Logo van Gemeente West Maas en Waal
Logo van Gemeente West Maas en Waal

Coordinator / uitvoerder medewerkertevredenheidsonderzoek (MTO)

Dijkstraat 11, 6658 AG Beneden-Leeuwen, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 16

Omschrijving

De gemeente West Maas en Waal wil inzicht in de tevredenheid, betrokkenheid en beleving van medewerkers. Het doel is het uitvoeren van een onafhankelijk en betrouwbaar medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO), inclusief analyse en aanbevelingen voor verbeteracties. De resultaten worden gebruikt voor HR-beleid en organisatieontwikkeling.

Werkzaamheden:

  • Ontwerp van de onderzoeksmethodiek (vragenlijst en/of interviews, eventueel focusgroepen) - in de organisatie ophalen welke vragen er in het MTO beslist gesteld moeten worden (richting bepalen)

  • De onderzoeksmethodiek is een gratis variant (geen budget beschikbaar voor een onderzoekstool)

  • Afstemming met MT, HR en OR

  • Uitvoering van het onderzoek (uitzetten vragenlijst, waarborgen anonimiteit, opvolging respons)

  • Analyseren en rapporteren van de resultaten

  • Opstellen van een eindrapport met conclusies en aanbevelingen

  • Presentatie van de resultaten aan MT, OR en medewerkers.

Resultaten:

  • Onderzoeksplan (methodiek en planning)

  • Digitale vragenlijst of onderzoeksinstrument (gratis variant)

  • Rapportage met analyses, conclusies en aanbevelingen

  • Presentatie aan management, OR en medewerkers

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria:

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding HRM, bestuurskunde, bedrijfskunde of organisatiepsychologie;
  • Aantoonbare werkervaring als coordinator of uitvoerder MTO in de afgelopen 3 jaar met MTO onderzoeken binnen een gemeente en/of overheidsorganisatie;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Een maximum uurtarief van 75 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2025 voor 16 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen.

Wensen en competenties

Wensen:

  • Aantoonbare werkervaring als coordinator of uitvoerder MTO (30 punten)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met een MTO binnen een gemeente (15 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethodes (15 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met adviesvorming aan de hand van onderzoeken en data-analyses (15 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerkingen en stakeholdermanagement tussen medewerkers, MT en OR (10 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met analyseren en presenteren van onderzoek rapportages aan directie en teams (10 punten)
  • Aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs B en auto (5 punten)

Competenties:

  • Sterke communicatieve vaardigheid (mondeling en schriftelijk)
  • Integer
  • Nauwkeurig
  • Goed analytisch vermogen

Organisatie en team

De gemeente West Maas en Waal is te vinden in het meest westelijke deel van het Land van Maas en Waal en telt ruim 20.000 inwoners. De rivieren de Maas en de Waal vormen zowel in zuidelijke als in noordelijke richting de natuurlijke grens. In 1984 is deze gemeente ontstaan na de herindeling van de gemeenten Appeltern, Dreumel en Wamel. Vanaf dat moment bestaat de gemeente uit de dorpen: Alphen, Altforst, Appeltern, Beneden-Leeuwen, Boven-Leeuwen, Dreumel, Maasbommel en Wamel. Binnen de ambtelijke organisatie werken ongeveer 120 medewerkers. Zij werken vanuit de kernwaarden Samen, Verantwoordelijk en Professioneel. De organisatie is onderverdeeld in 5 teams: Beheer Openbare Ruimte Ruimte Dienstverlening Samenleving Financien & Control Er is een managementteam, bestaande uit de gemeentesecretaris/algemeen directeur en teammanagers. De gemeente West Maas en Waal heeft ervoor gekozen om als regiegemeente zelfstandig te blijven bestaan. Om dit te bereiken zijn er veranderingen binnen de organisatie doorgevoerd. Uitgangspunt is dat beleid in eigen huis wordt bepaald. Een aantal uitvoerende werkzaamheden worden door derden of in gezamenlijkheid met andere gemeenten/overheden uitgevoerd. Zo worden bijvoorbeeld de taken van het sociaal wijkteam uitgevoerd door Sterker Sociaal Werk, de gemeentelijke belastingen door de BSR (Belasting Samenwerking Rivierenland) en werken we samen met de ODR (Omgevingsdienst Rivierenland).

Gespreksinformatie

Planning:

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 13 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling:

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

CV-eisen:

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender.
    Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie:

Opties verlenging: 3 x 3 maanden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr