Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Vergunningverlener Omgevingswet

Gemeente Wierden

Pouliestraat 3, 7642 EB Wierden, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 32-36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

24 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je beoordeelt specifiek omgevingsvergunningen voor het ruimtelijk domein. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het toetsen en beoordelen van voornamelijk aanvragen van bouwplannen. Als vergunningverlener ken jij de regels omtrent vergunningvrij bouwen en toets jij de bouwplannen aan het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl), de Omgevingswet en de Wet Kwaliteitsborging. Je bent verantwoordelijk voor het gehele traject rondom een aanvraag. Je hebt zowel contact met de aanvragers als met collegas, gemeentes en andere externe partijen. In samenwerking werk je vlot en zorgvuldig toe naar het nemen van beslissingen op de voorliggende aanvragen.

Als vergunningverlener ben je verantwoordelijk voor het hele proces rondom vergunningaanvragen en meldingen (kwaliteitsborging) binnen de kaders van de Omgevingswet, je taken zijn onder meer:
  • Behandelen en toetsen van aanvragen/meldingen binnen de wettelijk gestelde termijnen;
  • Adviseren, beoordelen en afgeven van technische en ruimtelijke vergunningen onder de Omgevingswet;
  • Overleggen met aanvragers, adviseurs en interne vakspecialisten;
  • Beoordelen van de ingediende vergunningaanvragen en ervoor zorgen dat alle informatie rondom de vergunning volledig is. Je onderhoudt actief contact met de initiatiefnemer over de aanvraag;
  • Adviseren over de toepasbaarheid van regels uit het omgevingsplan, het omgevingsprogramma en de omgevingsvisie;
  • Bijdragen aan een efficiente en klantgerichte dienstverlening.
Als vergunningverlener behandel je aanvragen voor omgevingsvergunningen in de zin van de Omgevingswet.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 niveau in de richting van bouwkunde;
  • Afgeronde ABW1;
  • Aantoonbaar beschikbaar In staat om minimaal 4 dagen per week in Wierden te werken, op het gemeentehuis, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener binnen een gemeentelijke omgeving;
  • Aantoonbare werkervaring en kennis van Omgevingswet, de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen en het Besluit bouwwerken leefomgeving.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als vergunningverlener omgevingswet bij een gemeente (40 punten);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting bouwkunde (30 punten);
  • Afgeronde ABW2 (30 punten).

Competenties

  • Zorgvuldig;
  • Zelfstandig;
  • Besluitvaardig;
  • Gestructureerd;
  • Samenwerken.

Organisatie en team

Gemeente Wierden

Welkom in Wierden! Een gemeente met 25.000 inwoners, op de grens van stad en platteland. Hier staat noaberschap centraal: we kijken naar elkaar om, zijn betrokken en werken samen. Dat geldt voor onze inwoners en organisatie. Onder de noemer Expeditie Wierden willen we onze organisatie nog beter laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen! Samen werken we aan een mooie, leefbare en toegankelijke gemeente waar iedereen zich thuis voelt!

Team

De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat uit 34 medewerkers die met passie en plezier werk maken van een aantrekkelijke leefomgeving waar het fijn wonen, werken en verblijven is. Collegas denken met elkaar mee en helpen elkaar bij het realiseren van de ruimtelijke, economische en duurzaamheidsopgaves. Wij vinden het van belang goed in contact te staan met onze inwoners en ondernemers zodat we samen met hen oplossingen bedenken die daardoor gedragen worden in de samenleving.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden nog ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Gemeente Wierden heeft er voor gekozen om een externe administratieve broker in te zetten. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Een korte motivatie is gewenst.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - Di - Wo - Do - Vr

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 29 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 30 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 31 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur