgt voor correcties. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft ervaring met het begeleiden van collega's bij het opstellen van complexe akten en het verwerken van ingewikkelde mutaties in de BRP. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat is in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht.
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.

Competenties

  • Resultaatgericht.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Past binnen het team.
  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Woensdrecht
Afdeling: Team Publieksplein
Werklocatie: Hoogerheide
Segment: Burger-/publiekszaken

Gespreksinformatie

Diverse competenties worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: ja

Aanvraagreden: Vacatureruimte / vervanging

In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr