Stationsstraat 25, 7101 GH Winterswijk, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
1 okt 2026Publicatiedatum:
29 aug 2025In deze dynamische, allround communicatiefunctie houd je je met name bezig met project- en publiekscommunicatie. Je bent voldoende omgevingsbewust en betrokken bij diverse projecten, zoals: woningbouwplannen, het opnieuw inrichten van de openbare ruimte (in een wijk, straat of het centrum), ontwikkelingen in het sociale domein en interne communicatie.
Jouw vaardigheden zorgen ervoor dat deze projecten tot leven gebracht worden. Je ondersteunt daarnaast bij de dagelijkse communicatievraagstukken van collega's.
Je taken bestaan in grote lijn uit:
het adviseren van collega's en projectleiders op communicatiegebied, waarna je vervolgens ook het advies uitvoert en de bijbehorende communicatiewerkzaamheden oppakt;
het ondersteunen van de strategisch communicatieadviseurs door de communicatiemiddelen te ontwikkelen die voortvloeien uit de (strategische) adviezen vanuit het bestuur;
het vertalen van en de verbinding leggen tussen strategie en uitvoering, dit in samenwerking met de strategisch communicatieadviseur;
communicatiewerkzaamheden als het schrijven en publiceren van pers-, nieuws- en sociale mediaberichten;
het bewaken van de huisstijl van de gemeente waarbij je zorgt voor consistente communicatie-uitingen;
het signaleren van kansen en risico's voor de organisatie en de benodigde vervolgacties daarvoor oppakken;
het op de hoogte blijven van de belangen van stakeholders in de omgeving van de projectwerkzaamheden.
Verder verwachten wij van jou:
dat je zowel zelfstandig werkt als een teamspeler bent, (communicatie)kansen ziet en de handen uit de mouwen steekt;
dat je dienstverlenend en resultaatgericht bent en tegelijkertijd in staat bent altijd het oorspronkelijke doel voor ogen te houden: waarom doen we wat we doen?
een creatief brein die je in kunt zetten om de kernboodschap van jouw project effectief over te brengen naar de verschillende doelgroepen.
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur met project- en publiekscommunicatie (40 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur bij een (semi) overheid (35 punten);
Een maximum uurtarief van € 95,- excl. btw en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee (15 punten);
Kandidaat is woonachtig binnen een straal van maximaal 70 kilometer van Winterswijk (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
Klantgericht;
Samenwerken;
Assertiviteit;
Kritisch.
De gemeente Winterswijk telt bijna 29.000 inwoners. Het levendige centrum, het prachtige buitengebied en de vele voorzieningen maken Winterswijk tot een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreëren. Niet voor niets wordt Winterswijk wel de “parel van het oosten” genoemd. Bij de gemeente Winterswijk werken ongeveer 230 collega’s. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. In onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Winterswijk… daar wil je werken!
Wie zijn wij
Team Communicatie zit vol ambities. Je komt terecht in een leuk en enthousiast team met zeven communicatieprofessionals: twee strategisch adviseurs, twee communicatieadviseurs, een contentspecialist en twee webredacteuren. Samen wordt er hard gewerkt en veel gelachen. Het team streeft naar optimale communicatie tussen de gemeente en onze inwoners. In onze organisatie werken wij dienstverlenend, professioneel en resultaatgericht.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdagmiddag 18 september 2025 op het gemeentekantoor in Winterswijk. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Vrijdag vaste werkdag. Eens in de 2 weken op donderdag beschikbaar. Overige dagen in overleg.
Is hybride werken mogelijk: Ja
Overige informatie
Direct na de gunning wordt een verklaring omtrent gedrag (VOG) aangevraagd, deze dient in het bezit te zijn van de medewerker en de opdrachtgever vóórdat de werkzaamheden kunnen aanvangen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Winterswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Winterswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”