Logo van Gemeente Bronckhorst
Logo van Gemeente Bronckhorst

Projectleider sanering PFAS namens Provincie Gelderland, Waterschap Rijn en IJssel en Gemeente Bronckhorst

Elderinkweg 2, 7255 KA Hengelo, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

27 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16

Omschrijving

Opdrachtaanleiding:

In mei 2024 zijn verhoogde PFAS-waarden aangetroffen in een recreatieplas van een bedrijf in Zelhem. Uit nader onderzoek bleek dat naast de recreatieplas ook grond(water) verontreinigd is, waardoor drie bevoegd gezagen betrokken zijn. In eerste instantie is dit project vanuit een 'crisis' aanpak aangevolgen. We zijn nu op zoek naar een projectleider die de volgende fase van het project kan begeleiden, waarbij de nadruk ook ligt op bestuurlijke samenwerking en lobby richting Rijk en VNG.

Werkzaamheden:

  • (her)inrichten en aansturen van ambtelijke structuur bestaande uit een coordinatiegroep (waarvan projectleider voorzitter is) en vakinhoudelijke werkgroepen.

  • Monitoren van de voortgang van de diverse werkgroepen en bijsturen waar nodig

  • Voorbereiden en voorzitten van coordinatiegroepbijeenkomsten (ambtelijk) en stuurgroepbijeenkomsten (bestuurlijk) van betrokken bevoegd gezagen

  • Afstemming met Rijk, ministeries en VNG gericht op kennisdeling en financierings-/subsidiemogelijkheden

  • Eerste aanspreekpunt voor het bedrijf en haar adviseurs.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met met interbestuurlijke projecten met financiele en juridische aspecten (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare kennis van bodem/pfas/milieu en de bijbehorende verdeling van bevoegdheden tussen de overheden (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met interbestuurlijke projecten met financiele en juridische aspecten. Toon dit aan met minimaal 3 concrete praktijkvoorbeelden (35 punten);
  • Aantoonbaar bestuurlijk sensitief. Maak dit aantoonbaar met 3 concrete praktijkvoorbeelden (35 punten);
  • Aantoonbare kennis van bodem/pfas/milieu en de bijbehorende verdeling van bevoegdheden tussen de overheden. Toon dit aan met minimaal 3 concrete praktijkvoorbeelden (30 punten).

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden;
  • Samenwerken;
  • Plannen en organiseren;
  • Zelfstandigheid.

Organisatie en team

Provincie Gelderland, Waterschap Rijn en IJssel en gemeente Bronckhorst zoeken een projectleider voor een interbestuurlijk project gericht op de sanering van PFAS.

Drie bevoegd gezagen zijn betrokken bij de aanpak van verhoogde PFAS-waarden aangetroffen in een recreatieplas van een bedrijf in Zelhem, waarbij ook grond(water) verontreinigd is.

De ambtelijke structuur bestaat uit een coördinatiegroep (waarvan de projectleider voorzitter is) en vakinhoudelijke werkgroepen. Er vinden ook stuurgroepbijeenkomsten plaats met de bestuurlijk betrokken bevoegd gezagen.

Gespreksinformatie

Planning:

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 24 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 november 2025 bericht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 7 november 2025, 09:00 uur.

Beoordelingsprocedure:

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen

  • De cv's worden beoordeeld op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.

Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd

  • De cv's van kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria in onderlinge vergelijking.
  • De 10 best scorende kandidaten worden geselecteerd voor stap 3. Bij gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

  • De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties.
  • De best scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).

Stap 4: Selectiegesprek

  • Tijdens het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties.
  • Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
  • Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien dit niet het geval is, wordt stap drie herhaald.
  • De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Beschikbaarheid:

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 tot en met 31 mei 2026. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure, wat kan betekenen dat de startdatum moet worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Functieschaal:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's
  • Opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Overige informatie:

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr