Begindatum:
10 dec 2025Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
11 nov 2025Als fiscaal specialist is je werkgebied organisatie brede "fiscale (beleid) advisering.
De fiscaal specialist wordt o.a. belast met de volgende werkzaamheden:
Adviseren op het gebied van BTW/BCF wetgeving. Het organisatie breed behandelen van en ondersteunen bij complexe fiscale vraagstukken (fiscale vraagbaak);
Ontwikkelen van uitvoeringsprocessen. Assisteren bij het implementeren van nieuwe wetgeving op fiscale processen in de administratie;
Toetsen op juistheid en volledigheid. Het ondersteunen van interne controle maatregelen op de volledige administratie in relatie tot juist gebruik, vastlegging en aangifte verwerking van BTW/BCF aangiftes richting Belastingdienst.
Uurtarief maximaal 110,55 inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee / exclusief btw;
Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van fiscaal recht;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de advisering op het gebied van BTW/BCF binnen een gemeente.
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente.
Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Stap 4: Selectiegesprek
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 26 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Opties verlenging
2 x 3 maand(en)
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.